صفحه اصلی > بیماری ها و درمان ها و پزشکی : با موثرترین روش‌های درمان میگرن در خانه آشنا شوید

با موثرترین روش‌های درمان میگرن در خانه آشنا شوید

رمان میگرن در خانه یکی از روش‌هایی است که هرکسی که دچار میگرن باشد قطعا به دنبال این روش خواهد بود. میگرن یکی از بیماری‌های مزمنی است که با دنبا‌له دار شدن سردردهای شدید و آزاردهنده، کیفیت زندگی فرد را به شدت پایین آورده و حتی فعالیت‌های روزمره وی را تحت تاثیر منفی خود قرار خواهد داد.

تشخیص بیماری میگرن و به کار بردن روش‌های درمان میگرن در خانه و پیشگیری از عوامل تشدیدکننده آن، می‌تواند به کاهش عوارض ناشی از این بیماری کمک کند. به واقع این ر‌ش ها شاید در برخی مواقع درمان قطعی به حساب نیایند، اما با تسکین میگرن، کیفیت زندگی فرد را بازگردانده و از دردهای شدید مربوط به این بیماری جلوگیری می‌کنند. در ادامه این مطلب کافه نبض بیشتر درباره روش های درمان میگرن در خانه اشاره خواهیم کرد. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

علل و علائم سردرد میگرنی

عوامل مختلفی که البته هنوز در مورد آن‌ها بحث وجود دارد، به ایجاد سردردهای میگرنی منجر می‌شوند. از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تغییرات هورمونی
  • حساسیت
  • اضطراب و استرس زیاد
  • کم خوابی یا پرخوابی
  • مصرف غذاهای فناوری شده
  • ژنتیک
  • بارداری

علائم و نشانه‌های میگرن نیز خود را به شکل زیر نشان می‌دهند:

  • تیر کشیدن پیشانی و شقیقه‌ها
  • درد شدید در بخش میانی و پشت سر (معمولا به صورت نبض‌دار و ضربانی)
  • احساس کاهش قوای بینایی
  • حساسیت به نور
  • مشاهده کردن نقاط چشمک زن در محیط
  • سختی تکلم
  • احساس تهوع و استفراغ

لازم به ذکر است که دردهای میگرن، ممکن است از چند ساعت تا چند روز به طول انجامند.

عوامل سردردهای میگرنی از جمله استرس و اضطراب، تغییرات هورمونی بوده و خود را با علائمی چون سردردهای شدید نبض‌دار، حالت تهوع، گیجی و منگی و … نشان می‌دهد.

تشخیص بیماری میگرن

تشخیص بیماری میگرن با بررسی سابقه سردرد بیمار، معاینات جسمی و اعصاب وی، امکان پذیر خواهد بود. در واقع پزشک معالج، علائم و نشانه‌های این بیماری را جستجو کرده و شرح حالی از بیمار دریافت می‌کند. وی در خصوص مشکلاتی چون حالت تهوع، تب یا ناهنجاری تنفس، فشار خون بالا، ضعف عضلانی، مشکلات گفتاری، مشکلات تعادلی، سرگیجه، تغییرات بینایی چون تاری دید، تشنج، سردرگمی ذهنی و … سوال خواهد کرد.

لازم به ذکر است که لزوما نباید تمام این مشکلات را داشته باشید تا این بیماری در مورد شما تشخیص داده شود. از طرفی دیگر نیز همیشه هر یک از این مشکلات، لزوما به بیماری میگرن و سردردهای خوشه‌ای مربوط نشده و ممکن است دلایل دیگری، چون یک خستگی ساده داشته باشد. به هر ترتیب در صورت دنباله‌دار شدن این مشکلات، باید حتما به پزشک مراجعه داشته باشید.

روش‌های درمان میگرن در خانه

خوشبختانه روش‌های درمان میگرن در خانه وجود داشته و می‌توان با استفاده از این تکنیک‌ها، در مدت زمانی کوتاه، به تسکین دردهای شدید خوشه‌ای ناشی از میگرن، کمک کرد. از جمله این روش‌ها، طب فشاری است که با شناخت تکنیک‌های آن، می‌توانید تا حدود زیادی دردهای میگرن را کنترل کنید. به جز آن با مدیریت کردن مواد غذایی که در طول روز میل می‌کنید و به حداقل رساندن غذاهای فراوری شده، می‌توان نسبت به درمان سردرد میگرنی در منزل اقدام کرد.

همچنین برخی از داروهای گیاهی، اثرگذاری عالی در کنترل این بیماری و درمان آن دارند. شما می‌توانید با استفاده از روش‌هایی چون استفاده از انواع داروی گیاهی میگرن نیز به درمان میگرن در منزل، کمک کنید.

معرفی انواع داروی گیاهی میگرن

از برترین داروهای گیاهی که بر درمان میگرن در خانه تاثیر می‌گذارند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

استفاده از دمنوش های گیاهی روش ایمن برای درمان سردردهای میگرنی است.

دمنوش گیاهی زنجبیل

دمنوش گیاهی زنجبیل، اثرگذاری فوق‌العاده‌ای بر درمان بیماری میگرن داشته و شما می‌توانید ساعتی پس از میل کردن آن، کاهش دردهای ضربانی را تجربه کنید. این دمنوش باعث آرامش اعصاب شده و دردهای عصبی میگرن را کنترل می‌کند.

قرص و دمنوش گل ساعتی

قرص یا دمنوش گل ساعتی، هر دو در درمان میگرن موثر هستند. با نوشیدن دمنوش این گیاه، تمدد اعصاب اتفاق افتاده و تکرار آن، به کاهش درد منجر خواهد شد. قرص گل ساعتی نیز خاصیت آرامش بخشی داشته و باعث می شود تا به همراه استراحت کردن مناسب، رفته رفته آرامش خود را بازیافته و درد کمتری احساس کنید.

دمنوش بابونه

دمنوش و چای بابونه نیز یکی از درمان‌های گیاهی بیماری میگرن به حساب می‌آید و در صورتی که این دمنوش را به صورت تازه دم کرده و میل کنید، اثرگذاری بسیار عالی خواهد داشت. همین طور شما می‌توانید از تی بگ‌های دمنوش بابونه برای راحتی بیشتر کمک بگیرید.

چای نعناع

نعناع به هر شکلی بر کاهش سردرد اثر دارد و در صورتی که از چای نعناع به نفع درمان سردرد میگرنی در منزل استفاده کنید، خواص عالی آن، شگفت‌زده‌تان می‌کند. به علاوه چای نعناع در افرادی که از بابت میگرن، دچار حالت تهوع ‌ی شوند، نیز تاثیرگذار خواهد بود.

درمان سریع میگرن با رفع کم آبی بدن

یکی از عواملی که به دردهای میگرن دامن می‌زند، کم آبی بدن است. از این روی در صورتی که از این بیماری رنج می‌برید، همیشه نسبت به نوشیدن مقدار مناسب آب، توجه داشته باشید. با شروع کمترین علائم از دردهای میگرنی، نوشیدن مایعات به مقدار مناسب را آغاز کنید تا از شدت گرفتن دردهای خوشه‌ای جلوگیری شود.

با استفاده از داروهای گیاهی مختلف و همین طور تکنیک‌های رفتاری مراقبتی از جمله خواب کافی، دوری از استرس و اضطراب؛ می‌توانید سردردهای میگرنی را کاهش دهید.

درمان میگرن با رفع اختلالات خواب

همان طور که در بالا نیز اشاره شد؛ یکی از عوامل تاثیرگذار در بروز دردهای میگرنی، اختلالات خواب هستند. حال این اختلالات می‌تواند در هر دو صورت کم خوابی یا پرخوابی باشد. با رفع اختلالات خواب، کمک بزرگی در کنترل سردردهای میگرنی خواهید کرد و به جرات باید این را یکی از روش های درمان میگرن در خانه دانست.

پیشنهاد کافه نبض برای درمان سردرد میگرنی در منزل

اگر ‌می‌خواهید کنترل و درمان سریع در دردهای میگرنی داشته باشید؛ پیشنهاد کافه نبض برای شما، موارد زیر خواهد بود. این عصاره‌های گیاهی دارای اثرگذاری بسیار عالی بوده و پس از مدتی مصرف هر یک از آن‌ها، رفته رفته کمترین تهاجم سردردهای میگرنی را خواهید داشت. عصاره تاناستوم زردبند، عصاره سنبل الطیب زردبند و عصاره اسطوخودوس همگی در درمان سردرد میگرنی در منزل، بسیار موثر هستند که در ادامه به ذکر جزییاتی درباره هر یک از آنها پرداخته شده است.

عصاره تاناستوم زردبند

عصاره پارتنولید موجود در تاناسیوم زردبند، به کاهش دردهای میگرن کمک ‌می‌کند. لازم است که روزانه به اندازه 10 تا 15 قطره از این عصاره را در یک لیوان آب ریخته و بنوشید. با 3 بار تکرار کردن این نحوه مصرف در یک شبانه روز، به تسکین سردرد خود کمک خواهید کرد. دقت داشته باشید که شما نباید به یکباره مصرف این قطره تسکین‌دهنده را قطع کنید و در صورتی که تصمیم به قطع آن دارید، برای جلوگیری از بازگشت دردهای میگرنی، به مرور و رفته رفته دوز مصرفی خود را کاهش دهید.

عصاره تاناستوم یکی از بهترین داروهای گیاهی برای درما سردرد میگرنی است.

عصاره سنبل الطیب زردبند

همان طور که گفته شد یکی از عوامل دردهای میگرنی، اختلالات خواب است. عصاره سنبل الطیب زردبند به درمان اختلالات خواب کمک کرده و با کاهش استرس و تنش‌های عصبی، زمینه بروز سردردهای خوشه‌ای را نیز کاهش می‌دهد. این عصاره به جز درمان میگرن، به تسکین استرس‌های روزانه نیز کمک خواهد کرد.

عصاره سنبل الطیب با کاهش استرس به درمان درد میگرنی کمک میکند.

قطره خوراکی اسطوخودوس زردبند

قطره خوراکی اسطوخودوس زردبند باعث نشاط شده و اضطراب و استرس‌ها را بسیار کمرنگ می‌سازد. با استفاده از این قطره، ضمن آن که به کاهش دردهای ناشی از میگرن کمک خواهید کرد؛ زمینه بروز دوباره بیماری در بازه زمانی نزدیک را نیز به حداقل می‌رسانید. این قطره یکی از بهترین‌ها برای درمان میگرن در خانه است. جالب است بدانید که حتی بوییدن عصاره اسطوخودوس نیز به کاهش دردهای میگرن و درمان میگرن در منزل کمک خواهد کرد.

قطره اسطوخودوس با ارا بودن خاصیت آرامبخشی به کاهش درد میگرن کمک میکنند.

سوالات رایج

در این بخش به برخی سوالات کاربران درباره روش درمان میگرن در خانه اشاره شده است.

چه غذایی به میگرن کمک می‌کند؟

سیب زمینی شیرین، آووکادو، انجیر، کلم، هندوانه، زنجبیل، مایعات و … به درمان میگرن در خانه کمک می‌کنند.

بهترین دارو برای سردرد میگرنی چیست؟

بهترین دارو برای سردردهای میگرنی در بین داروهای گیاهی، شامل قطره خوراکی تاناستوم زردبند، عصاره سنبل الطیب زردبند و قطره خوراکی اسطوخودوس زردبند هستند.

بهترین درمان طبیعی برای میگرن چیست؟

بهترین درمان طبیعی برای میگرن، قرار گرفتن در یک محیط آرام و ترجیحا تاریک، استفاده از داروهای گیاهی و دریافت مایعات کافی است.

حسین نیرینی

پست های مرتبط

درمان اگزما در کودکان با روش های موثر خانگی

درمان اگزما در کودکان امری و آموزش های خانگی در رابطه با…

توصیه هایی جهت درمان چربی خون در طب سنتی

درمان چربی خون در طب سنتی یک روش کاربردی جهت درمان کلسترول…

درمان گاستریت (التهاب معده) با داروی گیاهی

به  دلایل مختلفی از جمله افزایش میزان اسید معده، زخم‌های معده، عفونت‌ها،…

دیدگاهتان را بنویسید