صفحه اصلی > آرایش صورت و آرایش و زیبایی و پوست، مو و زیبایی : آموزش نکات طلایی و ترفندهای موثر در ماندگاری آرایش

آموزش نکات طلایی و ترفندهای موثر در ماندگاری آرایش

هر چقدر که در آرایش کردن ماهر باشید و این امر را به زیبایی تمام به انجام برسانید، اهمیت زیادی دارد که ماندگاری آرایش پوست و چشم و همین طور آرایش لب‌ها، نکات و اصول خاصی را مدنظر قرار دهید. معمولا از لوازم آرایش ضدآب برای رسیدن به یک آرایش ثابت استفاده می‌شود، اما روش‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها، ماندگاری آرایش روی پوست را به حداکثر برسانید. در ادامه این مطلب کافه نبض با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانیم.

آماده‌ سازی پوست برای آرایش

آماده‌سازی پوست برای آرایش یکی از نخستین گام‌هایی است که باید برای افزایش ماندگاری آرایش روی پوست انجام دهید. پاکسازی پوست صورت و استفاده صحیح از کرم‌های مرطوب‌کننده و آبرسان کمک می‌کند تا آرایش روی پوست شما به خوبی قرار گرفته و ماندگاری مناسبی داشته باشد. این موضوع در مورد آرایش تابستانی و آرایش زمستانی، هر دو صادق است و به هر ترتیب باید پوست خود را به خوبی پاکسازی کرده و همین طور موهای زائد را برطرف ساخته باشد.

لازم به ذکر است که عدم رفع موهای زائد صورت، باعث می‌شود که کرم پودر یا پنکیک روی پوست به خوبی پخش نشده و دوام مناسبی نداشته باشند. در این حالت حتی اگر از بهترین برندها استفاده کنید، آرایش به خوبی روی پوست قرار نمی‌گیرد و ماندگار نخواهد بود.

ضرورت استفاده از پرایمر

ضرورت استفاده از پرایمر مورد مهم بعدی است. اگر می‌خواهید کرم پودر یا پنکیک به خوبی روی پوست شما جای بگیرد، حتما باید از پرایمر استفاده کنید. استفاده از پرایمر ضمن آن که زیبایی و یکدستی بیشتری به پوست شما می‌بخشد، باعث بسته شدن منافذ پوست شده و در نهایت منجر به ماندگاری آرایش خواهد شد.

با انتخاب لوازم آرایش مناسب و فاقد چربی یا ضدآب، می‌توانید دوام آرایش پوست خود را تضمین کنید.

انتخاب لوازم آرایش ماندگار

اما مهم‌تر از تمام این‌ها، انتخاب لوازم آرایش ماندگار است. همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم لوازم آرایش ضدآب نخستین گزینه‌ای هستند که برای رسیدن به یک آرایش ماندگار نیاز داریم. لوازم آرایش مات و بدون روغن، معمولا دارای ضریب ماندگاری بالاتری هستند و دوام آرایش روی پوست چرب را ممکن می‌سازند.

همان طور که می‌دانید پوست‌های چرب نسبت به پوست‌های خشک، کمتر آرایش را نگه داشته و از این جهت برای پوست‌های چرب، نیاز بیشتری به استفاده از پودر تثبیت‌کننده آرایش صورت خواهد بود. از طرفی دیگر استفاده از لوازم آرایش مات و بدون روغن نیز برای پوست‎‌های چرب، فواید خاص خود را دارد. همین طور باید دقت داشته باشید که لوازم آرایش مصرفی شما به شکلی باشد که جلوگیری از ماسیده شدن آرایش میسر بوده و جلوه ناخوشایندی روی پوست ایجاد نکنند و به عبارتی حالت کیکی به پوست شما ندهد.

انتخاب استفاده از لوازم آرایش ماندگار یکی از مهم‌ترین نکاتی است که نیاز است در خرید لیست لوازم آرایش عروس به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید تا تجربه خرید مناسب و خوبی برای نوعروسان رقم بخورد.

کرم پودر مات و بدون روغن

کرم پودر مات و بدون روغن از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای رسیدن به یک آرایش بادوام و ثابت از آن استفاده کنید. در صورتی که پوستی خشک دارید، پیش از استفاده از کرم پودر مات و بدون روغن، از کرم آبرسان استفاده کرده و فاصله مناسبی بین استفاده از کرم آبرسان و کرم پودر لحاظ کنید تا آبرسان به خوبی جذب شود. امروزه خرید کرم پودر ایرانی مات و بدون چربی می‌تواند گزینه‌ای خوب برای کیف آرایش شما باشد.

ریمل و خط چشم ضدآب

ریمل و خط چشم ضدآب به ویژه برای آرایش تابستانی، تضمین‌کننده آرایش چشم ماندگار شما خواهد بود. دقت داشته باشید که برای شستشو و تمیز کردن ریمل ضدآب، از پاک‌کننده‌های آرایش چشم مناسب استفاده کرده و از ریزش و کنده شدن مژه‌های خود جلوگیری به عمل آورید. خرید پاک‌کننده‌های آرایش صورت مناسب یکی از اقدامات اولیه و مهمی است که باید در حق چشمان خود انجام دهید.

با استفاده از ریمل و خط چشم ضدآب، حتی تعریق و اشک ریزش نیز موجب پاک شدن آرایش چشمی شما نخواهند شد.

روش پیدا کردن رژ لب ماندگار

برای آن که میکاپ کامل و زیبایی داشته باشید، باید در انتخاب رژلب ماندگار نیز دقت کامل به خرج دهید. رژلب تکمیل کننده زیبایی آرایش شما خواهد بود. پیش از هر چیزی توجه کنید که در اغلب مواقع رژلب‌های چرب دارای میزان ماندگاری کمتری هستند و باید به سراغ رژلب‌های با درصد چربی پایین تر بروید.

به علاوه در بازار لوازم آرایشی فعلی، رژلب‌های ماندگار 24 ساعته که حتی با نوشیدن و غذا خوردن، تکان نخورده و کاملا پایدار می‌مانند، وجود دارد که می‌توانید رنگ مورد علاقه خود را از میان آن‌ها انتخاب کنید. برای تست ماندگاری رژلب، کافی است که کمی از آن را روی پوست بخش نبض دست خود کشیده و بگذارید چند دقیقه باقی بماند. سپس دست خود را بشویید و تست کنید که مقاومت رژ لب در برابر تماس با آب چقدر است! خرید رژلب دارای ضد آفتاب یکی از واجبترین لوازم کیف آرایش شما خواهد بود.

لزوم استفاده از اسپری تثبیت‌ کننده

در نهایت استفاده از اسپری تثبیت‌کننده آرایش را فراموش نکنید. زمانی که آرایش شما به کلی به پایان رسید، از یک اسپری تثبیت‌کننده آرایش صورت استفاده کرده و ماندگاری آرایش خود را تضمین کنید تا آرایش برای ساعات بیشتری روی صورت باقی بماند.

محصولات آرایشی مایع جایگزین محصولات پودری

با انتخاب محصولات آرایشی مایع به جای محصولات آرایشی پودری، می‌توانید دوام بیشتری برای آرایش صورت خود، داشته باشید. به طور مثال کرم پودرهای برندهای معتبر نسبت به پنکیک دارای درجه ماندگاری بالاتری هستند و در صورتی که این مورد را در انتخاب لوازم آرایشی خود مورد لحاظ قرار دهید، در نهایت دوام آرایش بیشتری را تجربه خواهید کرد.

آرایش ساده به جای آرایش غلیظ!

انتخاب یک آرایش ساده به جای آرایش غلیظ، بهترین تکنیک برای رسیدن به ماندگاری آرایش صورت است. زمانی که شما آرایش غلیظی داشته باشید، ریسک پاک یا پخش شدن بخشی از آرایش شما، بیشتر خواهد بود، اما این موضوع در خصوص آرایش ساده کمتر اتفاق می‌افتد یا حداقل کمتر به چشم می‌آید.

با به کار بردن آرایش ساده، نه تنها زیبایی طبیعی‌تری خواهید داشت، بلکه میزان دوام آرایش صورت شما بالاتر خواهد بود.

نکات کلیدی ماندگاری آرایش تابستانی

برای ماندگاری آرایش تابستانی، حتما باید چربی اضافی پوست خود را با استفاده از تونرهای پوستی مخصوص پوست‌های چرب و همین طور پرایمر از بین ببرید. به علاوه شستشوی پوست با آب سرد پیش از شروع آرایش، کمک می‌کند تا دوام بیشتری به میکاپ خود بدهید. اگر از ضدآفتاب استفاده می‌کنید، حتما به اندازه کافی منتظر بمانید تا این لایه کرم به خوبی جذب پوست شده و سپس از کرم آرایشی اصلی خود استفاده کنید.

برای انتخاب کرم پودر مناسب، محصولی را توصیه می‌کنیم که فاقد چربی بوده یا حداکثر چربی کنترل شده و کمی داشته باشد. با توجه به تعریق پوست در فصل تابستان، کرم‌های آرایشی دارای چربی، ماندگاری کمی از خود نشان خواهند داد. در نظر داشته باشید که انتخاب کرم ضدآفتاب رنگی در این فصل بسیار حائز اهمیت است. در نهایت به کار بردن اسپری تثبیت‌کننده آرایش برای دوام آرایش تابستانی، بسیار حائز اهمیت است و می‌توان از طریق آن، زمان بیشتری به آرایش بخشید.

در نظر داشته باشید که آرایش ملایم و سبک در فصل تابستان، به مراتب ماندگاری بیشتری داشته و در صورتی که به سراغ رنگ‌های روشن، ملایم یا حداکثر مات بروید، زیبایی آرایش شما در گرما و شرایط تابستانی، برتر خواهد بود. استفاده از رنگ‌های تند و غلیظ، باعث می‌شود که آرایش شما در فصل تابستان، خیلی زود جلوه خود را از دست داده و به چیزی ناخوشایند روی پوست تبدیل شود.

ماندگاری آرایش روی پوست چرب

کلید طلایی دوام آرایش روی پوست چرب، به انتخاب محصولات آرایش فاقد چربی ارتباط دارد و باید حتما پیش از شروع آرایش، از محصولات تنظیم‌کننده چربی پوست استفاده کرده و پوست صورت خود را به خوبی پاکسازی کرده باشید. شستشوی مناسب صورت پیش از آرایش، کمک می‌کند تا چربی اضافی از بین رفته و پوست شما بهتر پذیرایی آرایش باشد. کاغذهای چربی‌زدا نیز گزینه‌های مناسبی برای آماده کردن پوست چرب، پیش از شروع آرایش هستند.

اگر چه استفاده از محصولات آرایشی ضدآب، یک فاکتور کلی برای حفظ ماندگاری آرایش است، اما این موضوع در خصوص پوست‌های چرب، از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. برای ماندگاری بیشتر لوازم آرایش روی پوست چرب توصیه می‌شود حتما از بهترین پنکک برای پوست چرب استفاده کنید تا آرایش بادوامی داشته باشید. همچنین به طور مثال از سایه‌های مایع یا کرمی که دارای حالت چرب و روانی هستند، خودداری کنید. خرید سایه‌ پودری با کیفیت بهترین جایگزین خواهند بود. به علاوه به کار بردن رژ لب مات نیز کمک می‌کند تا آرایش شما دوام بیشتری داشته باشد.

ماندگاری آرایش روی پوست خشک

برای ماندگاری آرایش روی پوست خشک، حتما پیش از انجام آرایش از کرم‌های مرطوب‌کننده مناسب و آبرسان استفاده کرده و زمینه پوست خود را برای دریافت کرم‌های آرایشی آماده سازید. استفاده از پرایمر و در نهایت استفاده از فیکساتور آرایش توصیه می‌شود. برای رسیدن به آرایش ماندگار روی پوست خشک، لزوما نباید از کرم‌های آرایشی دارای چربی استفاده کنید، به کار بردن آبرسان‌ها، کفایت خواهد کرد.

در نظر داشته باشید که برای ماندگاری آرایش روی پوست خشک، باید پودرهای آرایشی را حذف کرده و به جای آن‌ها از کرم‌های آرایشی استفاده کنید. لایه‌برداری پوست به شکل ملایم نیز می تواند به حذف پوسته‌های ریز ناشی از خشکی پوست کمک کرده و پس از آن آرایش با دوام بیشتری روی پوست قرار بگیرد. این پوسته‌های نازک و به ظاهر جزئی ناشی از خشکی، یکی از عوامل تخریب شدن آرایش پس از گذشت یک تا دو ساعت هستند.

راه جلوگیری از ماسیده شدن آرایش

برای جلوگیری از ماسیده شدن آرایش، لازم است که حتما از پرایمر استفاده کرده و در ضمن آرایش سبکی با لایه نازک کرم پودر، تدارک ببینید. همین طور در نهایت پخش مناسب کرم پودر و به کار بردن پودر فیکساتور و پنکک صورت ایده‌آل به جلوگیری از ماسیده شدن آرایش کمک خواهد کرد.

از این‌ها گذشته معمولا لوازم آرایش دارای چربی زیاد، یکی از عوامل ماسیده شدن آرایش هستند و برای جلوگیری از این اتفاق باید از استفاده لوازم آرایش چرب، پرهیز کنید. همچنین ماساژ دادن پوست با یک تکه یخ پیش از شروع آرایش، می‌تواند به بسته شدن منافذ پوستی و پیشگیری از ماسیده شدن آرایش کمک زیادی کند.

برای جلوگیری از ماسیده شدن آرایش، بهتر است از اسپری آبرسان استفاده کرده و چربی اضافی پوست خود را نیز از بین ببرید.

سوالات رایج

آیا استفاده از اسپری آب قبل از آرایش باعث ماندگاری آرایش می‌شود؟

در صورتی که پوست شما دچار خشکی زیادی باشد، حتما استفاده از اسپری آب، می‌تواند به ماندگاری آرایش کمک بیشتری نماید. اسپری آب، موجب شادابی پوست شده و هر گونه التهاب را کاهش داده و برطرف می‌کند. همین طور این نوع اسپری‌های آبرسان باعث کوچک شدن منافذ پوستی شده و به این شکل پخش آرایش روی پوست و دوام آن را افزایش خواهند داد.

آیا باید قبل از آرایش حتما از مرطوب‌کننده و آبرسان استفاده کنیم؟

بهتر است در خصوص پوست‌های خشک، پیش از آرایش، از کرم‌های آبرسان استفاده کرده و زمانی برای جذب کرم آبرسان به پوست بدهد. پس از آن آرایش اصلی را آغاز کنید. همین طور در صورتی که از کرم مرطوب‌کننده استفاده می‌کنید، حتما چربی اضافی روی پوست را پیش از به کار بردن کرم پودر یا سایر محصولات آرایشی، به کمک یک دستمال کاغذی یا پد، پاک کنید تا چربی اضافی روی پوست نباشد.

آیا استفاده از اسفنج کرم پودر به ماندگاری آرایش کمک می‌کند؟

به کار بردن اسفنج کرم پودر، به پخش شدن بهتر کرم و ماندگاری آرایش بیشتر کمک خواهد کرد. با استفاده از اسفنج کرم پودر، نه تنها ماندگاری آرایش شما بیشتر خواهد شد، بلکه کرم پودر به شکلی به مراتب موثرتر روی پوست پخش شده و آرایش طبیعی و یکدست به نظر می‌رسد. به ویژه این اسفنج‌ها کمک می‌کنند تا لک‌های پوستی، کک و مک، جای جوش یا آکنه و سایر مشکلات به چشم نیامده و به خوبی پوشش داده شوند.

دکتر مریم ابراهیمی

خانم دکتر مریم ابراهیمی حدود 10 سال به صورت حرفه‌ای در حوزه داروسازی و پزشک داروخانه مشغول به فعالیت است. ایشان به مدت دو سال طرح داروسازی در داروخانه تخصصی شهید کاظمی وابسته به دانشگاه شهید بهشتی سپری کرده است.با تجربیاتی که این سال‌ها ایشان به دست آورده‌اند تصمیم به همکاری با تیم فوق های تحریریه کافه نبض گرفتند تا به یاری هم بهترین توصیه های تغذیه ای و دارویی را به کاربرهای عزیز ارائه نمایند.
پست های مرتبط

رمز و راز درمان خانگی چروک صورت

چین و چروک یکی از معضلاتی است که با بالا رفتن سن…

درمان خانگی شوره سر با موثرترین روش ها

درمان شوره سر یک از مهمترین روشهای مراقبت از مو است و…

پرپشت شدن ریش با چند راهکار معجزه گر گیاهی

ریش به عنوان یکی از معیارهای زیبایی در چهره آقایان محسوب میشود…

دیدگاهتان را بنویسید