صفحه اصلی > آرایش چشم و آرایش و زیبایی : مقایسه انواع خط چشم که شما را جذاب می‌کند

مقایسه انواع خط چشم که شما را جذاب می‌کند

مقایسه انواع خط چشم که شما را جذاب می‌کند

اگر می‌خواهید آرایش چشم شما کامل و به شکلی تمام و کمال جذاب باشد، هرگز نباید معجزه خط چشم را دست کم بگیرید. انواع خط چشم ماژیکی، مدادی، مویی، ژله‌ای و … هر یک به شکلی مخصوص به خود، زیبایی چشم‌ها را تامین کرده و به نگاه گیرایی و جذابیت خاصی می‌بخشند. در مقایسه انواع خط چشم و انتخاب میان آن‌ها، احتمالا بر اساس مهارت شما در کشیدن خط چشم و علاقه‌مندی‌تان خواهد بود، اما با این همه مدل چشم‌ها و نوع آرایشی که می‌پسندید نیز در این انتخاب دخیل هستند.

برخی افراد به کشیدن خط چشم‌های گربه‌ای علاقه مند هستند و برخی دیگر خط چشم نازک و ملایم را می‌پسندند. خط چشم دانشجویی، خط چشم مصری و … نیز از انواع دیگر سبک‌های خط چشم کشیدن به شمار می‌آیند. در ادامه این مطلب کافه نبض با ما همراه باشید تا انواع اصلی خط چشم را دنبال کرده و ویژگی‌های هر یک را بهتر بشناسیم.

معرفی انواع اصلی خط چشم

از انواع اصلی خط چشم می‌توان به خط چشم‌های پودری یا مایع اشاره کرد. همین طور به لحاظ اپلیکاتور، خط چشم‌ها به گروه‌های خط چشم‌های قلمی، مدادی، مویی، ژله‌ای و … تقسیم‌بندی می‌شوند. در ادامه هر نوع از خط چشم موجود را بررسی و معرفی خواهیم کرد.

جذابیت چشم‌ها با خط چشم مایع

خط چشم مایع در مقایسه با دیگر انواع خط چشم، از بهترین نوع خط چشم‌ها برای کشیدن خطوط نازک و جذاب است. اگر می‌خواهید خط چشمی که می‌کشید به خوبی در انحنای پلک جای گرفته و بتوانید گوشه‌های آن را چون یک پیکان تیز شکل دهید، خط چشم‌های مایع بهترین انتخاب شما خواهند بود و ظرافت و زیبایی آرایش شما را دوچندان خواهند کرد.

در مقایسه انواع خط چشم باید خط چشم مویی را از بهترین‌ها بدانیم که ضمن داشتن دوام بالا، زیبایی به مراتب بیشتری نیز ایجاد خواهد کرد.

خط چشم ماژیکی با اپلیکاتور قلمی

خط چشم‌های ماژیکی برای آن دسته از افرادی که چندان حرفه ای نیستند و برای کشیدن مدل‌های منحنی و نازک، کمی مشکل دارند، انتخاب مناسبی خواهند بود. کشیدن این نوع خط چشم‌های ماژیکی به مراتب ساده‌تر بوده و حتی غیرحرفه‌ای‌ها هم به راحتی می‌توانند از این مدل استفاده کنند.

استفاده از خط چشم ماژیکی با اپلیکاتور قلمی

انواع خط چشم مدادی و آرایش طبیعی

خط چشم‌های مدادی در مقایسه با دیگر مدل‌های خط چشم، برای آرایش چشم اسموکی عالی هستند. اگر چه به وسیله انواع خط چشم مدادی، نمی‌توانید از مدل‌های نوک تیز و خط‌های کشیده منحنی به سمت بیرون، آن قدرها استفاده کنید؛

اما این نوع خط چشم‌ها به شما کمک می‌کنند تا آرایش چشمی طبیعی داشته باشید. دقت کنید که برای خرید خط چشم مدادی، باید حتما از عدم پخش خط چشم پس از گذشت چند ساعت از روی آرایش، اطمینان داشته باشید.

مداد آرایش ضروری برای آرایش چشم اسموکی

انواع خط چشم نازک مویی

انواع خط چشم نازک مویی شامل خط چشم‌های براق یا مات می‌شود. برای داشتن آرایشی زیباتر و طبیعی‌تر، معمولا به سراغ خط چشم نازک مویی مات بروید که جلوه طبیعی‌تری داشته و از آن برق تقریبا ناخوشایند خط چشم‌های براق بهره‌ای نبرده است.

خاصیت برتر خط چشم‌های مویی، ظرافتی است که به وسیله آن‌ می‌توان در کشیدن خط چشم اعمال کرد. اگر شما می‌خواهید خطی نازک از گوشه‌ای‌ترین نقطه داخلی چشم کشیده و در میان پلاک آن را انحنا داده و در گوشه بیرونی باز تابی به شکل آن بدهید، خط چشم نازک مویی درست همان نوع خط چشمی است که نیاز خواهید داشت.

در مقایسه انواع خط چشم باید خط چشم ژله‌ای و مویی را در یک تراز به لحاظ امکان ظرافت طراحی خط چشم دانست، با این تفاوت که کشیدن خط چشم ژله‌ای به مراتب سخت‌تر خواهد بود.

خط چشم ژله‌ای؛ مخصوص حرفه‌ای‌ها

اما خط چشم ژله‌ای همان طور که ذکر کردیم، ابزاری برای حرفه‌ای‌ها است و کمتر افرادی که تبحر زیادی در خط چشم کشیدن ندارند، قادر به استفاده صحیح از آن خواهند بود. اما از طرفی نیز خط چشم ژله‌ای برای کشیدن خط چشم‌های دنباله‌دار گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود.

از آن جایی که برای کشیدن این خط چشم انتخاب فرچه و قلمو با خود شما خواهد بود، به راحتی می‌توانید با تعویض قلمو (نازک یا پهن)، فرم خط چشم را نیز تغییر داده و آن را نازک یا پهن بکشید. خط چشم‌های ژله‌ای به راحتی روی پوست پلک حرکت کرده و امکان کشیدن انواع خط چشم‌های معمولی یا دنباله‌دار به وسیله آن‌ها وجود دارد.

استفاده از خط چشم ژله ای برای کشیدن خط چشم

استفاده از کدام خط چشم راحت‌تر است

اگر به دنبال خط چشمی هستید که به راحتی کشیده شده و ظرافت زیادی برای استفاده از آن نیاز نباشد، خط چشم‌های ماژیکی بهترین انتخاب شما خواهند بود. در حین استفاده از خط چشم‌های ماژیکی، کمتر دچار لغزش دست و اشتباه شده و از آن جایی که اپلیکاتور آن قوام لازم را دارد و حین کشیدن خط چشم تاب نمی‌خورد، به راحتی قادر به ترسیم فرم خط چشم مورد نظر خود خواهید بود.

همین طور خط چشم مدادی نیز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. اما برای کشیدن این خط چشم، لازم است که حتما آن را به وسیله تراش مناسبی به خوبی تراشیده تا نوک خط چشم فرم لازم را برای کشیدن خط نازک داشته باشد.

استفاده از خط چشم ماژیکی ساده ترین شکل از خط چشم کشیدن است و کمترین لغزش دست و برهم خوردن آرایش چشمی را با آن تجربه خواهید کرد.

مقایسه ماندگاری انواع خط چشم

خط چشم‌های قلمویی مایع بادوام‌ترین نوع خط چشم هستند. اما اگر بخواهیم تمام خط چشم‌هایی که در بالا معرفی کردیم را در یک قیاس قرار دهیم، باید گفت که خط چشم مدادی زودتر از سایرین رنگ خود را باخته و نیاز به تجدید خواهد داشت.

پس از آن خط چشم ژله‌ای می‌تواند به دلیل خاصیت کرمی و چرب خود، پاک شده و یا با افت کیفیت رنگ همراه شود. خط چشم ماژیکی در رتبه بعدی به لحاظ دوام قرار گرفته و خط چشم مویی همان طور که گفتیم، بهترین خط چشم به لحاظ ماندگاری و در رتبه اول جای دارد.

بهترین خط چشم برای چشم‌های حساس

از آن جایی که خط چشم در تماس مستقیم با خط رویش مژه‌ها بوده و حتی گاهی اوقات حین کشیدن آن در گوشه‌های داخلی چشم‌ها، تماس جزئی با چشم دارد، انتخاب خط چشم مناسب برای آن دسته از افرادی که چشم‌هایی حساس دارند، اهمیت بیشتری خواهد داشت.

از جمله خط چشم‌های مناسب برای چشم‌های حساس می توان به خط چشم میبلین، خط چشم لچیک، خط چشم این لی، خط چشم کالیستا خط چشم مک و … اشاره کرد.

معرفی بهترین خط چشم‌های ایرانی و خارجی

اگر نگاهی به سبد محصولات ایرانی و خارجی بیندازید، از بین انواع خط چشم‌های ایرانی و خارجی، بهترین‌ها را به خوبی کشف خواهید کرد. خط چشم این لی، مای و کالیستا، مک، میبلین، گلدن رز، بل، اسنس و هدی بیوتی از بهترین خط چشم‌های موجود فعلی ایرانی و خارجی هستند که در بازار لوازم آرایش ایرانی می‌توان یافت.

نکته مثبت آن است که شما در میان این انواع خط چشم‌ها، می‌توانید محصولات باکیفیت نسبتا ارزان‌قیمت تا گران‌قیمت را انتخاب کنید.

معایب و مزایای استفاده از خط چشم

مزایای استفاده از خط چشم، حالت دادن به نگاه و چشم‌ها است که باعث می‌شود جلوه و گیرایی بیشتری به خود بگیرند. به علاوه اگر شما از مژه‌های کم پشتی یا کوتاهی برخوردار هستید، با کشیدن انواع خط چشم حرفه‌ای، می‌توانید کم پشتی مژه‌ها را پوشش داده و این موضوع دیگر به چشم نخواهد آمد.

همین طور آن دسته از افرادی که چشم‌های نسبتا ریزی داشته و علاقه‌مند به درشت‌تر نشان دادن چشم‌های خود هستند، با استفاده از انواع خط چشم برای چشم‌های ریز می‌توانند فرم چشم‌های خود را متفاوت جلوه بخشند.

اهمیت زیادی دارد که آموزش انواع خط چشم را دنبال کرده و مدل خط چشم مناسب حالت چشم‌های خود را به خوبی بیاموزید. گاهی اوقات یک مدل بسیار زیبا از بهترین خط چشم کشیدن، برای فرم چشم‌های شما مناسب نخواهد بود و با عوض کردن مدل خط چشم‌تان، زیبایی به مراتب بیشتری کسب خواهید کرد.

اما اصلی‌ترین ایراد یا عیب خط چشم‌ها را باید به عادتی که به آن‌ها پیدا خواهیم کرد، مربوط دانست. پس از آن که انواع خط چشم ساده یا انواع خط چشم دخترانه و … را برای آرایش چشمی خود مورد استفاده قرار دادید، تقریبا به جرات می‌توان گفت که دیگر آرایش چشمی بدون انواع خط چشم کشیدن برای شما جذابیتی نخواهد داشت. در واقع خط چشم کشیدن به یکی از عادت‌های همیشگی آرایشی شما تبدیل شده و بدون آن احساس ناقص بودن خواهید داشت.

اگر تنها یک بار از خط چشم برای آرایش چشمی خود استفاده کنید، دیگر آن را کنار نخواهید گذاشت. کشیدن خط چشم متناسب با فرم چشم، باعث خواهد شد که نگاه و چشم‌های شما جذابیت بیشتری به خود بگیرند.

سوالات رایج

آیا خط چشم باعث پیری چشم می‌شود؟

در نظر داشته باشید که خط چشم به تنهایی باعث پیری نخواهد شد، اما در صورتی که برای ساعت‌های طولانی آرایش چشمی خود را نگه داشته و موقع خواب نیز نسبت به پاک کردن آن اقدام نکنید، احتمال آسیب دیدن پوست حساس اطراف چشم‌ها در دراز مدت وجود دارد. در واقع استفاده از خط چشم‌های کیفیت پایین و عدم پاکسازی و شستشوی به موقع پوست، می‌تواند موجب بروز چین و چروک‌های زودرس پوستی گردد.

مریم زیدی

پست های مرتبط

کوتیکول ناخن مهم است، لطفا به آن آسیب نزنید!

آیا برای شما هم پیش آمده است که با کوتاه کردن کوتیکول…

لاغری صورت با چند تکنیک طلایی

لاغری صورت یکی از چالش‌هایی است که برخی افراد با آن روبرو…

لوازم آرایشی ارگانیک و طبیعی، رویا یا واقعیت؟

همان اندازه که استفاده از لوازم آرایش می‌تواند به زیبایی پوست و…

دیدگاهتان را بنویسید