فواید شگفت انگیز قرص ملاتونین برای سلامتی
نوشته شده توسط آرزو حسینی
17 ساعت پیش
فواید ویتامین D3 برای افزایش سلامتی
نوشته شده توسط علیرضا سوری
2 روز پیش
کوتیکول ناخن مهم است، لطفا به آن آسیب نزنید!
نوشته شده توسط دکتر سیدعلی کاظمی
2 هفته پیش
بازدید 23
0

لاغری صورت با چند تکنیک طلایی

لاغری صورت یکی از چالش‌هایی است که برخی افراد با آن روبرو هستند و به دنبال راهی برای لاغر کردن صورت خود هستند، از طرفی دیگر برخی افراد به دنبال پیدا کردن دلایل لاغر شدن صورت‌ خود هستند تا با رفع آن از لاغری بیش از حد صورت جلوگیری کنند. صورت هر شخصی شکل مخصوص خود را دارد، اما گاهی افراد از گونه‌های برجسته و یا غبغب ناراضی هستند. برای این موارد راهکارهایی وجود دارد که کمک به لاغر شدن صورت می‌شود؛

اما توجه داشته باشید که لاغری فقط یک قسمت را کار سخت و گاهی نشدنی است یعنی به این شکل نیست که تنها بتوانید صورت را لاغر کنید و بدن شما تغییری نداشته باشد. تجمع چربی در صورت بخصوص در نواحی گردن غبغب گفته می‌شود و باعث تأثیر در ظاهر صورت و کاهش اعتماد به نفس می‌گردد. این نوع چاقی که به خاطر تجمع چربی در این منطقه است با ورزش و رژیم به‌ راحتی از بین نمی‌رود.

صورت شما کاملاً نشان‌دهنده وضعیت جسمانی شما است. این مسئله چاقی صورت زمان‌هایی هم آزاردهنده است که وزن شما پایین است اما صورت شما گرد و چاق به نظر می‌رسد و باعث می‌شود که دیگران تصور کنند که این چاقی در نواحی دیگر بدن شما نیز وجود داشته باشد، به همین دلیل برخی دنبال راهی برای لاغری صورت می‌گردند. تا انتهای این مطلب کافه نبض با ما همراه باشید تا درباره انواع روش‌های موثر لاغری صورت بیشتر برای شما گفته شود و با اطلاعات کاربردی و موثری را کسب کنید.

ماساژ جهت چربی سوزی صورت

ماساژ جهت لاغری صورت به همراه روغن‌های مناسب مانند روغن اسطوخودوس، روغن نارگیل، روغن گل رز و روغن گرانیا بسیار مؤثر است. برای کاهش چربی و لاغری صورت و جلوگیری از شل شدن و لیف پوست با انجام ماساژهای زیر می‌توانید به نتایج مطلوبی دست پیدا کنید.

  • دست‌های خود را از سمت چانه به سمت گونه‌ها به‌ آرامی حرکت دهید.
  • با سرانگشت خود روی گونه‌های چرخش دورانی انجام دهید
  • به‌ آرامی با انگشت بر چربی‌های اطراف لب و گونه ضربه بزنید.
  • کشیدن انگشت از کنار لب‌ها به سمت گوش و بالا دادن وزن گونه

لاغری سریع صورت با ورزش

ورزش‌های مخصوص لاغری صورت خیلی سخت نیست. متخصص و مشاوره تغذیه شما بعد از اینکه رژیم‌ درمانی به شما می‌دهد ممکن است که بعضی حرکات ورزشی مخصوص صورت هم برای شما پیشنهاد داشته باشند. تمرین‌های ورزشی صورت باعث تعریق صورت نمی‌گردد و می‌توانید در هر مکان و زمانی از روز در حال تماشای تلویزیون یا مطالعه انجام دهید. تمرین‌های ورزشی لاغری صورت بیشتر در نواحی فک و گونه و گردن انجام می‌گیرد و تغییر صورت هم به‌ مرور زمان دیده می‌شود. صورت دارای ۴۳ عضله است که با انجام دادن حرکات ورزشی و یوگای صورت که در ادامه گفته خواهد شد، می‌توانید این عضلات را تقویت نمایید. یوگا و ورزش‌های مناسب برای لاغر شدن صورت شامل:

  • برای لاغر کردن غبغب و زیر چانه گردن خود را بالا و پایین حرکت دهید.
  • برای لاغر کردن غبغب و زیر چانه گردن خود را به چپ و راست حرکت دهید.
  • گردن خود را بالا نگه‌ دارید و لب پایین خود را به سمت بالا بکشید.
  • بین لب‌های خود یک مداد را نگه دارید و به چپ و راست حرکت دهید.
  • لپ‌های خود را پر باد نمایید و به آهستگی هوا را در دهان به چپ و راست جابه‌جا کنید.
  • باد کردن لپ‌ها و فشردن بین دو دست
  • لب را باز کنید و عضلات لب و گونه‌ها را به مدت ۵ ثانیه به داخل بکشید و این کار را ۳۰ بار انجام دهید.
  • برای از بین بردن عضلات و چربی‌های اطراف دهان حرکت معروف به X&O را انجام دهید. به این صورت که با گفتن حرف O و X به تعداد سه ست ۲۰ تایی در طول روز انجام گردد.
  • لب‌ها را به شکل ماهی جمع کنید.

با انجام ورزش هایی مشابه روش های گفته شده میتوانید در طولانی مدت به لاغری صورت کمک کنید.

ورزش مناسب لاغر کردن غبغب

برای لاغری صورت و گردن حرکات ورزشی مناسبی وجود دارد. این حرکات ورزشی به از بین بردن غبغب هم کمک می‌کنند. باید توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید که نتیجه خوبی دریافت کنید توصیه می‌گردد که حرکات را برای چند ماه ادامه دهید تا به نتایج مطلوب دست یابید. برای انجام این تمرین‌های ورزشی باید در حالت نشسته قرار گیرید. در این حالت پشت و شانه شما صاف باشد. دست‌ها را روی زانو به شکلی که بازوهای کشیده دارید قرار دهید.

  • سرخود را آهسته بالا آورید و لب پایین را روی لب بالا قرار دهید و هم‌زمان به مدت پنج ثانیه نفس بکشید و پنج ثانیه هم ‌نفس را حبس کنید و بعد به‌ آرامی نفس را رها کنید. این حرکت را ۱۰ بار تکرار نمایید.
  • در حالی‌ که سرخود را صاف نگه‌ داشته‌اید چانه‌تان را به آهستگی جلوتر بیاورید و ۵ ثانیه در این وضعیت بمانید. این حرکت را ۱۰ بار انجام دهید.
  • سر خود را به سمت پایین بیاورید و در همان حالت چانه را به سینه خود نزدیک نمایید. در حین انجام این حرکت از طریق بینی نفس بکشید. بعد از پنج ثانیه سر خود را به‌ آرامی بالا آورید. ۱۰ بار این کار را انجام دهید.

لاغری صورت با رژیم غذایی

برای لاغری صورت خیلی ضروری است که از یک رژیم غذایی سالم استفاده کنید. منظور از رژیم غذایی برای لاغری و کاهش وزن به این معنی است که مقدار کالری مصرفی در روز را بررسی کنید و کاهش دهید. شما می‌توانید رژیم لاغری صورت را بر مبنا غذاهای کاملی مثل میوه و سبزی‌ها تازه، حبوبات و غلات کامل، پروتئین‌های کم‌چربی و روغن‌های سالم قرار دهید.

متخصصین و مشاوران تغذیه برای لاغری و کاهش وزن می‌توانند برنامه‌های غذایی مناسب شما را فراهم آورند. شما باید مقدار چربی مصرفی روزانه را به حداقل برسانید. مقدار چربی بدن در مردان حدود ۱۸ درصد و زنان ۲۳ درصد است که معمولاً مشاوران تغذیه توصیه دارند که حدود ۳۰ درصد چربی در روز نیاز دارید. کره در حدود ۷۵ درصد و یک لیوان شیر در حدود ۱۸ درصد چربی دارد. مواد غذایی مثل سس مایونز، گوشت‌های چرب، خامه و… کاملاً چرب است و باید در قدم اول چربی غذاهای مصرفی را کاهش دهید و به جای آن سبزی‌ها، روغن‌های گیاهی، پروتئین و لبنیات کم‌چرب را مصرف کنید.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که کره بادام‌زمینی، روغن‌زیتون، سبزی‌هایی مثل کلم بروکلی، کلم‌برگ، گل‌کلم، تخم‌مرغ آب‌پز، شکلات تلخ، چای سبز، ماست برای لاغری صورت مؤثر عمل کرده‌اند.

لاغری صورت با استفاده از رژیم غذایی مناسب، روشی موثر برای لاغری بی ضرر است.

لاغری صورت با مصرف سبزی‌ها

سبزی‌ها مفید برای لاغری صورت شامل کلم بروکلی و هویج و کلم پیچ هست. فقط بهترین راه برای مصرف این سبزی‌ها بخارپز کردن آن است. حبوبات مثل لوبیا، عدس و نخودفرنگی هم خوراکی‌هایی هستند که در رژیم غذایی مربوط به لاغری صورت قابل‌ استفاده است. این مواد غذایی‌هایی که نام‌ برده شد به دلیل این‌ که حاوی قندهایی هستند که به‌ راحتی هضم نمی‌شوند و باعث نفخ می‌گردد به همین دلیل حتماً پخته شود و مصرف گردد. حبوبات هم باید چند دفعه خیس کنید و آب آن را عوض کنید و بعد بپزید. سیب میوه‌ای اساسی است که در رژیم غذایی توصیه می‌گردد و بهترین زمان مصرف سیب در وعده صبحانه و وعده عصرانه است.

مصرف سبزیجات از تجمع چریی زیر پوست جلوگیری کرده و به لاغری صورت کمک میکند.

نوشیدن آب

یکی دیگر از راهکارهای لاغری صورت نوشیدن آب است. نوشیدن آب یک اصل مهم در کاهش وزن است. نوشیدن مرتب آب باعث افزایش متابولیسم بدن می‌گردد. در کسانی که رژیم غذایی را شروع کرده‌اند اگر آب به‌ اندازه کافی مصرف نگردد باعث کاهش متابولیسم و منجر از دست دادن آب بدن می‌گردد. نوشیدن آب باعث می‌گردد که پوست درخشان داشته باشید.

همان‌طور که گفته شد برای لاغری صورت باید آب کافی بنوشید. پس همواره سعی کنید که همراه خود در محل کار یا ماشین و بیرون از خانه یک بطری آب به همراه داشته باشید.

نوشیدن آب علاوه بر این که مایه حیات است به لاغری صورت و شادابی پوست کمک میکند.

لاغری صورت با کاهش وزن

اگر صورت شما به‌ واسطه اضافه‌ وزن در کل بدن چاق به نظر می‌رسد پس تنها گزینه شما کاهش وزن است. اگر چربی بدن شما آب گردد و منجر به لاغری صورت نیز شود. موضوع لاغری صورت به کاهش وزن کل بدن و حذف توده چربی از کل بدن مربوط است. بهترین راه این است که با یک مشاوره تغذیه هماهنگ باشید و از یک رژیم غذایی مطمئن پیروی کنید تا به بدن شما آسیبی وارد نگردد. معمولاً بهترین ورزش و تمرین‌ها در کنار رژیم غذایی برای کاهش وزن ورزش هوازی است.

اغری صورت با استفاده از کاهش وزن روشی ایمن است که دیرتر باز میگردد.

عدم مصرف الکل و سیگار

مصرف الکل صدمات زیادی به بدن وارد می‌کند. الکل منجر به کاهش آب بدن و پف کردن صورت می‌گردد. الکل در شکل آبجو کالری بالایی دارد و باعث افزایش وزن می‌گردد. سیگار کشیدن و مصرف دخانیات نیز باعث پیری زودرس پوست می‌گردد. سیگار مانع از تولید الاستین و کلاژن شده و منجر به افتادگی و شل شدن پوست می‌شود.

ترک سیگار و مشروبات الکلی به لاغری صورت و رفع پف صورت منجر میشود.

لاغری ناگهانی صورت با استرس و افسردگی

یکی از عوارض جانبی افسردگی کاهش وزن است. افسردگی در ادامه مسائلی مثل احساس از دست دادن و فقدان، غم و ناراحتی، احساس پوچی بروز پیدا می‌کند. این‌گونه احساسات روی فعالیت‌های روزمره هم تأثیر منفی می‌گذارد و تداخل ایجاد می‌کند. افسردگی نواحی از مغز را تحت تأثیر قرار می‌دهد که می‌تواند اختلال در اشتها ایجاد کرده و در پی آن باعث کاهش وزن گردد. نشانه‌های افسردگی در افراد متفاوت است. به کمک روانشناس و روان‌ درمانگر می‌توانید برای درمان افسردگی اقدام نمایید.

درمان افسردگی باعث ایجاد شور و اشتیاق زندگی و شادابی صورت و لاغری صورت میشود. به سرعت افسردگی را درمان کنید.

مراجعه به پزشک جهت لاغری صورت

قبل از اینکه دنبال لاغری صورت باشید بهتر است دلیل چاقی صورت را بررسی کنید. ممکن است به دلیل یک بیماری یا استفاده از داروهایی که منجر به چاقی صورت شده است. قبل از هر اقدامی با پزشک خود مشورت کنید، در مورد تغذیه و سبک زندگی خود اطلاع دهید. در این صورت می‌توانید بهترین روش برای لاغری صورت را پیش گیرید.

سؤالات رایج

در این بخش به برخی سوالات رایج کاربران درباره لاغری صورت پاسخ داده شده است. اگر شما نیز سوال دیگری برای لاغری صورت دارید می‌توانید در بخش نظرات بنویسید و از مشاوره کارشناسان داروپلاس استفاده کنید.

آیا ریش باعث لاغری صورت می‌شود؟

ریش باعث لاغری صورت نمی‌شود و فقط تأثیری روی ظاهر صورت دارد. از طرفی هم‌ ریش از پوست در برابر خورشید و آلودگی هوا محافظت می‌کند.

چه چیزی برای لاغری صورت خوب است؟

کاهش وزن، ورزش روزانه، تغذیه مناسب، ماساژ صورت به همراه انواع ماسک‌های طبیعی مناسب برای چربی سوزی صورت است. درباره انواع ماسک صورت مناسب در این مطلب بیشتر بخوانید.

چگونه از لاغری صورت جلوگیری کنیم؟

برای کنترل وزن و جلوگیری از لاغری صورت و بدن بهتر است که:
از یک رژیم اصولی و درست پیروی کنید.
آب کافی در روز بنوشید.
در طول یک دوره به آهستگی کاهش وزن داشته باشید.
همواره در برنامه خود ورزش را فراموش نکنید.
در رژیم غذایی خود از سبزی‌ها استفاده کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:


Deprecated: تابع get_author_name از نگارش 2.8.0 منسوخ شده است! به جای آن از get_the_author_meta('display_name') استفاده نمایید. in /home/tmjlagls/public_html/wp-includes/functions.php on line 5413
فاطمه سعادت

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *