صفحه اصلی > آرایش صورت و آرایش و زیبایی : معرفی لیست لوازم آرایش عروس برای خرید به صرفه

معرفی لیست لوازم آرایش عروس برای خرید به صرفه

بسیاری از تازه عروسان هنگام خرید لوازم آرایش، به دلیل نداشتن تجربه کافی در خرید یکجا و کامل لوازم آرایش، ممکن است دچار اشتباه شوند و با تشویق فروشنده، لوازمی را خریداری کنند که هرگز به دردشان نخورد. اگر شما هم در فکر خرید و تهیه لیست لوازم آرایشی عروس هستید، بهتر است لیستی که ما در اینجا به شما توصیه می‌کنیم را مدنظر قرار دهید.

فراموش نکنید که این سبک آرایشی و نیاز آرایشی شماست که تعیین‌کننده اصلی نوع ستی است که خریداری می کنید. تا انتهای این مطلب کافه نبض با ما همراه باشید تا برخی لوازم آرایشی و بهداشتی مفید را به شما معرفی کنیم.

دسته اصلی محصولات آرایشی

به صورت کلی، کلیه لوازم آرایشی زنان به ۵ دسته اصلی طبقه‌بندی می‌شوند که به صورت مجزا در ادامه به آنها می‌پردازیم و بهترینشان را به شما معرفی خواهیم کرد. این ۵ دسته کلی لوازم آرایشی عبارتند از:

  • آرایش صورت
  • آرایش لب
  • آرایش ناخن
  • آرایش چشم
  • پاک کننده‌های آرایشی

یکی از دغدغه‌های عروس خانم‌ها، تهیه لیست لوازم آرایش عروس با بهترین مارک و برند است.

معرفی بهترین مارک لوازم آرایشی عروس

معمولا هر فردی بر اساس سلیقه شخصی و نوع پوستی که دارد به یک برند خاص وفادار می‌شود. اما بر اساس میزان کیفیت، گیاهی بودن اجزای سازنده و تنوع محصولات برخی برندها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و با توجه به اینکه ماندگاری آرایش عروس از اهمیت زیادی برخوردار است، استفاده از محصولا آرایشی با دوام و ارگانیک بسیار مهم و از اولویت‌های افراد است.

به طور مثال برند این لی از مجموعه برندهای اصلی ایرانی و با کیفیتی است که در چند سال اخیر در لابراتوار شرکت طبیعت زنده تولید و عرضه شده است. تا پیش از این شرکت طبیعت زنده معمولا آن را با برند اصلی آن، سینره، می‌شناسیم.

امروزه برند این لی با تولید محصولات با کیفیت برتر و مثال زدنی، توانسته تا بخش بزرگی از نیازهای آرایشی روزانه افراد را برطرف کند. برند این لی در این لاین چهار محصول اصلی و محبوب آرایش صورت خود را معرفی و تولید کرده است. کانسیلر قلمی، رژ گونه، پنکیک و کرم پودر با جلوه‌ی مات، از جمله محصولات این لاین از برند این لی هستند. با توجه به افزایش قیمت نجومی محصولات آرایشی از برندهای خارجی، امروزه طرفداران برندهای با کیفیت ایرانی بیش از پیش شده است. در ادامه برخی از محصولات آرایشی ارگانیک و گیاهی را به شما معرفی خواهیم کرد.

رژ لب این لی

رژ لب جامد این لی در 22 رنگ زیبا و متنوع با ترکیبات مرطوب‌کننده‌ای که دارد، در کنار زیبایی، سلامت را برای لبان شما به ارمغان می‌آورد. این رژ لب پوشش‌دهی و ماندگاری بالایی داشته و جلوه‌ای طبیعی را به لبانتان هدیه می‌دهد. این محصول فاقد پارابن، سرب و مواد آلرژیک است و مناسب برای تمام افراد حتی با پوست‌های حساس نیز می‌باشد. رژ لب این لی در دو مدل اصلی رژ لب جامد و مایع عرضه می‌شود.

عکس رژلب این لی برای لیست خرید لوازم آرایش عروس

کرم پودر این لی

استفاده از کرم پودر به عنوان یکی از اصلی‌ترین محصولات آرایشی در کیف آرایشی بانوان است. برای داشتن پوستی صاف و یکدست با پوشانندگی فوق‌العاده باید از یک زیرساز مناسب استفاده کنید. اما قبل از آن باید نوع پوست خود رابشناسید. کرم‌ پودر این‌ لی از ماندگاری مناسبی برخوردار است و جلوه‌ای مات را روی پوستتان نشان می‌دهد.

کرم پودر این لی برای لیست لوزم آرایش عروس

پنکک

پنکک‌های این لِی به راحتی بر روی پوست پخش می‌شوند و با قابلیت پوشانندگی مناسب پوستی صاف و یکدست را ایجاد می‌نمایند. وجود 7 رنگ مختلف در این محصول سبب می شود تا این محصول بتواند با رنگ‌های مختلف پوست سازگاری مناسب داشته باشد. پنکک این لِی دارای جلوه‌ای مات و طبیعی می باشد و حالت پوسته پوسته شدن و یا ماسیدگی بر روی پوست ایجاد نمی‌کند. برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول عبارتند از:

  • ایجاد پوششی مناسب با ساختاری نرم و سبک
  • دارای جلوه‌ای مات و طبیعی
  • دارای جلوه‌ای مات و طبیعی
  • مناسب برای صاف و یکدست نمودن پوست
  • با ماندگاری طولانی، فاقد چربی

پنکک این لی دارای دوام بالا و مناسب انواع پوست خشک و چرب و معمولی است.

کانسیلر قلمی این لی

محصولی از برند ایرانی این لی است. این کانسیلر دور چشم با بافتی سبک، دارای SPF20 که از پوست دور چشم در برابر اشعه‌های UVA و UVB آفتاب محافظت می‌کند. این محصول حاوی ترکیبات مرطوب‌کننده و آب‌رسان از خشکی دور چشم جلوگیری می‌کند.

استفاده از کانسیلر این لی به کاهش تیرگی و پف اطراف کمک به سزایی می‌کند. از همه مهمتر اینکه حس چربی و سنگینی روی پوست ایجاد نمی‌کند. از این رو استفاده از آن برای تمامی پوست‌ها مناسب است و حساسیت برای اطراف چشم ایجاد نمی‌کند.

کانسیلر این لی دارای پوشش دهی خوب و مناسبی برای انواع پوست است.

چک لیست لوازم آرایشی عروس    

قبل از اینکه خرید عروسی خود را انجام دهید باید یک چک لیست لوازم آرایشی عروس برای آن تهیه کنید. این چک لیست را بر اساس نیازهای آرایشی و بودجه مالی خود انتخاب کنید و اولویت را بر روی لوازم آرایشی بگذارید که پرکاربردتر هستند و از ترندهای آرایشی محبوب زنان و دختران مطلع باشید.

لوازم آرایش صورت

بدون شک بخش عمده‌ای از کیف لوازم آرایش عروس شما را وسایل آرایشی صورت پر می‌کنند. اجازه بدهید مهم‌ترین آنها را برای شما نام ببریم:

  1. پرایمرها
  2. فاندیشن (بیس پوست)
  3. بی بی کرم
  4. کانسیلر

اگر آکنه، دایره‌های تیره یا هر نوع تغییر رنگی دارید، کانسیلر ضروری است. کانسیلر قدرت پوشانندگی کاملی دارد و از بین کانسیلرهایی با پوشش کامل یا پوشش تکه ای، هر کدام که مد نظرتان است می توانید استفاده کنید.

هنگام انتخاب کانسیلر برای آکنه و یا تغییر رنگ، سایه ایجاد شده آن را با سایه بی بی کرم هماهنگ کرده و سپس انتخاب کنید تا پوستتان طبیعی به نظر برسد.

وضعیت دایره‌های پوستی تیره کمی پیچیده تر است، زیرا با پوشش آنها با استفاده از کرم‌های مختلف، تفاوت رنگی بسیاری ایجاد می‌شود. اما به طور کلی، استفاده از کانسیلر به رنگ صورتی یا هلویی برای پوشاندن آنها ایده خوبی است.

رژگونه

استفاده از رژگونه تأثیر زیادی در ظاهر کلی شما بگذارد. هرگز آن را از وسایل گریم صورت خود خارج نکنید. زیرا استفاده از رژگونه میتواند به نوعی به کانتور کردن صورت کمک کرده و زیبایی آرایش شما را بیشتر کند.

در صورت استفاده از فاندیشنی با پوشش مات، لازم است از رژگونه حتما استفاده کنید تا پوست شما صاف به نظر برسد.

هایلایتر

هایلایتر به اشکال مختلفی تولید می شود: پودری، مایع، کرمی و ترکیبی از پودر و کرم. اما برای مبتدیان در صنعت آرایشی، نوع پودری‌هایلایتر مناسب‌تر است. هایلایتر باعث برجسته و زیباتر جلوه کردن برخی نقاط صورت شما می‌شود و بر جذابیت ظاهریتان می‌افزاید. اگر می‌خواهید از این محصول آرایشی به صورتتان بزنید باید یاد بگیرید در کدام نقاط صورت از آن استفاده کنید.

برنزر (پودر برنز)

اگر به دنبال آرایش لایتی هستید، از این مورد نباید در گریم خود استفاده کنید. با این حال، اگر دنبال مد روز تابستانی هستید، پودر برنز انتخاب خوبی است. پودر برنز مورد استفاده باید یک یا دو درجه تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست شما باشد و به آرامی آن را در تمام نقاط برجسته صورت خود جهت درخشش و یا به سادگی در شکاف گونه‌های خود بزنید.

اگر بعد از اتمام آرایش متوجه مات شدن شدید گریم‌ شما شدید، می‌توانید از پودر برنز جهت درخشندگی استفاده کنید تا حالت بهتری به چهره شما ببخشد و زیبایی‌تان را کامل کند.

اسپری فیکس (فیکساتور)

تقریبا مشابه پرایمر، اسپری فیکس به تثبیت گریم شما در طول روز کمک می کند. محصولات متنوعی از اسپری فیکس از قبیل مرطوب کننده بودن، کنترل چربی و… مطابق نوع پوست وجود دارد. برای دوام گریم حتما این مورد از وسایل گریم صورت را فراموش نکنید.

لوازم آرایش چشم

چشم‌ها در زیبایی چهره تاثیر زیادی دارند. برای جذاب‌تر شدن چشمهایتان باید بهترین لوازم آرایش مخصوص به آن را بشناسید و نحوه استفاده درست از آنها را بدانید و از برترین پاک‌کننده آرایش چشم موجود در بازار استفاده کنید. از جمله مهم‌ترین لوازم آرایشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرایمر چشم
  • سایه چشم
  • ریمل
  • خط چشم
  • مداد ابرو

لوازم آرایش لب

ضروری‌ترین لوازم آرایشی لب که در ست لوازم آرایش عروسی باید قرار دهید عبارتند از:

  • برق لب
  • رژ لب مایع
  • رژلب جامد
  • بالم لب

بعضی از نوعروس‌ها هم به دنبال مارک‌هایی هستند، که علاوه بر معتبر بودن، از نظر قیمتی هم مقرون به صرفه باشد.

پاک کننده‌های آرایشی

همه ی ما از لزوم پاک کردن آرایش قبل از رفتن به تخت خواب باخبر هستیم. پاک کردن صحیح آرایش قبل از خواب امر ضروری است، زیرا پوست ما در مدتی که خواب هستیم خودش را بازسازی می‌کند و همین امر باعث جلوگیری از پیری پوست می‌شود.

با این وجود افزودن این محصولات به لیست لوازم آرایشی عروس کاملا انتخابی است و ضرورتی برای خرید آنها وجود ندارد. زمانی را تصور کنید که خسته به خانه برمی‌گردید و تخت‌خواب گرمتان پذیرای شماست و انرژی کافی برای پاک کردن آرایش را ندارید. این قضیه الان دیگر حل شده است!

به کمک پاک‌کننده‌ آرایشی مناسب در هزینه و وقت و انرژی خود صرفه‌جویی کنید و از بروز آکنه … جلوگیری کنید. این در حالیست که آب و صابون و شامپو بچه و… آسان‌ترین راه‌ها به نظر می‌آیند ولی در واقع اشتباه‌ترین‌ها هم هستند.

تفاوت بین پاک کننده‌ های آرایشی

پاک‌کننده‌هایی که می‌توانند آرایش‌های ضد‌ آب و چسبیده به پوستتان را به خوبی پاک نمایند و رطوبت‌رسانی هم داشته باشند، بهترین انتخاب هستند. این محصولات به دلیل ترکیبات کرمی و آبرسانی که دارند برای پوست‌های خشک مناسب هستند.

دستمال‌های پاک کننده ی آرایش

این دستمال‌های پاک‌کننده‌ آرایش می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای استفاده در مواقع خستگی و عدم دسترسی برای شستشوی صورت باشد. معمولا این دستمال‌ها داخل یک مایع پاک‌کننده آرایش قرار داده می‌شوند که آرایش را به صورت ملایم پاک می‌کنند.

در برخی موارد ممکن است به طور کامل این کار را انجام ندهند و مقداری از آرایش و چسبندگی بر روی صورت شما باقی بماند. در عوض معمولا باعث حساسیت و قرمزی نمی‌شوند. توجه داشته باشید دستمال مرطوب به هیچ وجه پاک کننده‌ آرایش نیست!

روغن‌های پاک کننده آرایش

هر چند در موقع روغن زدن به صورت ممکن است احساس خوشایندی نداشته باشید ولی در واقع بهترین پاک‌کننده‌های آرایشی بر پایه‌ روغن ساخته می‌شوند. از آنجا که آب و روغن با هم مخلوط نمی‌شوند پس پاک‌کننده بر پایه روغن به راحتی آلودگی و آرایش‌های که روغنی هستند را از صورت پاک می‌کنند.

محلول‌های پاک کننده

محلول‌های پاک‌کننده از رایج‌ترین محصولات پاک‌کننده‌ها هستند که شامل پاک‌کننده‌های دو فاز هم می‌شوند که یک فاز آنها روغنی است و باید قبل از مصرف تکان داد و بعد روی پد آرایشی ریخت. این محصولات معمولا مناسب انواع پوست استفاده می‌شوند.

میسلار واتر‌ها و تونر‌ها

میسلار واتر‌ها و تونر‌های مخصوص پاک کردن آرایش از گزینه‌های جذاب برای پاک کردن باقی مانده‌های آرایش و آلودگی از روی پوست هستند. همانطور که بارها گفتیم بهتر است خود آرایش را با یک پاک‌کننده‌ی بر پایه‌ روغن پاک کنید.

میسلار واتر و تونر توانایی پاک کردن آرایش‌های سنگین را ندارند و فقط به پاک کردن باقی‌ مانده‌های آرایشی از پوست و منافذ کمک می‌کنند. میسلار واتر محلولی است که دارای ریز مولکول‌های روغنی پاک‌کننده (میسل‌ها) هستند که با آب مخلوط شده‌اند.

میسل‌ها ذرات آلودگی را حل کرده تا براحتی از پوست پاک شوند. میسلار واتر‌ها گزینه‌ مناسبی برای پوست‌های خشک و حساس هستند زیرا ریز مولکول‌های آنها قدرت آبرسانی خوبی دارند.

تونر‌ها

تقریبا شبیه میسلار واتر‌ها هستند با این تفاوت که تونر‌ها دارای مواد تشکیل‌دهنده دیگری نیز می‌باشند که برای پوست خواص مفیدی دارد. مثل نارون کوهی و الکل‌های مناسب پوست، تونر‌ها خاصیت کوچک‌کنندگی منافذ را نیز دارا هستند. همینطور تونر‌ها اسیدیته‌ پوست را به حالت نرمال میبرند (یعنی ph پوست را تنظیم می‌کنند).

ژل‌های پاک کننده آرایش

این نوع پاک‌کننده‌ها برای پوست‌های حساس و قسمت‌های حساس پوست مثل اطراف چشم مناسب هستند. این ژل‌ها برای پاک کردن آرایش‌های ضدآب بسیار مناسب هستند. ژل‌ها تسکین‌دهنده و ریلکس‌کننده  و آبرسان پوست هستند. اکثر آنها باید روی صورت مرطوب استفاده شوند تا ترکیبات آنها فعال شود.

 روغن‌های طبیعی به عنوان پاک کننده آرایش

برخی از روغن‌های طبیعی گزینه‌های خوبی برای پاک کردن آرایش به شمار می‌آیند. اما اکثر این روغن‌ها ممکن است بافت سنگینی داشته باشند و برای پوست‌های مستعد جوش و چرب مناسب نباشند. روغن‌هایی مثل جوجوبا و آرگان از بهترین گزینه‌ها هستند.

استفاده از محصولا پاک کننده آرایش با روغن طبیعی مفید است.

مراقبت از مو  

مو می‌تواند شما را شیک و مرتب یا خسته و بی‌ملاحظه نشان دهد. فرقی ندارد موی شما خشک باشد یا چرب، فر باشد یا صاف. در هر حالت بهتر است، اصول اولیه‌ مراقبت از موی سر خود را بدانید. اهمیت به روتین مراقبت از مو برای هر فردی لازم و ضروری است.

  • موهای خود را درست بشویید و شانه کنید.
  • شامپوی مناسب انتخاب کنید.
  • شامپو برای شستن کف سر است، نه ساقه‌ی مو.
  • برای مراقبت از موی سر نرم‌کننده را فراموش نکنید.
  • موهای خود را با حوله خشک نکنید!
  • برای مراقبت از موی خیس، از شانه‌ دندانه ‌درشت استفاده کنید.
  • در برابر حرارت از موی خود محافظت کنید.
  • رطوبت موی خود را حفظ کنید.
  • موهای خود را به طور مرتب کوتاه کنید.

انواع خوشبو کننده ‌

به‌طور کلی، خوشبوکننده‌ها که شامل مام، اسپری ضد تعریق، بادی استپلش، عطر و انواع ادکلن است، ترکیباتی از روغن‌های معطر، اسانس و الکل در خود دارند و جا دارد آن را لیست لوازم آرایشی عروس خود اضافه کنید. این محصولات که ترکیبات آنتی‌باکتریال در آنها وجود دارد، نه تنها باعث جلوگیری از بوی بد در بدن می‌شوند بلکه رایحه خوبی نیز به آن می‌بخشند.

اما ضدعرق‌ها علاوه ‌بر اینکه ترکیبات خوشبوکننده‌ها را در خودشان دارند، با استفاده از آلومینیوم، باعث جلوگیری از تعریق بدن می‌شوند و در حالت عادی، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد عرق بدن را کاهش می‌دهند. در واقع کار خوشبوکننده‌ها این است که صرفا بوی خوبی به شما ببخشند و درعوض ضدتعریق‌ها، با کنترل میزان تعریق‌تان، از ایجاد بوی بد در بدن جلوگیری می‌کنند.

یعنی هر ضدعرقی یک خوشبوکننده است، اما هر خوشبوکننده‌ای لزوما ضد تعریق نیست.خوشبوکننده‌ها در فرم‌های مختلفی مانند بادی اسپلش، بادی اسپری، لوسیون و روغن‌های خوشبوکننده در بازار وجود دارند.

لیست لوازم آرایشی و بهداشتی عروس و داماد

اگر می‌خواهید یک پکیج کامل از لوازم آرایشی بهداشتی برای عروسی خود آماده کنید باید تمامی موارد ضروری خود و شریک زندگی خود را لیست کنید و طبق آن خرید خود را انجام دهید. ما در اینجا علاوه بر انواع شوینده‌ها و پاک‌کننده پوست صورت و انواع شامپو و نرم‌کننده موی سر، به برخی موارد آن اشاره می‌کنیم:

سرم‌های مژه و ابرو سینره

سرم تقویت‌کننده و ضدریزش مژه سینره حاوی فعال‌ترین ماده شناخته شده پپتیدی به نام میریستوئیل پنتاپپتاید17، جهت افزایش رشد مژه‌ها می‌باشد. این ماده سبب می‌شود تا مژه‌ها مدت زمان بیشتری در فاز رشد باقی بمانند و تعداد کراتینوسیت‌ها در فولیکول مژه افزایش یابد، در نتیجه تعداد بیشتری از مژه‌ها در فاز رشد قرار می‌گیرند.

همچنین تحریک کراتینیزاسیون در فولیکول مو، سبب افزایش ضخامت، استحکام و پررنگ تر شدن مژه‌ها خواهد شد. وجود انواع ویتامین‌ها و عصاره‌های گیاهی نظیر ویتامین‌های گروه B و اسیدهای آمینه حاوی گوگرد در این سرم، باعث تقویت ساختار مو، افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی بهتر به فولیکول‌های مو می‌گردد.

با استفاده از سرم تقویت‌کننده و ضد ریزش مژه سینره پس از دوره کوتاهی، شاهد افزایش رشد و ضخامت قابل توجه مژه‌ها خواهید بود. به علاوه این محصول با افزایش استحکام مژه‌ها از آن‌ها در برابر عوامل مخرب محیطی محافظت می‌نماید.

سرم تقویت‌کننده و ضد ریزش مژه سینره فاقد عوارض جانبی مانند تغییر رنگ پلک‌ها و سایر عوارض ایجاد شده در اثر مصرف پروستاگلاندین‌ها می‌باشد.

محصولات بدن مخصوص آقایان از برند سینره

مراقبت از پوست و موی آقایان جهت حفظ آراستگی، شادابی، به تعویق انداختن پیری و کاهش احتمال ابتلا به انواع بیماری‌های پوست و مو، موضوعی ضروری و مهم است.

محصولات پوست و موی آقایان سینره با بهره‌گیری از عصاره‌ها و عناصر حیاتی برگرفته از طبیعت در پاسخگویی به نیازهای روزمره پوست و موی آقایان فرموله شده است.

نکات کلیدی در خرید لوازم آرایش عروس     

اگر خرید خود را حضوری انجام می‌دهید حتما پیش از پرداخت آن را تست کنید. در صورت خرید محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت آنلاین نیز بهتر است نظرات دیگر کاربران را که از آن محصول به صورت آنلاین خریداری و استفاده کردند را برسی کنید تا خرید موفق‌تری داشته باشید.

لیست لوازم آرایش داماد

اگر فکر می‌کنید فقط عروس خانم‌ها به لوازم آرایشی نیاز دارند، سخت در اشتباه هستید. آقایان نیز برای اصلاح صورت و آراستن موهای خود به ست لوازم آرایش داماد نیاز پیدا می‌کنند. این ست معمولا از لوازم زیر بسته می شود:

  • لوازم برقی مخصوص اصلاح موها مانند ریش تراش و موزن بینی.
  • سشوار و اتوی مو مخصوص مردانه.
  • انواع ژیلت، خمیر ریش و افترشیو و کرم بعد از اصلاح.
  • مسواک، خمیر دندان و صابون.
  • کرم دست و صورت و ضدآفتاب.
  • انواع برس و شانه مو.
  • ادکلن، اسپری و اسپری ضدتعریق یا مام زیر بغل.
  • شامپو، نرم کننده مو، ژل مو، واکس مو و اسپری حالت دهنده.

دکتر مریم ابراهیمی

خانم دکتر مریم ابراهیمی حدود 10 سال به صورت حرفه‌ای در حوزه داروسازی و پزشک داروخانه مشغول به فعالیت است. ایشان به مدت دو سال طرح داروسازی در داروخانه تخصصی شهید کاظمی وابسته به دانشگاه شهید بهشتی سپری کرده است.با تجربیاتی که این سال‌ها ایشان به دست آورده‌اند تصمیم به همکاری با تیم فوق های تحریریه کافه نبض گرفتند تا به یاری هم بهترین توصیه های تغذیه ای و دارویی را به کاربرهای عزیز ارائه نمایند.
پست های مرتبط

کوتیکول ناخن مهم است، لطفا به آن آسیب نزنید!

آیا برای شما هم پیش آمده است که با کوتاه کردن کوتیکول…

لاغری صورت با چند تکنیک طلایی

لاغری صورت یکی از چالش‌هایی است که برخی افراد با آن روبرو…

لوازم آرایشی ارگانیک و طبیعی، رویا یا واقعیت؟

همان اندازه که استفاده از لوازم آرایش می‌تواند به زیبایی پوست و…

دیدگاهتان را بنویسید