روز: شهریور 16, 1402

علت ایجاد آفت دهان و سریع ترین روش درمان آن چیست؟

آفت دهان زخم سطحی روی مخاط دهان، لثه، زبان، سقف دهان و گلو است و شایع‌ترین نوع بیماری دهان است، که باعث تب، درد و سوزش می‌شود.آفت دهان خفیف با داروهای گیاهی قابل درمان است. در ابتدا باید دانست که بیماری آفت دهانی (Aphthous stomatitis) چیست و چه عواملی باعث به‌وجود آمدن این بیماری می‌شود؟ با مشخص شدن علت این بیماری می‌توان آن را بهتر و سریعتر، کنترل و درمان نمود.

0 دیدگاه

خطرناک‌‌ترین عارضه بیماری اوریون برای مردان و راه جلوگیری از ابتلا به آن

بیماری اوریون نشانه‌های بسیاری دارد ولی غالبا با تب و بی حالی خود را نشان می‌دهد. این بیماری در کودکان بسیار متداول بوده است. از این رو در سنین چند ماهگی باید اقدام به تهیه واکسن آن کنید. همچنین این بیماری برای مردان خطرات بیشتری را می‌تواند به همراه داشته باشد. زیرا باعث تورم بیضه‌ها می‎‌گردد که خود این مورد می‌تواند عوارض سنگین‌تری را از خود نشان دهد  که از دست دادن قدرت باروری مهم‌ترین آن‌ها است.

0 دیدگاه

بیماری گریوز و تاثیرات آن در بدن چیست و آیا درمان قطعی دارد؟

بیماری گریوز نوعی اختلال در سیستم ایمنی بدن است که باعث تولید بیش‌ازحد هورمون‌های تیروئید در بدن می‌شود. گریوز نوعی پرکاری اتوایمیون (Autoimmune) تیروئید است که یکی از شایع‌ترین انواع بیماری پرکاری تیروئید می‌باشد. در بیماری گریوز، سیستم ایمنی بدن پادتن‌هایی با نام ایمونوگلوبولین های تحریک‌کننده تیروئید ایجاد می‌کند، سپس این پادتن‌ها به سلول‌های سالم تیروئید متصل می‌شوند و می‌توانند باعث شوند تیروئید شما بیش‌ازحد هورمون تیروئید ایجاد کند.

0 دیدگاه

آشنایی با انواع درد شکم ، علت آن‌ها و درمان‌های قطعی و فوری

درد شکم، دردی است که بین نواحی قفسه سینه و لگن رخ می‌دهد. درد شکم یا در اصطلاح عام «شکم درد» می‌تواند یک گرفتگی، دردناک، کسل‌کننده و متناوب باشد که به آن درد معده نیز گفته می‌شود. شکم‌درد دارای انواع و علت‌های متفاوتی است. در این مقاله به درد شکم در قسمت‌های مختلف بدن، بیماری‌های معده، دل‌درد، دل‌پیچه و درد اطراف ناف که در بارداری اتفاق می‌افتد می‌پردازیم.

0 دیدگاه

پیش از مصرف پنتوپرازول به این نکات توجه کنید

پنتوپرازول برای درمان بیماری های مربوط به اسید معده، رفلاکس معده، زخم معده و دوازدهه توصیه می گردد. همچنین برای عفونت هلیکوباکترپیلوری، سندرم زولینگر زیلسون به کار میرود.

0 دیدگاه

بی خوابی در اثر چه بیماری هایی به وجود می آید؟

کمتر کسی است که در زندگی خود تا به حال به بی خوابی دچار نشده باشد. بیشتر بی خوابی‌هایی که گه گدار به سراغمان می‌آیند با کاهش عوامل مزاحمی همچون استرس و اضطراب به طور خود به خودی برطرف می‌شوند و تهدیدی برای زندگی ما به شمار نمی‌آیند.

0 دیدگاه

از فواید زیره و معجزه آن بهره ببرید

زیره ادویه ای است بومی آسیا، آفریقا و اروپا است. با این حال، مردم در سراسر جهان از آن برای طعم دادن غذا استفاده می کنند. مردم معمولاً زیره را به صورت دانه های خشک شده کامل یا به صورت پودر آسیاب شده خریداری می کنند.

0 دیدگاه

به روزترین اطلاعات درباره بیماری نوروپاتی

Neuro به معنا عصب و pathy به معنای بیماری است. نوروپاتی نوعی بیماری است که به اعصاب بدن ربط پیدا می‌کند. درست زمانی که بر اثر آسیب دیدگی، دیابت و یا ابتلا به بیماری عصبی، اعصابی که انتقال دهنده پیام‌های مغز و نخاع به باقی قسمت‌های بدن هستند صدمه می‌بینند، علائم این بیماری بروز پیدا می‌کند.

0 دیدگاه