روز: شهریور 29, 1402

ساده ترین روش های افزایش شیر مادر

استفاده از غذاهای مقوی برای زنان باردار سبب می شود تا علاوه بر حفظ سلامت مادر و نوزاد، شیردهی پس از تولد هم راحتت تر انجام شود. علاوه بر این تغذیه در دوران شیردهی نیز نقش بسیار مهمی در زیاد شدن شیر مادر ایفا می کند.

0 دیدگاه

روش صحیح از شیر گرفتن کودک بدون عوارض برای مادرو کودک

میانگین زمان از شیر گرفتن کودکان در جهان چیزی میان دو تا چهار سالگی است. این قضیه زمانی صدق می کند که شرایط مادر و نوزاد طبیعی باشد. از شیر گرفتن به معنای قطع ارتباط فیزیکی و روانی خاصی میان مادر و فرزند است. این موضوع نیازمند صبر و حوصله زیاد می باشد.

0 دیدگاه

شیردوش دستی یا برقی، کدام یک برای استفاده مادر مناسب است؟

شیر دوش برقی یا شیر دوش دستی؟ دلایل زیادی وجود دارد که چرا کسانی که شیر می‌دهند، ممکن است بخواهند از پمپ سینه استفاده کنند. شاید بخواهید به سرکار بروید و بخواهید یک شیر عادی تهیه کنید تا کودک شما بتواند در نبود شما از آن استفاده کند و یا شاید شما فقط می‌خواهید که دیگران در هنگام دور بودن شما از خانه، کودک شما را شیر دهند.

0 دیدگاه

شیر خشک ؛ از انواع آن تا خواص و تفاوت های کاربردیش

شیر خشک یا پودر شیر یک محصول لبنی است که با تبخیر شیر و خشک شدن آن ساخته می‌شود. یکی از اهداف خشک‌کردن شیر، نگهداری و حفظ بیشتر آن است. شیر خشک به دلیل داشتن رطوبت کم، ماندگاری بسیار طولانی‌تری نسبت به شیر مایع دارد و نیازی به نگهداری در یخچال ندارد. هدف دیگر شیر خشک کاهش حجم آن برای راحتی در حمل‌ونقل است. پودر شیر و یا شیر خشک شامل مواردی از قبیل شیر خشک کامل، شیر خشک بدون چربی، شیر خشک چرب و غیره می­باشد.

0 دیدگاه

ضروریترین نکات برای نگهداری شیر مادر

اگر در حال شیردهی هستید و به سر کار می‌روید یا سرتان خیلی شلوغ است و به دنبال راحتی بیشتری هستید، احتمالاً در حال استفاده از شیردوش می‌باشید. به محض شروع به شیردوشی، مهم است که بدانید چگونه با خیال راحت شیر خود را ذخیره یا نگهداری کنید. در این مقاله به مزایای استفاده از شیر مادر برای تغذیه کودک، مهم‌ترین نکات و شرایط برای نگهداری شیر مادر، نگهداری شیر دوشیده شده و روش‌های دوشیدن شیر پرداخته شده است.

0 دیدگاه

مناسب‌ترین شیشه شیر نوزاد شما چه ویژگی‌هایی دارد؟

استفاده از شیشه شیر اشتباه برای کودک شما نه تنها تغذیه او را لذت‌بخش تر نمی‌کند بلکه می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند کولیک و رفلاکس شود. پس بهتر است بخش‌های زیر را به‌خوبی دنبال کرده و بهترین تصمیم را در انتخاب شیشه شیر بگیرید.

0 دیدگاه