فواید شگفت انگیز قرص ملاتونین برای سلامتی
نوشته شده توسط آرزو حسینی
18 ساعت پیش
فواید ویتامین D3 برای افزایش سلامتی
نوشته شده توسط علیرضا سوری
2 روز پیش
کوتیکول ناخن مهم است، لطفا به آن آسیب نزنید!
نوشته شده توسط دکتر سیدعلی کاظمی
2 هفته پیش
خواص پیاز برای مو
بازدید 4
0

با نکات طلایی خواص پیاز برای مو آشنا شوید

آیا درباره خواص و فواید پیاز برای مو چیزی شنیده‌اید؟ پیاز به‌ عنوان پای ثابت بیشتر غذاهای ایرانی شناخته می‌شود. بسیاری از مردم گمان می‌کنند که خاصیت پیاز صرفاً در مصرف خوراکی آن است. اما واقعیت این است که خواص پیاز فراتر از مصرف خوراکی است. این روزها مشکل ریزش موی سر به دلیل افزایش فشارهای عصبی در جامعه افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل بسیاری از مردم به دنبال بهترین درمان ریزش مو هستند. شاید کمتر کسی درباره‌ی خواص پیاز برای مو اطلاعاتی داشته باشد. اما در حال حاضر پیاز درمانی برای جلوگیری از ریزش مو یک روش مؤثر و پربازده به شمار می‌رود.


بسیاری از مردم گلایه می‌کنند که تاکنون چندین داروی ریزش موی سر را امتحان کرده‌اند ولی هیچ نتیجه مثبتی به همراه نداشته است. با این دلیل توصیه می‌شود این مطلب داروپلاس مطالعه کنید و به‌طور مفصل درباره‌ی رشد مو بیشتر بدانید. همچنین جالب است خواص پیاز برای مو صرفاً در درمان ریزش مو خلاصه نمی‌شود؛ بلکه برای تقویت ریشه مو، درمان سفیدی موی سر و پرپشت شدن موهای جلوی سر نیز مؤثر است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی فواید پیاز برای مو بپردازیم.

پیاز برای مو
در این مطلب درباره خواص پیاز برای مو و پرپشتی و زیبایی موها بیشتر بخوانید.

خواص آب پیاز برای موی سر

پیاز یک ماده‌ی ارزان‌ قیمت و در دسترس عموم مردم است. این شاید مهم‌ترین مزیت پیاز در مقایسه با سایر روش‌های درمان ریزش موی سر باشد. بسیاری از روش‌های دیگر وجود دارند که باید هزینه‌های زیادی برای آن پرداخت شود. اما درمان با استفاده از پیاز هزینه‌ی کمی دربردارد و نیازی به دانش فنی پیچیده‌ای نیز ندارد. با مطالعه این مطلب به‌طور کامل متوجه خواهید شد که پیاز درمانی چیست و به‌ راحتی می‌توانید در منزل از خواص پیاز خام برای تقویت موی سر استفاده کنید.

به‌ طور کلی خواص پیاز برای مو را می‌توان در موارد زیر خلاصه نمود:

  1. درمان ریزش موی سر
  2. برطرف‌ کردن حالت شکنندگی مو
  3. درمان سفیدی موی سر
  4. افزایش رشد مو
  5. مؤثر به‌عنوان دارو برای ضخیم شدن موی سر
  6. ضدعفونی‌کردن پوست سر و جلوگیری از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها
  7. کمک به بهبود جریان خون در زیر پوست سر
  8. ایجاد درخشندگی در موی سر
  9. از بین‌ بردن شوره موی سر

در نگاه اول شاید باور کردن این حجم از خواص پیاز برای مو کار آسانی نباشد. اما تمام موارد ذکر شده با تحقیقات آزمایشگاهی اثبات شده است. در ادامه به بررسی خواص درمانی پیاز برای تقویت موی سر پرداخته شده است.

تاثیر پیاز روی موی سر
استفاده از پیاز بر پرپشتی موهای سر بسیار موثر است و از ریزش و جلوگیری میکند.

درمان ریزش مو با آب پیاز

همان‌طور که اشاره شد علت ریزش موی سر عمدتاً ناشی از استرس طولانی‌ مدت و همچنین رژیم غذایی نامناسب است. مشکل ریزش موی سر تقریباً به یک معضل جهانی تبدیل شده است. نتیجه یک تحقیق در آمریکا نشان می‌دهد که در حال حاضر چیزی در حدود 80 میلیون آمریکایی (25 درصد جمعیت این کشور) با معضل ریزش موی سر دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

درمان ریزش مو با آب پیاز به‌ عنوان بهترین درمان ریزش مو برای بسیاری از افراد به‌حساب می‌آید. پیاز حاوی مقدار زیادی گوگرد خوراکی است. گوگرد نقش مهمی در تولید و تغذیه‌ی فولیکول‌های موی سر دارد. فولیکول‌ها موادی هستند که در تقویت موی سر به‌عنوان فاکتور اصلی به شمار می‌روند. بخشی از فولیکول‌ها به دلایل مختلفی درگذر زمان ازبین می‌روند. گوگرد موجود در پیاز نقش مهمی در بازسازی فولیکول‌ها دارد.

آب پیاز به‌خوبی می‌تواند موجب تحریک سلول‌های پوست سر شود. در نتیجه خون‌رسانی به پوست سر افزایش پیدا می‌کند و این مسئله موجب می‌شود تا فولیکول‌های پوست سر به‌ خوبی تقویت شوند. به‌ این‌ ترتیب در دراز مدت نه‌ تنها جلوی ریزش موی سر گرفته می‌شود،‌ بلکه می‌توانید شاهد تقویت ریشه مو و پرپشت شدن آن‌ها نیز باشید.

بهترین ترکیب پیاز برای ریزش مو

خواص پیاز برای مو را مورد بررسی قرار داده شد. باید توجه داشته باشید که می‌توان با ترکیب پیاز یا آب آن با برخی مواد دیگر، اثرگذاری آن را برای جلوگیری از ریزش و تقویت موی سر افزایش داد. بهترین ترکیبات پیاز برای جلوگیری از ریزش مو عبارت‌اند از:‌

  1. ترکیب آب پیاز و سیب‌زمینی: آب سیب‌زمینی دارای بافت نرم‌کننده‌ای است که در کنار آب پیاز می‌تواند علاوه‌بر جلوگیری از ریزش مو، موجب نرم شدن موی سر هم بشود. برای این منظور دو قاشق غذاخوری آب سیب‌زمینی و یک قاشق غذاخوری آب پیاز را به‌صورت یکنواخت ترکیب کنید. مخلوط حاصل را به نرمی روی موی سر ماساژ دهید و بعد از ده دقیقه با یک شامپوی ملایم موی سر خود را شستشو دهید. این کار را باید یک روز درمیان انجام دهید.
  2. ترکیب آب پیاز، روغن رزماری و تخم‌مرغ برای تقویت موی سر: خواص پیاز برای مو در کنار پروتئین موجود در تخم‌مرغ موجب پرپشت شدن موی جلوی سر می‌شود. به‌ منظور تولید این ماسک پیاز برای مو، یک قاشق غذاخوری آب پیاز، یک عدد تخم‌مرغ و دو قطره روغن رزماری را با یکدیگر مخلوط کنید تا ترکیب یکنواخت حاصل شود. روغن رزماری در کنترل بوی بد تخم‌مرغ بسیار مؤثر است. این ترکیب را روی موهای سر خود بمالید و به مدت نیم ساعت به آن استراحت دهید. سپس موی خود را با یک شامپوی بدون سولفات و آب سرد بشویید.
  3. ترکیب سیر، روغن زیتون و آب پیاز برای درمان ریزش مو: در ادامه درباره‌ی خواص سیر برای تقویت ریشه‌ی مو بیشتر توضیح داده شده است. برای ساخت این ترکیب باید یک قاشق غذاخوری از آب سیر، پیاز و روغن زیتون را با یکدیگر ترکیب کنید. این ترکیب را روی سر خود ماساژ دهید و یک ساعت به آن استراحت دهید. در نهایت نیز موی خود را با شامپوی ملایم بشویید.
  4. ترکیب آب پیاز و لیمو: لیمو سرشار از ویتامین C است و این ویتامین نقش مهمی در تولید کلاژن دارد. کلاژن می‌تواند در برطرف‌کردن شوره و عفونت موی سر نقش‌آفرینی کند و موجب تقویت فولیکول‌ها شود. با ترکیب یک قاشق غذاخوری آب پیاز و آب لیمو، این ماسک پیاز برای مو ایجاد می‌شود. بعد قراردادن این ماسک روی سر خود باید به مدت نیم ساعت اجازه استراحت به آن دهید و سپس موی سر خود شستشو دهید. این ماسک باید دو یا سه بار در هفته استفاده شود.
  5. ترکیب آب پیاز و عسل برای پرپشت شدن جلوی موی سر: علاوه‌ بر خواص پیاز برای مو، عسل نقش مهمی در افزایش رطوبت و نرم شدن موی سر دارد. برای استفاده از این ماسک پیاز برای مو، ابتدای دو قاشق غذاخوری آب پیاز و یک دوم قاشق غذاخوری عسل خام را با هم ترکیب کنید. سپس این ترکیب را روی موهای سر خود قرار داده و به‌ آرامی ماساژ دهید. بعد از آن نیم ساعت زمان نیاز است تا ماسک به‌ خوبی اثر خود را روی موها بگذارد. در نهایت با شامپوی ملایم باید شسته شود.
ماسک پیاز برای مو
استفاده از ماسک مو پیاز با ترکیبات دیگر به رفع و درمان ریزش مو بسیار کمک کننده است.

ماسک پیاز برای ریزش مو

ماسک پیاز برای مو، به‌تن هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و فواید زیادی به همراه دارد. موی سر به‌ عنوان یکی از بخش‌های بدن انسان به شمار می‌رود که به‌ طور مستقیم در معرض آلودگی‌هایی مانند میکروب‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها قرار دارد؛ بنابراین باید برای حفاظت از موی سر در برابر این آلودگی‌ها راهکاری در نظر گرفته شود. حضور مستمر باکتری‌ها و قارچ‌ها روی موی سر موجب از بین‌ رفتن فولیکول‌ها و در نتیجه ریزش مو می‌شوند. به کمک ماسک پیاز می‌تواند پوست و موی خود را کاملاً ضدعفونی کرد. به این‌ ترتیب زمینه برای فعالیت باکتری‌ها و قارچ‌ها نیز از بین می‌رود.

آب پیاز پرپشت کننده موی جلوی سر

از دیگر خواص پیاز برای مو، پرپشت شدن موهای جلوی سر است. پیاز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها است. آنتی‌اکسیدان به موادی گفته می‌شود که از موهای سر دربرابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند و مانع از اکسید شدن آن‌ها می‌شوند. نقش مخرب رادیکال‌های آزاد این است که موجب تسریع روند پیری و ریزش موها می‌شود. استفاده از ماسک پیاز برای موهای جلوی سر می‌تواند این رادیکال‌های آزاد را از بین ببرد. در نتیجه موجب پرپشت شدن موهای جلوی سر می‌شود.

پیاز داروی موثر ضخیم کننده موی سر

استفاده از ماسک پیاز برای مو در کوتاه‌ مدت موجب جلوگیری از ریزش موی سر می‌شود. اما خواص پیاز برای مو در همین‌ جا متوقف نمی‌شود. افزایش خون‌رسانی به پوست سر یکی دیگر از دستاوردهای پیاز درمانی است. به این ترتیب در طولانی مدت ضخامت موها نیز افزایش پیدا می‌کند؛ چرا که خون‌رسانی بهتر موجب تقویت فولیکول‌ها در ریشه مو‌ها می‌گردد. در نتیجه در بلند‌ مدت می‌توانید شاهد ضخیم شدن موی سر خود باشید.

خاصیت ترکیب سیر و پیاز برای مو

خواص درمانی سیر فوق‌العاده است و مواد معدنی بسیار زیادی از قبیل کلسیم، روی و گوگرد در آن وجود دارد. هر سه ماده معدنی اشاره شده نقش بسیار مهمی در تقویت ریشه موی سر دارند. ترکیب خواص پیاز برای مو با سیر موجب افزایش اثرگذاری آن‌ها شده و در نتیجه می‌توان شاهد رشد سریع مو در مدت زمان کوتاهی بود.

طرز تهیه و مصرف آب پیاز برای مو

برای تهیه‌ی ماسک پیاز ابتدا چهار عدد پیاز متوسط را آب‌گیری کنید. اگر نگران بوی تند پیاز هستید، می‌توانید با چند قطره روغن زیتون یا رزماری به‌ خوبی بوی تند آن را مهار کنید. در ادامه آب پیاز را روی سر خود بریزید و با ماساژ دادن مطمئن شوید که آب پیاز با ریشه موهای شما برخورد کند. این کار را با پد پنبه‌ای انجام دهید. حدود نیم ساعت زمان دهید تا آب پیاز به‌ خوبی روی سر شما باقی بماند. در ادامه موهای خود را با شامپوی ملایم شستشو دهید. این کار را یک روز در میان تکرار کنید. پس از مدتی شاهد درمان ریزش موی سر خود خواهید بود.

آب پیاز برای مو
استفاده از ماسک پیاز به کاهش ریزش موی سر بسیار کمک میکند و باید برای مدتی از این ماستک استفاده کنید تا نتیجه مطلوب را دریافت کنید.

آیا پیاز به رشد مو کمک می کند؟

پاسخ این سؤال در طول متن به‌طور مفصل بررسی شد. به‌ دلیل وجود مقدار زیادی گوگرد خوراکی در پیاز که به‌ عنوان بخش مهمی از مواد معدنی مورد نیاز برای رشد مو به‌ حساب می‌آید، ماسک پیاز نقش مؤثری در رشد موهای سر دارد. البته باید توجه داشته باشید که برای مشاهده اثرات افزایش رشد موی سر باید صبر و حوصله زیادی داشته باشید.

خواص پیاز برای رشد بیشتر مو

پیاز یک داروی خانگی بی‌خطر، طبیعی و مقرون به‌صرفه است که برای رشد موهای شما مفید است. طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان، خواص ضدالتهابی و ضدمیکروبی پیاز به رشد بیشتر موها کمک کرده و آن را تقویت می‌کند. همچنین ضخامت موها را بهبود می‌بخشد، رشد را تحریک می‌کند و حتی با ریزش مو نیز مقابله می‌کند.

بهترین ترکیب روغن و آب پیاز برای رشد سریع مو

ترکیب روغن زیتون و آب پیاز را می‌توان به‌ عنوان بهترین روغن برای رشد سریع مو استفاده کرد. روغن زیتون دشمن شوره‌های سر است و همچنین نرمی و رطوبت مو را به‌ خوبی افزایش می‌دهد. ترکیب آن با آب پیاز نه‌ تنها موجب جلوگیری از ریزش مو می‌شود؛ بلکه در کوتاه‌مدت می‌توان شاهد رشد سریع مو نیز بود.

ترکیب این دو ماده را باید حدود دو ساعت روی سر خود نگه‌دارید. در ادامه با شامپوی ملایم آن‌ها را شستشو دهید. همچنین برای اثربخشی سریع این ماسک باید یک روز در میان از آن استفاده کنید.

رشد و تقویت مو با آب پیاز

آب پیاز یک داروی شناخته شده برای سلامت و رشد مو، به‌ ویژه برای جلوگیری از ریزش مو نیز می‌باشد. همچنین موهای شما را درخشان و براق می‌کند. آب پیاز می‌تواند از سفیدی زودرس مو جلوگیری کرده و شوره سر را درمان کند.

در اینجا لیستی کامل از مزایای آب پیاز برای مراقبت از مو آورده شده است:

  • درمان آلوپسی (ریزش مو سکه‌ای و طاسی سر)
  • درمان پوست ملتهب، خشک یا خارش‌دار
  • درمان ریزش مو
  • درمان شوره سر
  • درمان موهای کم پشت
  • درمان موهای خشک یا شکننده
  • درمان عفونت پوست سر

خواص پیاز قرمز برای مو بیشتر است یا پیاز سفید

میزان اثرگذاری پیاز در جلوگیری از ریزش مو و همچنین تقویت آن‌ها، وابسته به میزان گوگرد خوراکی موجود در پیازها است. هر دو پیاز قرمز و سفید اثر مثبتی برای تقویت ریشه موی سر دارند؛ اما به‌ دلیل آنکه گوگرد موجود در پیاز سفید بیشتر است، بنابراین اثرگذاری آن برای درمان ریزش موی سر نیز بیشتر خواهد بود.

پیاز قرمز و سفید
استفاده از \پیاز قرمز فواید بیشتری برای مو دارد و تصیه میشود از پیاز قرمز استفاده کنید.

آیا خوردن پیاز برای مو خاصیت دارد؟

در کنار استفاده از ماسک پیاز برای مو، می‌توان از خواص پیاز برای مو با مصرف خوراکی آن نیز بهره‌مند شد. گوگرد خوراکی، اسیدهای آمینه، آنتی‌اکسیدان‌ها و کراتین موجود در پیاز، از طریق مصرف خوراکی نیز در جلوگیری از ریزش مو و همچنین افزایش ضخامت موی سر اثرگذار هستند. نکته بسیار مهم در خصوص مصرف خوراکی پیاز آن است که معمولاً خواص پیاز خام برای تقویت موی سر بیشتر پیاز پخته شده است.

چه زمانی استفاده از پیاز برای مو مضر است؟

بررسی‌های علمی نشان داده است که استفاده از ماسک پیاز برای مو عوارض جانبی چندانی به همراه ندارد. صرفاً ممکن است ماسک پیاز برای کسانی که دارای حساسیت و آلرژی هستند، عوارضی مانند التهاب و خارش پوست سر را به همراه داشته باشد. برای اینکه مطمئن شوید بدن شما نسبت به ماسک پیاز حساسیت ندارد، یک‌بار مقدار بسیار کمی آب پیاز را روی پوست خود ماساژ دهید. اگر علائمی از قبیل خارش و قرمز شدن پوست به وجود نیامد، می‌توانید با خیال آسوده از خواص پیاز برای مو بهره‌مند شوید.

البته مصرف خوراکی آب پیاز در صورتی‌ که بیش‌ازحد باشد، عوارضی از قبیل کاهش قندخون، خونریزی داخلی و سوءهاضمه را در برخی افراد به دنبال دارد.

سوالات متداول

در ادامه به برخی سوالات رایج کاربران داروپلاس درباره فواید پیاز برای مو پاسخ داده شده است.

برای جلوگیری از ریزش چند روز باید آب پیاز را روی موهای خود بمالم؟

پاسخ به این سؤال وابسته به عوامل متعددی ازجمله جنس موی سر و نوع واکنش پوست بدن افراد دارد. اما در حالت کلی نباید انتظار معجزه در استفاده از ماسک پیاز برای مو داشته باشید. صبر و حوصله در کنار استفاده مداوم از ماسک پیاز قطعاً در میان‌مدت یا درازمدت موجب درمان ریزش موی سر می‌شود.

آب پیاز را تا چند روز میتوان استفاده کرد؟

با توجه به جذب بالای آلودگی‌های موجود در محیط توسط آب پیاز، بهتر است که نهایتاً ظرف یک یا دو روز پس از تهیه آب پیاز آن را مصرف کنید. حتماً هم آب پیاز را در دمای محیط و به‌دوراز نور خورشید نگهداری نمایید.

آیا میتوان آب پیاز را با شامپو ترکیب کرد؟

بله این کار امکان‌پذیر است. فقط باید توجه داشته باشید که شامپوی انتخاب شده حتماً از نوع شامپوهای ملایم باشد.

کلام پایانی

دراین مقاله با خواص پیاز برای مو آشنا شدیم. نکته‌ی مهم درخصوص استفاده از ماسک پیاز برای مو آن است که حتماً باید دراین کار مداومت داشته باشید. فواید پیاز برای مو در کوتاه‌مدت چندان قابل مشاهده نیست؛ اما قطعاً در طولانی‌مدت نقش مهمی در جلوگیری از ریزش مو، تقویت ریشه موی سر و همچنین پرپشت شدن موهای جلوی سر دارد. درمان ریزش مو با آب پیاز بسیار ارزان‌قیمت بوده و در منزل به‌راحتی می‌توان آن را انجام داد. البته اگر هنوز نسبت به عوارض پیاز نگرانی دارید، می‌توانید قبل از استفاده با پزشک متخصص مشورت کنید.

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:


Deprecated: تابع get_author_name از نگارش 2.8.0 منسوخ شده است! به جای آن از get_the_author_meta('display_name') استفاده نمایید. in /home/tmjlagls/public_html/wp-includes/functions.php on line 5413
زهرا

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *