فواید شگفت انگیز قرص ملاتونین برای سلامتی
نوشته شده توسط آرزو حسینی
23 ساعت پیش
فواید ویتامین D3 برای افزایش سلامتی
نوشته شده توسط علیرضا سوری
2 روز پیش
کوتیکول ناخن مهم است، لطفا به آن آسیب نزنید!
نوشته شده توسط دکتر سیدعلی کاظمی
2 هفته پیش
بازدید 7
0

لاغری سریع شکم و پهلو در خانه با خوراکی های خوشمزه

با گسترش روزافزون زندگی ماشینی در سطح جامعه شاهد کاهش فعالیت‌های روزمره از سوی اشخاص می‌باشیم. عدم‌تحرک کافی و استفاده از مواد غذایی ناسالم موجب عدم‌توازن جسمانی در ساختار فیزیکی اکثر مردم شده است. از مشترک‌ترین دغدغه‌ها در سطح جامعه ماشینی امروزی را می‌توان لاغری شکم و پهلو نام برد.
شکم و پهلو اولین بخش از بدن است که دچار اضافه وزن شده و عدم‌توجه کافی به آن می‌تواند در سبب بروز عوارض جدی به قلب و مغز نیز شود. برای آشنایی بیشتر با راه‌های لاغری شکم و پهلو تا انتهای این مقاله همراه کافه نبض باشید.

اگر به‌طور کل تمامی موارد ایجادکننده چربی شکم و پهلو را بررسی کنیم به 4 سرشاخه اصلی: ژنتیک، عدم‌تحرک کافی، رژیم غذایی ناسالم و استرس خواهیم رسید. افزایش شغل‌های اداری، خوردن غذاهای فست‌فود، دوری از ورزش، استفاده بیش‌ازحد از فضای‌مجازی، خواب ناکافی و بسیاری دیگر از موارد سبب ایجاد چربی در بدن می‌شود.
اولین نقطه‌ای از بدن که تجمع چربی در آن شروع می‌شود، شکم و پهلو است. حدود 40 درصد از چاقی و تجمع چربی در بدن مربوط به همین بخش است. چربی شکمی به دو نوع احشایی و زیرپوستی تقسیم می‌گردد. به چربی که اعضای بدن را دربرگرفته را چربی احشایی گفته و چربی که زیرپوست جمع می‌شود نیز چربی زیرپوستی نام دارد.
چربی احشایی با به‌وجود آوردن اختلال در کارایی اعضای بدن خطر بیشتری برای انسان دارد. از این‌رو اشخاص علاوه بر زیبای جسم، باید در راستای سلامتی و افزایش کارایی عضوهای بدن نیز بدنبال از بین بردن چربی شکم و پهلو خود باشند.

علت چربی شکم و پهلو چیست؟‌‌‌

اگر به‌طور کل تمامی موارد ایجادکننده چربی شکم و پهلو را بررسی کنیم به 4 سرشاخه اصلی: ژنتیک، عدم‌تحرک کافی، رژیم غذایی ناسالم و استرس خواهیم رسید. افزایش شغل‌های اداری، خوردن غذاهای فست‌فود، دوری از ورزش، استفاده بیش‌ازحد از فضای‌مجازی، خواب ناکافی و بسیاری دیگر از موارد سبب ایجاد چربی در بدن می‌شود.
اولین نقطه‌ای از بدن که تجمع چربی در آن شروع می‌شود، شکم و پهلو است. حدود 40 درصد از چاقی و تجمع چربی در بدن مربوط به همین بخش است. چربی شکمی به دو نوع احشایی و زیرپوستی تقسیم می‌گردد. به چربی که اعضای بدن را دربرگرفته را چربی احشایی گفته و چربی که زیرپوست جمع می‌شود نیز چربی زیرپوستی نام دارد.
چربی احشایی با به‌وجود آوردن اختلال در کارایی اعضای بدن خطر بیشتری برای انسان دارد. از این‌رو اشخاص علاوه بر زیبای جسم، باید در راستای سلامتی و افزایش کارایی عضوهای بدن نیز بدنبال از بین بردن چربی شکم و پهلو خود باشند.

لاغری شکم و پهلو

سریع ترین روش های لاغری شکم و پهلو‌‌‌ در خانه

برای به‌دست آوردن اندامی زیبا و متناسب می‌توان از روش‌های لاغری شکم و پهلو به دو صورت خوراک و غیرخوراکی بهره برد. استفاده از رژیم غذایی سالم، مکمل‌های گیاهی، عرقیجات و دمنوش گیاهی، میوه و سبزیجات مانند: سرکه سیب، زردچوبه، دارچین، انواع فلفل، برنج قهوه‌‌ای، جو دوسر، شکلات تلخ، چای سبز، زیره، رازیانه، تخم‌کتان و حتی جویدن درست غذا در راستای تنظیم میزان ورودی کالری و سوخت‌وساز بدن را در دسته روش‌های خوراکی می‌توانیم نام ببریم.
عمل جراحی برای خارج کردن چربی اضافه، انجام حرکات ورزشی هوازی بطور مستمر، دوری از محیط‌های استرس‌زا، افزایش سطح آرامش با ورزشی مانند: تای چی و دوری از انواع موادمخدر را در دسته روش‌های غیرخوراکی قرار می‌دهیم.
برای به‌دست آوردن لاغری شکم و پهلو باید این دو روش را بطور متوازن و همزمان استفاده کنید تا نتایج آن را در ایجاد تندرستی و سلامت بدن خود مشاهده کنید.


لاغری سریع با انواع غذاهای فیبردار

با واردن کردن انواع سالاد، میوه و سبزیجات به برنامه غذایی سبب کاهش اسیدهای چرب مضر و همچنین تامین پروتئین، ویتامین و آمینو اسیدهای لازم در جهت تنظیم روند سوخت‌وساز بدن خواهیم شد. تمشک، هندوانه، انگور، انواع مرکبات مثل پرتقال و لیمو، مغزهای آجیل مثل بادام و بسیاری دیگر از خوراک‌های تهیه شده از موادغذایی فیبردار مثل دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو بسیار موثر خواهند بود.
عدم مصرف قند و شکر، فست فود، چربی اشباع نشده و کربوهیدرات در کنار استفاده از غذاهای فیبردار در مدت زمان مشخص سبب کاهش میزان چربی مضر در سطح بدن بویژه در ناحیه شکم و باسن خواهد شد.


‌‌‌‌‌‌مکمل لاغری شکم و پهلو‌‌‌

مکمل‌های لاغری دارای پروتئین، اسیدهای چرب سالم و اسیدهای آمینه مورد ضروری مورد نیاز بدن می‌باشند. استفاده از مکمل‌‌ها برای ورزشکاران و اشخاصی که بدنبال یافتن بهترین چربی‌سوز شکم و پهلو بدنسازی هستند بسیار مناسب است.
مکمل‌های لاغری در دو نوع گیاهی و حیوانی در اشکال مختلف وجود دارد. برای تهیه این مکمل‌ها بهتر است آن‌ها را از داروخانه‌ها و طبق نظر پزشک متخصص تغذیه تهیه فرمایید تا از بروز مشکلات ناشی از استفاده نادرست پودرهای مکمل جلوگیری بعمل آید.

مکمل کاهش اشتها

میل به خوردن غذا یکی از ویژگی‌های ذاتی انسان است. با کنترل این میل و کاهش میزان اشتها می‌توانیم به هدف‌مان، لاغری شکم و پهلو دست یابیم. مکمل‌های کاهش اشتها با بکاری‌گیری فیبر و ترکیب آن با آب سبب پر شدن فضای معده خواهند شد. نبود فضای کافی برای دریافت غذای جدید موجب ارسال سیگنال‌ سیری به مغز شده و دیگر میل به غذاخوردن در فرد از بین می‌رود.
از طرفی این مکمل‌ها منابع خوبی برای تامین ویتامین و موادمعدنی مورد نیاز بدن هستند. در صورتی که بدن نیاز به کالری بیشتری برای تامین متابولیسم داشته باشد از چربی‌های ذخیره شده بدن بخصوص چربی شکم، پهلو و باسن استفاده خواهد کرد.

انواع چربی سوز گیاهی

حساسیت و منع استفاده از مکمل‌های شیمیایی یا حیوانی برای گروهی از افراد مانند: گیاه‌خواران یا تداخل دارویی در جهت درمان برخی از بیماری‌ها سبب استفاده اشخاص از چربی‌سوزهای گیاهی شده است.
این مکمل‌ها از منابع گیاهی تهیه شده و با دارا بودن ویتامین، موادمعدنی مناسب و نداشتن چربی مضر یکی از انتخاب‌های افراد برای لاغری شکم و پهلو است. با توجه به محدود بودن توانایی‌ مکمل‌های گیاهی و عدم تغییر ساختار آن‌ها توسط شرکت‌های دارویی در ساخت این مکمل‌ها، سرعت کاهش چربی و لاغری چربی‌سوز گیاهی به نسبت مکمل‌های شیمیایی پایین‌تر است.

مکمل کاهش وزن

کاهش وزن و کم کردن سطح چربی در بدن باید طبق اصول و تحت نظر پزشک متخصص تغذیه انجام گیرد. با کم شدن وزن و عدم‌دریافت مواد غذایی ضروری احتمال آسیب پوستی، ریزش مو، مشکلات گوارشی و حتی استخوانی نیز وجود خواهد داشت. از این‌رو پزشک تغذیه با درنظر گرفتن سطح ویتامین، سن، جنسیت، سایز و مواد معدنی بیمار یک رژیم غذایی حاوی مکمل کاهش وزن برای هر شخص تنظیم می‌کند.
مکمل‌های کاهش وزن در کنار ایجاد احساس سیری، تامین موادغذایی ضروری بدن را نیز به عهده می‌گیرند. در برخی از مکمل‌ها بدن را به استفاده بیشتر از چربی‌های ذخیره شده جهت لاغری شکم و پهلو نیز تحریک می‌کنند.

‌‌‌‌‌‌عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو‌‌‌

از بین بردن چربی شکم و پهلو با طب سنتی یکی از روش‌های پرطرفدار در سطح جهان می‌باشد. بهره بردن از درمان چاقی شکم و پهلو با طب سنتی برای گیاه‌خواران، مخالفین استفاده از داروهای شیمیایی و اشخاصی که اجازه دسترسی به مکمل‌های دارویی را ندارد، یک روش مناسب است. بعضی از گیاهان دارای خواص چربی‌سوزی بسیار بالا هستند. اما استفاده طولانی‌مدت از آن‌ها نیز خطراتی برای شخص بوجود خواهد آورد.
استفاده به‌موقع از عرق گیاهی معتبر و طبق گفته پزشک متخصص سبب لاغری شکم و پهلو خواهد شد. برخی از سودجویان با اضافه‌کردن ناخالصی به عرق گیاهی، خواص عرق تهیه شده را دچار تغییراتی می‌کنند. از این‌رو برای تهیه انواع عرقیجات و دمنوش گیاهی از مراکز و منابع معتبر استفاده نمایید.

‌‌‌‌‌‌سبوس برنج برای لاغری شکم و پهلو‌‌‌

پوسته قهوه‌ای رنگ برنج سبوس یا شلتوک نامیده می‌شود. سبوس برنج با دارا بودن مواد انواع ویتامین B، ویتامین E، پتاسیم، مس، روی، سلنیوم و اسیدهای چرب سبب زیبایی چهره و لاغری شکم و پهلو می‌شود.
سبوس برنج علاوه بر موارد یادشده دارای فیبر فراوان است. ترکیب فیبر و آب سبب پر شدن فضای معده وایجاد احساس سیری در بدن خواهد شد. دارا بودن مواد معدنی و ویتامین‌های ضروری بدن درکنار ایجاد احساس سیری سبب شده تا از سبوس برنج بعنوان ماده غذایی کامل جهت جلوگیری از چاق شدن یاد شود.


‌‌‌‌‌‌زیره برای لاغری شکم و پهلو

زیره در دو رنگ سیاه و سبز در بازارقابل دسترس است. هر دو نوع زیره یادشده توانایی لاغری شکم و پهلو را دارند اما استفاده از زیره سیاه در کاهش چربی شکمی تاثیر بیشتری دارد. آنتی‌اکسیدان فیتواسترول سبب کاهش جذب اسیدهای چرب مضر می‌گردد. زیره میل به غذا را کاهش و در تنظیم قندخون نقش اساسی ایفا می‌کند.
زمانی که فرد از طریق دستگاه گوارش موادغذایی ضروری را دریافت نکند، اشتها و میل به خوردن دوباره غذا در وی رخ می‌دهد. زیره با خواص خود این میل را کاهش داده و با افزایش بزاق‌دهان، روند هضم و جذب غذا را نیز تسریع می‌کند. استفاده از این روش درمانی ساده، کارآمد و بخصوص برای گیاه‌خواران مناسب است.

لاغری با سرکه سیب‌‌‌

با وارد کردن سرکه سیب به رژیم غذایی خود شاهد احساس سیری، افزایش سوخت‌وساز بدن، کاهش ذخیره‌سازی چربی و تنظیم قندخون خواهیم بود. استفاده از سرکه سیب برای افراد دارای دیابت ممنوع بوده و کسانی که از داروهای ادرارآور نیز استفاده می‌کنند باید طبق دستور پزشک خود به روند درمان بپردازند.
جهت کاهش عوارض سرکه سیب بهتر است از میزان کم آن در وعده‌های غذایی بهره ببرید. همچنین بیاد داشته باشید که مصرف یک ماده غذایی به تنهایی توانایی لاغری شکم و پهلو را نداشته و باید در کنار آن از سایر عوامل لاغری نیز استفاده نمود.

تاثیر زردچوبه بر لاغری‌‌‌ شکم و پهلو

از زردچوبه برای زیبایی، آشپزی و لاغری استفاده می‌گردد. این ادویه پرکاربرد در کنار نمک و فلفل حضور پررنگی در آشپزخانه‌های ایرانی دارد و سهولت دسترسی به آن یک امتیاز برای ورود به رژیم غذایی در جهت کاهش چربی شکم و پهلو است.
این ادویه بعنوان یک چربی‌سوز طبیعی با کورکومین خود سبب افزایش عملکرد متابولیسم بدن، بهبود خلق‌خو، دوری از استرس و افسردگی، تنظیم قندخون، کمک به پاکسازی کبد و کاهش التهابات ناشی از افزایش وزن شده و بدین‌صورت موجب لاغری شکم و پهلو می‌گردد.

تاثیر فلفل بر چربی سوزی‌‌‌ در ناحیه شکم و پهلو

فلفل‌های قرمز تند دارای ماده‌ای به نام کپسایسین هستند. این مواد سبب افزایش سوخت‌وساز بدن در مدت زمان مشخص و کاهش میل به خوردن غذا را به‌دنبال خواهد داشت.
کسانی که از فلفل‌های دارای کپسایسین در رژیم غذایی خود بهره می‌برند تاثیر فوق‌العاده آن را مشاهده خواهند کرد. مخصوصاً کسانی که در مراحل ابتدای خوردن فلفل‌ها در رژیم غذایی خود هستند. با افزایش سوخت‌وساز، بدن شروع به گرم شدن و استفاده بیشتر از اکسیژن و کالری خواهد کرد. همین امر سبب کاهش وزن در شخص شده و از طرفی بی‌میل بودن به خوردن دوباره غذا از افزایش چربی در بدن جلوگیری می‌کند.

شکلات تلخ برای لاغری سریع ‌‌‌ پهلو

شکلات تلخ با ویژگی‌های کاهش میل به غذا، کاهش استرس، افزایش متابولیسم بدن، تنظیم قندخون و افزایش میزان گردش خون سبب آب کردن چربی در نقاط مختلف بخصوص لاغری شکم و پهلو می‌گردد.
اشخاصی استعداد حساسیت نسبت به موادغذایی را دارند باید طبق نظر پزشک خود عمل کنند تا از بروز عوارض استفاده از این ماده مغذی جلوگیری به‌عمل آید.
‌‌‌‌‌‌

لاغری با آجیل و دانه ها‌‌‌

آجیل دارای مقادیر زیادی فیبر و پروتئین جهت رفع نیاز موادغذایی ضروری بدن است. با استفاده از آجیل و دانه‌های متنوع تامین انرژی مورد نیاز بدن انجام شده و شخص دچار کاهش اشتها خواهد شد.
از طرفی آلفالینولئیک موجود در آجیل سرعت سوخت‌وساز چربی را بهبود بخشیده و همین امر چربی ذخیره شدن در بدن را کاهش می‌دهد. استفاده از پسته، فندق، بادام و گردو بجای چیپس و پفک می‌تواند در بلندمدت روند تندرستی را در مصرف‌کننده تغییر دهد.

‌‌‌‌‌‌جو دو سر برای کاهش اشتها‌‌‌

جو دوسر فیبر فراوان داشته که سبب پرشدن فضای معده و سبب کاهش اشتها می‌شود. بدن برای سوخت‌وساز خود نیاز به موادغذایی مناسب دارد و برای جبران کمبودها از منابع ذخیره شدن بهره می‌گیرد. با کاهش میزان چربی‌های اشباع شده در بدن شاهد بهبود خلق‌وخو در فرد نیز خواهیم بود.
از جو دوسر در غذاها و ترکیبات میوه‌ای زیادی می‌توان بهره گرفت تا خواص کاهنده وزن و لاغری شکم و پهلو را شاهد باشیم.

تاثیر استرس بر چاقی شکم و پهلو ‌‌‌

غدد آدرنال واقع در بالای کلیه ماده‌ای به‌نام کورتیزول را در هنگام استرس تولید می‌کنند. ترشح این غدد یک روند حیاتی و طبیعی برای بدن است اما ترشح بیش‌ازحد و عدم‌تعادل در میزان کورتیزول سبب تحریک بدن به پرخوری خواهد شد.
در چنین مواقعی در دسترس بودن موادخوراکی بخصوص شیرینی سبب افزایش کالری دریافتی و ذخیره آن در بدن می‌گردد. برای رفع استرس خود پیشنهاد می‌شود از مدیتیشن و یوگا بهره ببرید تا در مواقع استرس‌زا دچار افزایش وزن نشوید.

‌‌‌‌‌‌لاغری شکم و پهلو با ورزش هوازی‌‌‌

به طور کلی به ورزشی که سبب افزایش سطح اکسیژن در بدن شود را ورزش هوازی گویند. با افزایش اکسیژن و سرعت گردش خون بدن توانایی سوزاندن چربی‌های ذخیره شده را خواهد داشت. در پی حرکات خاص ورزشی نقاط مختلفی از بدن بطور ویژه‌ای شاهد کاهش سطح چربی ذخیره‌شده خواهند بود.
بدن برای سوزاندن چربی به میزان اکسیژن بیشتری نسبت به سوزاندن کربوهیدرات نیاز دارد؛ به‌همین دلیل تمرینات هوازی مثل: منحنی معکوس شیوه‌ای مناسب برای لاغری شکم و پهلو است.

‌‌‌سوالات رایج‌‌‌‌‌‌

در این بخش از مجله داروپلاس به سوالات ایجادشده شما در خصوص روش‌های لاغری شکم و پهلو پاسخ خواهیم داد.

‌‌‌‌‌‌چگونه می توانم چربی سرسخت دور باسن خود را از بین ببرم؟

در ابتدا باید چربی ذخیره شده کل بدن را کاهش دهید سپس با استفاده از تمریناتی مانند: اسکات، دوچرخه‌سواری، پله‌نوردی و دو سرعت به دنبال کاهش چربی باسن و عضله‌سازی ماهیچه‌ها در این بخش باشید.

‌‌‌‌‌‌چگونه می توانید چربی های زیر شکم خود را از بین ببرید؟‌‌‌

در کنار رژیم غذایی مناسب با هدف کاهش وزن و ازبین بردن چربی‌های ذخیره شده شروع کرده و با حرکات تمرینی اختصاصی برای عضلات زیرشکم مانند: کرانچ قیچی، کرانچ برعکس، پلانکت عنکوبتی ادامه می‌دهیم.
با ادامه‌دار بودن این روند علاوه بر کاهش وزن، عضلات زیرشکم ورزیده‌ای نیز خواهید داشت.

‌‌‌‌‌‌چگونه می توان چربی دور کمرم را از بین برد؟‌‌‌

برای کاهش چربی‌های دور کمر نیز باید یک سبک زندگی جدید برای خود تعریف کنید. از استرس دوری کنید و غذاهای سالم در وعده‌های متعدد بخورید. با حرکات ورزشی، چربی ذخیره شده در بدن را می‌توانید کاهش دهید. از انجام حرکت لیفت سوپرمن، شنا سوئدی و پلانک چرخشی از پهلو به‌هیچ عنوان صرف نظر نکنید؛ این حرکات مخصوص ازبین بردن چربی‌ها و عضلات دور کمر است.

‌‌‌‌‌‌آیا استفاده از داروهای لاغری بدون عوارض است؟‌‌‌

انجام روند صحیح کاهش وزن باید زیرنظر پزشک متخصص تغذیه باشد. استفاده سرخورد از داروهای لاغری می‌تواند بعد از گذشت مدت زمانی سبب بروز عوارض پوستی، گوارشی، نارسایی‌های کبد، ریزش مو و حتی مشکلات استخوانی در فرد شود.
عوارض گفته شده برای یک شخص عادی بود و اگر فردی دچار حساسیت یا تداخل دارویی با داروهای لاغری باشد؛ میزان صدمات تا چندین برابر می‌تواند افزایش یابد. برای کاهش وزن باید طبق نظر پزشک متخصص تغذیه، سبک زندگی متفاوت اعم از خوراک، فعالیت و نحوه تفکر داشته باشیم.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:


Deprecated: تابع get_author_name از نگارش 2.8.0 منسوخ شده است! به جای آن از get_the_author_meta('display_name') استفاده نمایید. in /home/tmjlagls/public_html/wp-includes/functions.php on line 5413
فاطمه سعادت

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *