صفحه اصلی > آرایش لب و آرایش و زیبایی : فرم دهی لب و مدل‌ سازی با کانتور لب

فرم دهی لب و مدل‌ سازی با کانتور لب

کانتور لب به معنی متعادل‌سازی آرایش لب است. کانتورینگ آرایش صورت را از حالت مصنوعی خارج کرده و یک جلوه طبیعی زیبا به آرایش می‌دهد. کانتورینگ لب باعث زیباسازی لب می‌شود و ظاهر یک لب بی‌نقص و زیبا را برای صورت فراهم می‌کند. امروزه استفاده از تکنیک کانتورینگ صورت روشی مناسب برا فرم دهی و زیباسازی آرایش صورت خواهد بود. در این مطلب کافه نبض به طر اختصاصی درباره کانتور لب صحبت شده است. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

کانتورینگ لب یعنی چه؟

کانتورینگ یکی از بهترین ترفندها برای آرایش است که باعث می‌شود که آرایش شما طبیعی به نظر برسد و از حالت مصنوعی خارج شود. یکی از ترفندهای کانتورینگ کانتور لب است. کسانی که لب‌های آن‌ها کوچک است به روش کانتور لب باعث بزرگنمایی و فرم زیبای آن‌ها می‌شود. با کمک کانتور لب می‌توانید لب‌های کوچک و بی‌رنگ خود را به لب‌های گوشتی با حالتی زیبا تبدیل کرد. بدون هیچ‌گونه تزریق و یا روش دردناک به کمک این ترفند لب‌های زیبا خواهید داشت. همچنین آرایشی زیبا و موزون خواهید داشت.

کانتور لب با استفاد از ابزار مناسب باعص زیبا و طبیعی تر شدن آرایش لبها خواهد شد.

فایده کانتور کردن لب

کانتور لب باعث متعادل‌سازی و زیباسازی لب می‌شود. کانتور لب به معنی آرایش حرفه‌ای لب است که به شما لب‌های زیبا هدیه می‌دهد. در ادامه به آموزش کانتور لب پرداخته شده است که به شما کمک می‌کند آرایش جذاب و طبیعی داشته باشید.

ابزار مناسب جهت کانتور لب

لوازم و ابزاری که برای کانتور لب مورد نیاز است شامل:

  • خط لب: برای انتخاب خط لب بهتر است که چند درجه‌ای از رنگ لب‌های شما تیره‌تر باشد.
  • رژ لب: برای انتخاب رژ لب توصیه می‌شود که رنگی را انتخاب کنید که از لب‌های شما روشن‌تر باشد.
  • بالم لب
  • قلم و براش مخصوص لب
  • برس لب
  • هایلایتر یا روشن‌کننده
  • برق لب

انتخاب ابزار مناسب برای آرایش و کانتور لب برای داشتن آرایش زیباتر بسیار مهم خواهد بود.

قلم و براش مناسب کانتورینگ

براش و قلم‌های آرایشی انواع زیادی در بازار وجود دارد. شما بهتر است از بین آن‌ها مواردی که اساسی‌تر است را انتخاب کنید که برای آرایش اصلی شما کاربرد داشته باشد. هر براش از دسته و الیافی تشکیل‌ شده است. الیاف براش که شبیه مو است در بعضی براش‌ها مصنوعی است و در بعضی موارد طبیعی است. دسته براش از دو جنس پلاستیکی و چوبی وجود دارد.

در زمان خرید هر نوع براش دقت داشته باشید که دسته به الیاف محکم متصل باشد. الیاف براش چه از نوع طبیعی و چه نوع مصنوعی توجه داشته باشید که خیلی زبر نباشد که به پوست لب در حین آرایش آسیب نرساند. انواع براش مناسب کانتورینگ صورت شامل:

  • براش مخصوص زیرسازی که به شکل مخروطی است: الیاف یا موی سر قلم یا براش بسیار نرم و منعطف است و لبه‌های مخروطی شکل دارد. این قلم برای زیرسازی و استفاده از انواع کرم پودرهای آرایشی مایع بهترین گزینه است. در ابتدا زیرسازی را از قسمت‌هایی که به پوشش‌دهی بیشتری نیاز دارند شروع کنید و با ضربه‌های نرم به سمت پایین کرم را پخش‌کنید. به این روش و با کمک این قلم‌مو یا براش کرم پودر به شکل کاملاً نرم و طبیعی روی پوست شما می‌نشیند.
  • براش گرد برای زیرسازی: این براش برای کرم پودر زدن مناسب است. به خاطر داشتن موهای نرم و متراکم کرم را به‌ صورت یکنواخت روی صورت پخش می‌کند. به کمک براش گرد یک زیرسازی تمیز و بی‌نقص برای صورت خود خواهید بود.
  • براش تخت: از این براش برای کانسیلر استفاده می‌شود. سر تخت این براش برای پوشاندن اطراف چشم و خطوط چهره بسیار مناسب است.
  • براش باریک: این نوع براش و قلم که دارای سر باریک است برای پوشش‌دهی با کانسیلر است. یک تفاوت عمده با براش تخت دارد به این صورت است که سر باریک آن برای پوشش‌دهی نقاطی مثل گوشه چشم و اطراف بینی که نیازمند دقت بیشتری است کاربرد دارد. از براش باریک برای کانتور لب هم استفاده می‌شود.

ستفاده از کانسیلر و پودر

کانسیلر و پودر یکی از لوازم مصرفی پرکاربرد برای کانتورینگ صورت است که کمک می‌کند پوست یکدست شود و زیرسازی آرایش به‌ خوبی انجام شود. هدف استفاده از کانسیلر و کرم پودر برای زیرسازی و داشتن پوستی یکدست و تمیز است. در این صورت است که آرایش صورت کاملاً طبیعی جلوه داده می‌شود. کانسیلر کرم پودر با غلظتی بالا که برای پوشاندن گودی، کبودی و سیاهی دورچشم کاربرد دارد و همچنین کمک به پوشاندن لک‌های روی پوست هم می‌کند.

به‌ عبارتی‌ دیگر کرم پودرهای روشن و رنگی برای یکدست کردن پوست صورت پرکاربرد هستند. کانسیلر بعد از کرم پودر روی صورت استفاده می‌شود. کانسیلر در انواع مختلف مایع، نیمه جامد و جامد تولید و بسته‌بندی می‌شود. همچنین میتوانید در مطلبی دیگر به صورت مجزا درباره کاربردهای کانسیلر بیشتر بخوانید.

انتخاب مداد لب با رنگ مناسب

استفاده از مداد لب در کانتور لب یکی از مهمترین ابزار کانتور لب است. تشخیص رنگ پوست در انتخاب مداد لب یا خط لب بسیار مهم است:

  • اگر رنگ پوست سفید به سمت صورتی دارید خط لب با طیف رنگ کرم، صدفی یا رنگی بین صورتی و زرد، بهترین گزینه است.
  • اگر رنگ پوست شما برنزه‌ای است و یا تیره است، طیف رنگ‌های ارغوانی روشن، سرخ و رنگ قرمزی مانند گلبرگ گل رز برای رنگ خط لب مناسب است.
  • خط لب با رنگ‌های قهوه‌ای یا بنفش برای افرادی که پوست تیره دارند مناسب است.

پس از آن که رنگ مناسب برای خط لب خود را تشخیص دهید، توصیه می‌کنم که بعد از اینکه لب خود را با رژلب و خط لب آرایش کردید و در محیطی که نور طبیعی دارد با دقت به رنگ و آرایش لب دقت نگاه کنید تا بتوانید تشخیص دهید که رنگ انتخابی برای کانتور لب مناسب است یا نه. اگر با نگاه کردن به لب‌های خود احساس خوبی نداشتید مطمئن باشید که رنگ مناسبی را انتخاب نکردید و نیاز است که تغییر دهید. یک نکته مهم این است که رنگ قرمز برای خط لب و رژلب روی افزایش اعتمادبه‌نفس تأثیر خیلی خوبی دارد. برای مثال انتخاب مداد لب تیره‌تر از رنگ رژ لب باعث می‌شود لب‌ها جلوه باریک‌تری به خود بگیرند.

استفاده از مداد لب برای کانتور لب بسیار هم و اساسی خواهد بود.

استفاده از رژ لب ماندگار بدون سرب

در کانتور لب در انتخاب رژلب دقت زیادی باید داشته باشید. در تهیه رژلب از مواد شیمیایی و مواد طبیعی مختلفی استفاده می‌شود ولی مسئله مهمی که باید مد نظر قرار بگیرد میزان و مقدار استاندارد هر کدام از این مواد است. همچنین از مواد دیگری مثل ویتامین‌های پوست لب، لوسیون، مواد حفاظتی در برابر اشعه مخرب آفتاب، روغن، الکل، موم و رنگ استفاده می‌شود.

مهم‌ترین ویژگی رژلب این است که دارای سرب نباشد به این دلیل که سرب به‌ راحتی از پوست لب جذب بدن می‌شود و در دراز مدت باعث ایجاد سرطان خون می‌گردد. اگر می‌خواهید درباره فواید رژلب بدون سرب بیشتر بدانید می‌توانید در این مطلب داروپلاس بیشتر بخوانید.

مراحل گام‌ به‌ گام کانتور لب

  • لب را تمیز کنید و لایه‌های مرده پوست آن را حذف کنید. این کار باعث می‌شود که کانتور لب در نهایت بی‌عیب و نقص باشد. پس از لایه‌برداری از یک بالم لب برای نرم کردن پوست لب استفاده کنید.
  • با کمک یک خط لب که تیره‌تر از رنگ طبیعی پوست لب شما است به‌ آرامی خط دور لب بکشید. برای شروع از گوشه داخلی لب شروع کنید و کار خود را در قسمت کمان لب به پایان برسانید. حالت نوبت به گوشه خارجی لب می‌رسد که به کمک همان خط لب گوشه بیرونی را پر می‌کنید. سپس یک خط عمودی هم در وسط لب پایین می‌کشید، این خط عمودی باعث می‌شود که لب شما حجیم‌تر نمایان شود.
  • به کمک یک براش یا قلم لب خود را با رنگ پرکنید به صورتی که دو طیف رنگی که روی لب استفاده‌شده یعنی رنگ خط لب و رژلب با هم یکدست می‌شوند.
  • در انتهای کار با استفاده از برق لب به‌صورت نقطه‌ای روی لب را پر کنید این کار باعث می‌شود که لب‌های شما برجسته دیده شود.

ویدیو آموزش مراحل کانتور لب

کانتورینگ دائمی لب

برای کانتور لب به‌ صورت دائمی روش میکروپیگمنتیشن توصیه می‌شود که به کمک دستگاهی رنگ‌دانه‌های بسیار ریز به لایه‌های زیرین پوست انتقال می‌دهد. در این روش سایز لب تغییری نمی‌کند و بزرگ‌تر نمی‌شود بلکه این روشی است که به کمک تزریق رنگ‌دانه‌های به زیرپوست باعث پررنگ‌تر شدن لب و رفع بد رنگی یا بی‌حالی لب و در بعضی قسمت‌ها هم نواقص لب را رفع می‌کند.

کانتور لب با تاتو بدون درد و خونریزی

کانتور لب به روش تاتو شبیه روش میکروپیگمنتیشن است که به شما کمک می‌کند که به لب خود فرم و رنگ و تناسب بدهید. به کمک این روش زیبایی لب شما بیشتر جلوه می‌کند. داشتن لب با رنگ زیبا و ظاهری طبیعی به همراه فرم مناسب بسیار در زیبایی چهره مؤثر است. رنگ‌هایی که در این روش انتخاب می‌شود کاملاً متنوع است و از طیف روشن تا تیره قابل‌ استفاده است و به‌ راحتی می‌توانید رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید. در این روش امکان ترکیب رنگ‌ها هم است تا بتوانید رنگ دلخواه خود را بیابید.

سؤالات رایج

در این بخش به برخی سوالات کاربران درباره کانتور لب پاسخ داده شده است. اگر علاوه بر این سوالات شما نیز با چالشی روبرو شده اید در بخش نظرات با ما و دیگر کاربران مجله داروپلاس مطرح کنید.

چگونه لب‌های خود را کانتور بزرگ‌تر و زیباتر نشان دهیم؟

برای بزرگنمایی لب‌های خود به روش کانتور بهتر است که از هایلایت یعنی روشن کردن لب بالا و همچنین از کانتور کردن یعنی تیره کردن لب پایین استفاده کنید. اگر خواستید که لب شما درشت‌تر و برجسته‌تر دیده شود از میزان هایلایت و کانتور بیشتری استفاده کنید.

آیا استفاده از خط لب ضروری است؟

در صورتی‌ که لب شما باریک و کوچک است به کمک خط لب که یک درجه از رژلب شما تیره‌تر باشد می‌توانید لب خود را پر تر و جذاب‌تر نمایان کنید.

آیا کانتور دائمی لب قابل پاک کردن است؟

اگر بعد از انجام کانتور لب دائمی به هر دلیلی تصمیم گرفتید که رنگ آن را تغییر دهید یا کلاً پاک‌ کنید به‌ راحتی این کار انجام‌پذیر است. ولی در نظر داشته باشید که کار پاک کردن تاتو به‌ راحتی خود تاتو نیست.

فاطمه سعادت

پست های مرتبط

کوتیکول ناخن مهم است، لطفا به آن آسیب نزنید!

آیا برای شما هم پیش آمده است که با کوتاه کردن کوتیکول…

لاغری صورت با چند تکنیک طلایی

لاغری صورت یکی از چالش‌هایی است که برخی افراد با آن روبرو…

لوازم آرایشی ارگانیک و طبیعی، رویا یا واقعیت؟

همان اندازه که استفاده از لوازم آرایش می‌تواند به زیبایی پوست و…

دیدگاهتان را بنویسید