صفحه اصلی > داروها : معرفی قرص چاق کننده بدون عوارض وبازگشت+ به راحتی وزن بگیرید

معرفی قرص چاق کننده بدون عوارض وبازگشت+ به راحتی وزن بگیرید

یکی از آرزوهای قریب به اتفاق افرادی که اضافه وزن دارند این است که روزی این ویژگی را داشته باشند تا هر اندازه که می خواهند غذا بخورند و چاق نشوند. اما در عمل افرادی که چنین ویژگی را دارند از این وضعیت خود ناراضی هستند و به دنبال راهکارهایی هستند که بتوانند کمی وزن بگیرند.

بسیاری از افراد لاغر به منظور دست پیدا کردن به عضلات بیشتر، چاق شدن صورت، افزایش انرژی و بهبود عملکرد بدنی خود به دنبال دارو چاقی هستند که بدون عوارض بوده و آنها را به هدف خود برساند.

اغلب این داروها از مواد گیاهی و بی ضرری ساخته شده اند که در کنار ورزش و تغذیه صحیح می توانند معجزه کنند و افراد لاغر را به وزن و اندام ایده آل خود نزدیک کنند.

با ما همراه باشید تا در این مطلب پزشکی کافه نبض با هر آنچه برای چاق شدنتان نیاز است بدانید، آشنا شوید.

بهترین راهکارهای رفع لاغری و چاق شدن چیست؟

به طور خلاصه رژیم غذایی خاص ورزش و استفاده از مکمل ها و داروهای بی ضرر نقش مهمی در عضله سازی و چاق شدن بر عهده دارند. شما برای چاق شدن نیاز به کالری، چربی خوب و پروتئین دارید.

اما به خاطر داشته باشید شیرینیجات و فست فودها شاید کالری زیادی به بدن شما وارد کند اما به سلامتی و تناسب اندام شما لطمه وارد می کنند.  برای اینکه سالم چاق شوید بهتر است راهکارهای زیر را عملی سازید.

  • افزایش کالری های سالم (دانه های مغذی، پنیر، نان گندم، ماکارونی، برنج، بادام، تخمه آفتابگردان، میوه های خشک و شکلات تلخ)
  • افزودن روغن های سالم به غذا ( روغن زیتون، روغن بادام زمینی، روغن آواکادو و روغن نارگیل)
  • وعده های غذایی خود را افزایش دهید ( بهتر از وعده های پر کالری مانند ماکارونی، برنج و پوره سیب زمینی استفاده کنید، اما تنوع مواد غذایی را رعایت کنید و سعی کنید مواد مختلفی به بدن خود برسانید.)
  • از نوشیدنی های پر کالری استفاده کنید (آب میوه ها، شیر، شیر سویا و اسموتی ها گزینه های خوبی به شمار می آیند.)
  • تمرینات عضله سازی انجام دهید (به طور منظم ۳ تا ۴ روز در هفته)
  • از مکمل ها و دارو بدون عوارض چاقی برای افزایش اشتها استفاده کنید
  • سعی کنید در جمع غذا بخورید و در زمان بی اشتهایی فیلم های آشپزی یا تصاویر مواد غذایی را نگاه کنید تا میل غذا خوردن در شما ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: بهترین شیرخشک برای چاقی بزرگسالان 

 

دارو چاقی بدون عوارض و بازگشت

برای اینکه بتواند مناسبترین دارو بدون عوارض چاقی را برای خود برگزینید ابتدا باید بدانید دلیل وزن نگرفتن شما چیست؟ متابولیسم بالا، بی اشتهایی و ابتلا به بیماری ها می توانند از عواملی باشند که افزایش وزن صورت نگیرد.

ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که از لحاظ جسمانی دچار بیماری نیستید و سالم می باشید. سپس داروهای چاقی را به خوبی بشناسید و بهترین آنها را مصرف کنید.

قرص های افزایش وزن می توانند شامل استروئیدهای آنابولیک باشند. پزشکان ممکن است این نوع داروها را برای کمک به افرادی که به دلیل بیماری های خاص مانند سرطان کاهش وزن پیدا می کنند تجویز می شوند. این داروها می تواند عوارضی به همراه داشته باشند.

بنابراین توصیه ما به شما این است از داروهای بدون عوارضی که از مواد گیاهی و طبیعی تشکیل شده اند استفاده کنید. در ادامه ما شما را با این داروها آشنا خواهیم ساخت.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان مصرف شربت مولتی سانستول پلاس زینک

داروهای چاق کننده بدون عوارض برای کل بدن

تورم، پوکی استخوان، افزایش فشار خون، مشکلات چشمی، ایجاد آکنه، مشکلات رشدی در کودکان و نوجوانان، ضعف حافظه و چاقی نامتناسب و تجمع چربی در یک قسمت از بدن از جمله عوارضی است که داروهای چاق کننده نامناسب می توانند به همراه داشته باشند.

بنابراین پیش از خرید این موضوع حائز اهمیت است که مشورت متخصص تغذیه را داشته باشید و تمامی داروها، فواید و عوارضشان را به خوبی بشناسید. در نظر داشته باشید که تنها به مصرف این داروها بسنده نکنید و رژیم غذایی سالم و ورزش هم به کار ببندید تا کل بدن شما متناسب چاق شود.

دارو گیاهی چاق کننده مطمئنا کم خطرتر و بدون دردسر تر از سایر داروهایی به شمار می آید که در بازار موجود است. با توجه به هدف خود دارو گیاهی مناسبی برگزینید.

دارو برای چاقی صورت

یکی از سخت ترین چالش هایی که افراد لاغر با آن روبه رو هستند، چاق کردن صورت است. به غیر از افراد لاغر، افرادی که وزن متعادل هم دارند تمایل دارند تا صورت پری داشته باشند.

خواب کافی، دوری از استرس و نوشیدن آب فراوان برای این منظور به شدت توصیه می شود. برای چاقی صورت می توانید از داروهای بی ضرر و برخی ماسک ها استفاده کنید. ماسک های صورت که دارای مواد زیر باشند می توانند در حفظ رطوبت و آب زیر پوستی صورت کمک کنند و چهره شما را پرتر نشان دهند:

  • گلیسرین
  • اوره
  • اسید هیالورونیک
  • لانولین
  • پتاسیم
  • روغن های معدنی
  • سیب
  • شیر
  • پاپایا
  • تخم مرغ
  • آووکادو
  • جو دوسر
  • موز
  • خیار

در کنار استفاده از این ماسک ها، مکمل ها و دارو چاقی بدون عوارض نیز می توانند موثر واقع شوند و به شما کمک کنند تا صورت چاق تری داشته باشید.

از جمله معروف ترین دارو گیاهی برای چاقی صورت می شود به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرص گیاهی فت فیس (حاوی ۱۶ نوع اسید آمینه ضروری، ۱۴ نوع مواد معدنی از جمله کروم، فسفر و سلنیوم، روی، آهن، مس، منیزیوم، منگنز، پتاسیم و …)
  • کپسول گیاهی آلوورا
  • قرص مخمر آبجو
  • قرص جوانه گندم
  • قرص شیکوریدین (عصاره ریشه کاسنی، دانه شنبلیله و رازیانه)
  • پودر جنرال تونیک(پودر میوه و ریشه چند گیاه دارویی)
تا می توانید آب بنوشید، ریلکس باشید و از ماسک ها و داروهای گیاهی برای چاقی صورت خود استفاده کنید.

قرص افزایش اشتها

یکی از عمده دلایلی که مانع از افزایش وزن می شود کم اشتهایی است. کم اشتهایی نه تنها موجب لاغری بلکه مسبب ابتلا به بسیاری از بیماری های جسمی و روحی می باشد.

برای برخی موارد استفاده از مواد غذایی اشتها آور، ورزش کردن و هم نشینی با افراد خوش اشتها در زمان غذا خوردن می تواند افاقه کند و مشکل آنها را حل کند. اما برای برخی دیگر نیاز به کمک بیشتری است.

بهترین پیشنهاد برای این افراد استفاده از داروهای گیاهی اشتها آور است که عوارضی هم در پی نداشته باشد. برخی از بهترین داروهای گیاهی اشتها آور عبارت هستند از:

  • قرص شیکوریدین (مالت، عصاره ریشه کاسنی، دانه شنبلیله و رازیانه)
  • شربت گیاهی اشتها آور و تقویت کننده دستگاه گوارشی اپتایت کیم (عصاره افسنطین، آب به و عسل)
  • پودر چاق کننده جینسینگ
  • کپسول گیاهی افزایش اشتها بو علی (دارچین ، میخک ، هل ، فلفل سیاه ، سنبل الطیب ، زنجبیل ، نعنا ، مصطکی ، رازیانه ، انیسون)
  • پودر جنرال تونیک(پودر میوه و ریشه چند گیاه دارویی)
  • پودر گیاهی اشتها آور طلای سبز (برگ جینکگوبایلونا، چوب دارچین، ریشه زنجبیل، رازیانه، زیره، شنبلیله و گل خشخاش)

همچنین در کنار استفاده از این داروهای چاق کننده طبیعی از شیرین بیان، مارچوبه، دمنوش بابونه، ریشه قاصدک و جینسینگ غافل نشوید. تمامی این موارد اشتهازا می باشند.

انواع دارو چاقی بدون عوارض

دارو چاقی بدون عوارض می تواند به طرق مختلفی موجب افزایش وزن شما شود. برخی از آنها اشتها شما را زیاد می کنند، برخی دیگر با فراهم کردن اسیدهای آمینه، کربوهیدرات، ویتامین ها و مواد معدنی سعی در تقویت بدن دارند.

دارو چاقی بدون هیچگونه عوارض و ساید افکت به راحتی پیدا نمی شود. با این وجود داروهای گیاهی که اصل بوده و از داروخانه ها و مراکز معتبر خریداری می شوند و پزشک مصرف آنها را منع نکرده، مطمئن ترین راه برای کمک به چاق شدن بدن محسوب می شوند.

انواع قرص های افزایش وزن

قرص ها، کپسول ها، شربت ها و پودرهای بسیار متنوعی در بازار وجود دارد که بسیار تبلیغ می شوند و فروش بالایی نیز دارند.

در این میان اجازه بدیم مشهورترین قرص های افزایش وزن را به شما معرفی کنیم تا قادر باشید بهترین دارو چاقی بدون عوارض را برای خود انتخاب کنید.

قرص شیکوریدین

این قرص یکی از بهترین و بدون عوارض ترین دارو چاقی محسوب می شود. تمام مواد سازنده این قرص صد درصد طبیعی بوده و برای بدن مفید می باشند.

این دارو نوعی مکمل گیاهی به شمار می آید که می تواند اشتها شما را باز کرده و از سویی دیگر ویتامین ها، اسیدهای آمینه ضروری و مواد معدنی را به بدن شما برساند. عصاره ریشه کاسنی، مالت، دانه شنبلیله و رازیانه اجزا تشکیل دهنده آن می باشند. بهتر است پیش از سه وعده اصلی غذایی خود این دارو را مصرف نمایید.

بعد از یک یا نهایتا دو ماه به تدریج مصرف خود را کاهش داده و قطع نمایید. لازم به ذکر است که این قرص مخصوص بزرگسالان بوده و به کودکان توصیه نمی شود.

قرص سیپروهپتادین برای چاقی

سیپروهپتادین یک قرص بسیار قوی برای افزایش اشتها است. جالب است بدانید که این دارو نوعی آنتی هیستامین به شمار می آید. از همین روی برخی از عوارض آنتی هیستامین ها نظیر خواب آلودگی، گیجی و یبوست را به همراه دارد.

توجه داشته باشید که بهتر است این قرص را هم زمان با داروهای زیر مصرف نکنید تا تداخل دارویی یا شدت گرفتن عوارض قرص را به همراه نیاورد:

  • داروهای مهاركننده مونوآمينو اكسيداز
  • باربيتورات‌ها
  • آرامبخش‌ ها وداروهای خواب‌آور
  • داروهای ضد اضطراب

توجه داشته باشید که پس از افزایش اشتها غذاهای غذایی سالم پرکاری میل کنید تا روند چاقی به بهترین نحو پیش رود. بهتر است پیش از مصرف این قرص از پزشک مشورت بگیرید.

 آیا قرص دگزامتازون برای چاقی مفید است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که دگزامتازون یکی از انواع کورتون ها به شمار می آید. این دارو در حساسیت های شدید، آسم، روماتیسم و بیماری های خود ایمنی برای کاهش التهاب ها به کار می رود.

برخی از افراد به اشتباه می پندارند که این دارو به عضله سازی در بدن آنها کمک می کند. در صورتی که این قرص تنها اشتها شما را زیاد می کند و موجب می شود کمی پف کنید.

فراموش نکنید برای زیاد شدن اشتها شما به راحتی می توانید از قرض چاقی بدون عوارض استفاده کرده و خطرات استفاده مکرر از کورتون ها را از بدن خود دور کنید. مصرف طولانی مدت این قرص ها حتی می تواند پوکی استخوان در بدن شما ایجاد کند.

کپسول چاقی گامبو

گامبو یک دارو گیاهی برای چاقی محسوب می شود که علاوه بر اینکه اشتها شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد، اسیدهای آمینه ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی را نیز به بدت شما وارد می سازد.

جینسینگ، مخمر، رویال ژلی، پپتیدهای و اسید آمینه های ضروری، نشاسته، عصاره دارچین آفریقایی، عصاره مانگو، شیرین بیان، پپتیدهای شیر گاو و امگا ۳،۶،۹ در این کپسول ها یافت می شوند.

مسلما وجود این ترکیب موجب افزایش انرژی مصرف کننده می شود. بهتر است در خصوص استفاده از داروهای اشتها آور و انرژی زا با متخصص تغذیه خود مشورت کنید و برنامه غذایی مناسبی در کنار آنها داشته باشید. در مصرف مکمل ها به هیچ وجه زیاده روی نکنید.

قرص چاقی هیمالیا

پیش از هر چیز باید اشاره کنم که متاسفانه این قرص و برخی از داروهای چاق کننده به صورت تقلبی وارد بازار شدند. حتما آنها را از مراکز معتبر و مورد اطمینان تهیه نمایید.

قرص هیمالیا یک قرص گیاهی شناخته شده برای چاقی محسوب می شود. این دارو در کنار اشتها آور بودن به تنظیم شدن خواب کمک می کند.

کپسول چاقی فرشته

کپسول چاقی فرشته که در برخی از عطاری هم به فروش می رسد در کشور ما ایران مجوزی ندارد و به دلیل عوارض مشاهده شده از آن خریداری آن را توصیه نمی کنند. در دستور ساخت این کپسول آمده است که از عصاره ریشه جنسینگ، عصاره کاکوتی و عصاره یونجه تهیه شده است.

اما با توجه به عوارضی که از مصرف این دارو مشاهده شده گمان برده می شود که برخی از انواع کورتون ها در آن به کار رفته باشد.

داروهای گیاهی مختلفی برای چاقی صورت و کل بدن وجود دارد که کمترین عوارض را به همراه دارند.

پودر و معجون چاق کننده سریع

پودرهای چاق کننده طبیعی و گیاهی مختلفی در بازار برای فروش موجود هستند که اغلب با افزایش اشتها موجب افزایش وزن می شوند. یکی از مشهورترین آنها پودر گیاهی جنرال تونیک است که در طعم های مختلف عرضه شده است.

این پودر از ميوه و ريشه چند گياه داروئي و جو جوانه زده تولید شده و از امگاهای ۳ و ۶، مواد آلی و معدنی مختلفی برخوردار می باشند. می توان گفت این پودر یک نوع دارو بدون عوارض چاقی محسوب می شود.

در کنار پودرها و سایر داروهای گیاهی برای چاقی، معجون ها نیز افزایش دهنده وزن سالم و موثری به شمار می آیند. برخی از معجون های شگفت انگیز برای چاقی عبارت می باشند از:

  • شیر و بادام و پسته
  • معجون نوشیدنی جوانه جو
  • میلک شیک ها
  • شیر عسل
  • نوشیدنی چاق کنند آلفا (جوانه یونجه)
  • فرنی جو دو سر و بادام زمینی
  • گرانولا با مغزها و شیر

علاوه بر این معجون ها که می توانید خودتان در منزل تهیه کنید، برخی معجون ها و عرقیجات کمک کننده به افزایش وزن وجود دارند که می توانید خریداری کرده و مصرف نمایید.

برای چاق شدن معجون های مقوی نوش جان کنید.

آیا دارو گیاهی برای چاقی موثر است؟

اگر بخواهیم با توجه به توضیحات داده شده جمع بندی داشته باشیم باید بگوییم که داروهای گیاهی می توانند برای چاقی موثر واقع شوند.

اما هیچگاه فراموش نکنید که مصرق این داروها نباید هدف اصلی شما باشد. بلکه رژیم غذایی، ورزش، خواب کافی و دوری از فشارهای روانی نقش اصلی را بر عهده دارند.

حتما پیش از هر اقدامی آزمایش خون داده و نزد پزشک بروید تا مطمئن شوید بی اشتهایی و وزن نگرفتن شما به سبب بیماری نباشد. پس از آن با یک برنامه ریزی مناسب بهترین دارو بدون عوارض چاقی را انتخاب کرده تا روند افزایش وزن شما سرعت پیدا کند.

دارو گیاهی برای چاقی کودکان

اگر فرزند شما به راحتی غذا نمی خورند و نسبت به خیلی از مواد غذایی بی میلی نشان می دهد، نگران نباشید کودکان زیادی به این مشکل دچار هستند.

اگر میزان این کم اشتهایی به حدی باشد که با تکنیک های روانی و درست کردن غذاهای مورد علاقه اش مشکل حل نشود، مجبور خواهید بود از دارو بدون عوارض چاقی که در اغلب موارد گیاهی است، کمک بگیرید. برای کودکان اغلب از شربت های اشتها آور گیاهی استفاده می شود.

برخی از رایج ترین داروهای گیاهی افزایش اشتها و چاق کننده کودکان عبارت هستند از:

  • شربت گیاهی چاقی زوریک (عرق یونجه، عرق بوزیدان، عرق خرفه، عرق خشخاش و عرق شقاقل)
  • قطره گشنیز
  • شربت اشتها آور کیمیاگر (افسنطین، عسل و به)
  • شش گیاه نچفت (زنیان، بادیان،آویشن، بادرنجبویه، زیره، آویشن و بابونه) برای کودکان زیر دو سال ممنوع است.
  • شربت اشتهاآور باریج (انار و عسل)

داروی گیاهی برای اشتها و چاقی

بسیاری از داروهای گیاهی که درون خود گیاهان زیر را دارند می توانند تاثیر به سزایی در افزایش اشتها و چاقی داشته باشند:

  • ریشه قاصدک (به خصوص اگر در ترکیب دارو عسل در کنار آن به کار رفته باشد.)
  • شیرین بیان
  • بابونه
  • خار مریم
  • مارچوبه
  • زنجبیل
  • بذر کتان
  • جینسینگ
  • سبوس
  • افسنتین

سوالات متداول

در این بخش به سوالات متداول شما در خصوص داروی بدون عوارض چاقی پاسخ های کوتاه و مفید می دهیم.

برای چاقی صورت چه بخوریم؟

مهم ترین چیز این است تا می توانید آب بنوشید و مواد غذایی که آب رسان هستند مانند خیار، گوجه فرنگی، کاهو و هندوانه مصرف کنید تا پوستی سالم و صورتی پر پیدا کنید.
آلوورا، موز، شیر، جوانه گندم، کربوهیدرات های سالم وگلاب نیز کمک کننده می باشند.

بهترین ویتامین برای چاقی صورت چیست؟

از ویتامین های گروه ب، ویتامین ب ۱۲ در افزایش اشتها و متعاقبا چاقی صورت نقش دارد. در کنار این ویتامین ماده معدنی منیزیم نیز در پر شدن صورت نقش به سزاییایفا می کند.

آیا قرص سرترالین چاق کننده است؟

این دارو به عنوان یک قرص ضد افسردگی مورد استفاده قرار می گیرد و چاق کننده می باشد. این قرص می تواند حس گرسنگی در فرد ایجاد کند. به خاطر داشته باشید که بدون اجازه پزشک، برای چاق شدن نمی توانید از این دارو استفاده کنید.

ایا قرص بیوتین چاق میکند؟

بیوتن ب ۷ یکی از ویتامین های گروه ب محسوب می شود. این ویتامین قند موجود در غذاها را می شکند و انرژی آزاد می کند. این دارو موجب چاق شدن شما نمی شود.

دکتر مریم ابراهیمی

خانم دکتر مریم ابراهیمی حدود 10 سال به صورت حرفه‌ای در حوزه داروسازی و پزشک داروخانه مشغول به فعالیت است. ایشان به مدت دو سال طرح داروسازی در داروخانه تخصصی شهید کاظمی وابسته به دانشگاه شهید بهشتی سپری کرده است.با تجربیاتی که این سال‌ها ایشان به دست آورده‌اند تصمیم به همکاری با تیم فوق های تحریریه کافه نبض گرفتند تا به یاری هم بهترین توصیه های تغذیه ای و دارویی را به کاربرهای عزیز ارائه نمایند.
پست های مرتبط

فواید شگفت انگیز قرص ملاتونین برای سلامتی

بی‌شک اطلاع از فواید قرص ملاتونین و تاثیرات شگفت انگیز آن بر…

فواید ویتامین D3 برای افزایش سلامتی

فواید ویتامین D3، که با نام “ویتامین آفتاب” نیز شناخته می‌شود، بر…

با مواد غذایی افزایش دهنده میل جنسی بیشتر در تخت خواب بمانید!

استفاده از مواد غذایی افزایش دهنده میل جنسی یکی از روش های…

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید