صفحه اصلی > داروها : پماد آلفا برای چیست+روش استفاده از آن

پماد آلفا برای چیست+روش استفاده از آن

کمتر کسی است که تا به حال نام پماد آلفا به گوشش نخورده باشد. این پماد به اندازه ای کاربردی و درمانگر است که اغلب ما حداقل یکبار در زندگی خود از آن استفاده کردیم.

برای من به شخصه پماد آلفا حکم یک مرهم را دارد. به خصوص زمانی که سوختگی اتفاق می افتد، نخستین گزینه ای که برای التیام جای سوختگی به ذهنم می رسد همین پماد است.

اما به راستی این دارو معجزه گر برای چه مشکلاتی به کار می رود و اجزای سازنده اش چیست؟ با کافه نبض همراه شوید تا هر آنچه نیاز است درباره این پماد بدانید، به دست آورید.

پماد آلفا (Alpha) چیست؟

پماد آلفا که فاندرمول نیز نامیده می شود یک دارو گیاهی خارق العاده است. درون این محصول مواد معجزه آسایی وجود دارد که به درمان زخم، درد و التهاب ناشی از آن کمک می کند.

جالب است بدانید که این پماد دارای خواص ضد باکتریایی بوده و نوعی آنتی اکسیدان نیز به حساب می آید. اجازه دهید اجزا تشکیل دهنده آن را برایتان نام ببرم:

  • لاوسون: تاثیرگذارترین ماده این داروست که خود به تنهایی خواص درمانی بسیاری برای پوست دارد.
  • اسیدهای چرب غیراشباع: از جمله اسید آراشیدونیك و لینولئیک اسید که در کاهش التهاب و ترمیم زخم بسیار موثر عمل می کنند.
  • ویتامین ها: ویتامین ای و ویتامین سی موجود در این پماد در کاهش قرمزی و تحریک ساخت کلاژن در پوست موثر می باشند.
  • آلانتوئین: در ترمیم و بازسازی سلول های آسیب دیده پوستی نقش بسیار مهمی ایفا می کند. همچنین باعث نرم و مرطوب شدن پوست می گردد. وجود رطوبت کافی برای لایه برداری و ترمیم جای زخم امری حیاتی است.
  • کورکومین: ماده فعال در زردچوبه به حساب می آید که خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی بسیار قوی دارد. این ماده یک مهارکننده تحریک سرطانی نیز به شمار می آید.
  • فلانوئید ها: برای کاهش التهاب و سلامت پوست مفید هستند.

 پماد آلفا در چه مواردی مصرف میشود؟

اثربخشی بالا پماد Alpha در ترمیم آسیب دیدگی های پوستی، تسکین درد و کاهش التهاب در کنار آنتی باکتریال بودنش باعث شده، کاربردهای بسیار گوناگونی داشته باشد. به طوری که در اکثر موارد سوختگی و زخم شدن پوست، این دارو کاندیدای اصلی درمان محسوب می شود.

در برخی موارد از پماد آلفا برای از بین بردن جای جوش نیز استفاده می کنند.

همچنین معمولا افرادی که آفتاب سوختگی را تجربه می کنند، این پماد برای کاهش التهاب و از بین بردن رادیکال های آزاد ایجاد شده در پوستشان تجویز می شود. این محصول برای درمان جای سوختگی نیز مفید است.

مکانیسم اثر پماد آلفا

با وجود اینکه مکانیسم اثر این پماد به طور دقیق کشف نشده است، اما اثرات تک تک اجزای تشکیل دهنده آن می تواند دلیلی بر مرهم بودن آن باشد.

مواد تشکیل دهنده پماد آلفا، تمام مقدماتی که برای درمان یک زخم یا سوختگی معمولی نیاز است را فراهم می سازند.

از جمله فواید پماد آلفا برای درمان مشکلات پوستی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رطوب کافی را فراهم می کند.
  • پوست را به کلاژن سازی تحریک می کند.
  • التهابش را کم می کند.
  • قرمزی اش را برطرف می سازد
  • به دلیل آنتی باکتریال و ضدقارچ بودنش، پوست را از خطر عفونت ها در امان نگه می دارد.
  • به علت آنتی اکسیدان بودن امکان آسیب دیدگی پوست بر اثر رادیکال ها آزاد را کاهش می دهد.
  • قیمت مناسب پماد آلفا و اینکه تحت پوشش بیمه قرار می گیرد، باعث شده تا افراد زیادی قادر به استفاده از آن باشند.

نحوه مصرف پماد آلفا

پیشنهاد من به شما این است که حتما یک پماد آلفا در جعبه کمک های اولیه یا کیسه داروهایی که در منزل نگاه می دارید، داشته باشید تا در هنگام بروز حوادث از آن استفاده کنید.

حتما چک کنید که تاریخ مصرف آن نگذشته باشد. این پماد باید در دمای کمتر از ۳۰ درجه نگهداری شود. نیازی به یخچال نیست اما بهتر است اینگونه داروها را در قسمت خنک منزل قرار دهید.

نحوه مصرف آن به این صورت است که در صورتی که زخم یا سوختگی خیلی زیاد عمیق نباشد، ابتدا آن را با سرم شستتشو داده، با گاز استریل خشک کرده چند دقیقه صبر کنید کمی هوا بخورد. پس از آن در نهایت پماد را بر روی زخم خود بمالید. تنها لایه ای نازک از آن کافی است. حال گاز استریل را روی آن قرار داده و پانسمان را انجام دهید.

نحوه استفاده از پماد آلفا
پماد alpha همچون مرهمی به کمک سلول های پوستی شما می شتابد تا ترمیم هر چه زودتر اتفاق بیافتد.

توصیه های پانسمان با آلفا

دقت داشته باشید که اگر زخم عمیق بود و یا سوختگی درجه بالایی داشت حتما به مراکز درمانی رفته و این کار را به آنها بسپارید.

اگر خودتان پانسمان را انجام می دهید حتما از دستکش یکبار مصرف تمیز استفاده کنید تا عفونتی وارد زخم نکنید.

تا وقتی زخم خشک نشده پماد بر روی آن نزنید. تعویض پانسمان ها را به موقع انجام دهید.

اگر ترشحات چسبناک بر روی زخم دیدید حتما آن را با آب ولرم یا سرم بشویید و پس از خشک شدن پماد زده و مجددا پانسمان را انجام دهید.

مراقب باشید پماد به داخل چشمهایتان وارد نشود.

به همراه این محصول از پمادهای سوختگی دیگر استفاده نکنید. ممکن است تداخل درمانی به وجود بیاید.

برای اثر بخشی بیشتر این دارو طبیعی، برای درمان آسیب دیدگی خود رژیم غذایی مناسبی انتخاب کنید. ویتامین ها، آناناس، آلوئه ورا و پروتئین برای ترمیم زخم شما مفید خواهد بود.

دستورالعمل استفاده از پماد آلفا
پانسمان زخم خود را به موقع عوض کنید تا زخمتان زودتر خوب شود.

مدت زمان استفاده از پماد آلفا

توجه داشته باشید که برای درمان زخم اگر از روش پانسمان باز استفاده کرده اید از این محصول باید ۳ تا ۴ بار در روز بر روی زخم خود بمالید.

همچنین اگر پانسمان شما بسته است روزانه یک ‌بار آن را عوض کرده و پماد خود را تجدید نمایید. این کار را بین ۳ تا ۳۰ روز می توانید انجام دهید.

اگر بعد از دو رو مصرف پماد آلفا زخمتان رو به بهبودی نرفت، حتما نزد پزشک بروید.

فواید بینظیر آلفا در درمان سوختگی

سوختگی یکی از آزاردهنده ترین مشکلات پوستی است. این مشکل علاوه بر درد، سوزش، التهاب و ظاهر ناخوشایندی که به همراه دارد، نگرانی باقی ماندن اثر زخمش ذهن بیمار را مشوش می سازد. در این مورد، پماد آلفا اگر به موقع و درست استفاده شود می تواند معجزه کند و تا حد زیادی به بهبود علائم آسیب دیدگی و اثر زخمش کمک کند.

لاوسون موجود در این محصول موجب تسکین درد سوختگی شده و در ترمیم سلول های آسیب دیده تاثیر شگفت انگیزی دارد. این پماد بهترین روش درمان سوختگی در خانه است. چرا که بدون نسخه در دسترس است، قیمت ارزانی دارد، عوارض خاصی در پی نداشته و یکی از بهترین داروهای گیاهی برای سوختگی محسوب می شود.

در خصوص سوختگی با آب جوش نیز استفاده به موقع از Alpha پماد در سرعت بهبود زخم ها و از بین رفتن جای آنها اثربخش بوده است.

مقالات و پژوهش های علمی اثربخشی این دارو گیاهی را تنها برای سوختگی درجه ۳ اثبات کرده اند. بنابراین برای سوختگی های شدیدتر حتما باید به مراکز درمانی مراجعه نمایید.

دیگر خواص ترمیم کننده طبیعی پماد آلفا

از عرق سوز شدن پای نوزاد گرفته تا از بین بردن جای جوش و سوختگی با لیزر، پماد آلفا التیام بخش بوده و به کمک پوست شما می آید تا هر چه زودتر سلامتش را بازیابد. ترکیب گیاهی اثربخش این محصول آن را چند کاره ساخته است. در ادامه به شما خواهم گفت که این دارو خارق العاده چه کاربردهای دیگری دارد.

تاثیرات آلفا در بهبود آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی، پس از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور ماوراء بنفش (UV) خورشید یا منابع مصنوعی تولید کننده آن ایجاد می شود. این مشکل می تواند علائم آزار دهنده ای همچون قرمز و دردناک شدن پوست به همراه داشته باشد. همچنین در صورت بی توجهی به درمان، آفتاب سوختگی عوارض پوستی مانند ایجاد چین و چروک، کک و مک و لکه های پوستی را در پی خواهد داشت.

اثر درمانی پماد آلفا در بهبود علائم آفتاب سوختگی اثبات شده است. این محصول یک مسکن بدون کورتون و یک ترمیم کننده طبیعی به حساب می آید.

در پژوهشی علمی که نشریه بین المللی surgery آن را منتشر کرده بود، مقایسه ای میان دو پماد سیلور سولفادیازین و پماد آلفا صورت گرفت. سیلور سولفادیازین یک پماد درمانی رایج در درمان سوختگی است. نتیجه آن شد که پماد آلفا به خوبی از پس انقباض و ترمیم زخم برآمده و توانسته احتمال عفونت در محل آسیب دیدگی را کاهش دهد. از همین رو با توجه به خواص تحسین برانگیز و قیمت پایین این دارو آن را درمان جایگزین مناسبی برای افرادی دانستند که به سیلور سولفادیازین حساسیت دارند.

پماد آلفا برای سوختگی
پماد آفتاب سوختگی آلفا التهاب، قرمزی و سوزش شما را فروکش می کند.

ترمیم جای جوش با پماد آلفا

بسیاری از افراد برای ترمیم جای جوش و لکه های باقی مانده از آن به سراغ کرم آلفا می روند. دلیل اثربخشی این محصول گیاهی در از بین بردن لکه های صورت در چیست؟ کرم و پماد آلفا به دلیل محتویاتی که درون خود دارد به عنوان ضد لک و روشن کننده پوست نیز استفاده می شود. حتی برای ترمیم اسکار و کمرنگ شدن جای بخیه نیز می توان این محصول را مصرف کرد. البته برای این منظور کرم رژودرم نیز گزینه خوب دیگری می باشد که به شما توصیه می کنم.

تاثیر پماد آلفا در سوختگی با لیزر

کورکومین، فلانوئیدها و اسیدهای چرب موجود در پماد آلفا تاثیر بسیار زیادی در کاهش التهاب ناشی از سوختگی پوست با لیزر دارند. برای اینکه بعد از لیزر کردن جای سوختگی باقی نماند، معمولا در کنار این پماد، استفاده از ضدآفتاب نیز توصیه می شود.

ترکیبات داروی پماد آلفا چیست؟

به طور خلاصه می توان گفت که پماد alpha دارای ترکیباتی نظیر عصاره برگ گیاه حنا، موم عسل، عصاره ریزوم گیاه زردچوبه و ترباتین می باشد. در ابتدا مقاله به طور جامع تر به معرفی اجزا سازنده این محصول دارویی پرداخته ایم.

آیا پماد آلفا عوارض جانبی دارد؟

خوشبختانه این پماد به دلیل ترکیبات گیاهی و طبیعی که دارد، عوارض خاصی به همراه نداشته و تنها برای افرادی که به آن حساسیت دارند، ممکن است علائم آلرژیک ایجاد کند.

آیا استفاده از آلفا در بارداری و شیردهی مجاز است؟

از آنجا که داخل پماد و کرم آلفا هیچگونه کورتون یا مواد نگهدارنده ای وجود ندارد و این محصول از مواد طبیعی بی ضرر تولید شده، استفاده از آن در دوران بارداری و شیردهی کاملا مجاز می باشد.

هشدارهای استفاده از پماد آلفا

همانطور که گفتیم اگر زخم شما خیلی عمیق باشد و یا سوختگیتان درجه ای بالا داشته باشد به هیچ عنوان بدون دستور پزشک از این پماد استفاده نکنید. همچنین اگر آن را مصرف کردید و متوجه واکنش های آلرژیک در بدن خود شدید حتما با یک متخصص مشورت کنید.

موارد منع مصرف پماد آلفا

مصرف این دارو برای کسانی که به آن حساسیت دارند، توصیه نمی شود. همچنین در خصوص سوختگی های عمیق و پیوند پوست استفاده خودسرانه این پماد می تواند عواقب بدی به همراه داشته باشد.

سوالات متداول

در این قسمت به سوالات متداول شما در خصوص پماد درمانی alpha پاسخی کوتاه اما علمی و قانع کننده داده خواهد شد.

آیا از پماد آلفا میتوان برای کبودی و زخم اطراف چشم استفاده کرد؟

این پماد هیچ ضرری برای پوست شما ندارد و در ترمیم زخم و بازگردان سلامتی پوست شما مفید و موثر است. اما پوست دور چشم شما نازک بوده و از حساسیت بالایی برخوردار است. بنابراین، بهتر است از کرم های سبک مخصوص دور چشم استفاده کنید تا چروک ایجاد نشود.

آیا پماد آلفا برای رفع پینه دست موثر است؟

تا کنون هیچ تحقیق علمی اثبات نکرده است که پماد آلفا برای درمان پینه دست مفید باشد.

آیا استفاده از پماد آلفا برای جای بخیه مناسب است؟

بله این پماد یک درمان کننده طبیعی برای این مشکل بوده و اگر به موقع و زود مورد استفاده قرار بگیرد تاثیر بیشتری هم خواهد داشت.

آیا پماد آلفا برای ترمیم اسکار مناسب است؟

در این مورد باید گفت بله مفید است اما به اندازه اثرگذاری کرم درمان کننده اسکار رژودرم و برخی محصولات دیگر قدرتمند نیست.

دکتر مریم ابراهیمی

خانم دکتر مریم ابراهیمی حدود 10 سال به صورت حرفه‌ای در حوزه داروسازی و پزشک داروخانه مشغول به فعالیت است. ایشان به مدت دو سال طرح داروسازی در داروخانه تخصصی شهید کاظمی وابسته به دانشگاه شهید بهشتی سپری کرده است.با تجربیاتی که این سال‌ها ایشان به دست آورده‌اند تصمیم به همکاری با تیم فوق های تحریریه کافه نبض گرفتند تا به یاری هم بهترین توصیه های تغذیه ای و دارویی را به کاربرهای عزیز ارائه نمایند.
پست های مرتبط

فواید شگفت انگیز قرص ملاتونین برای سلامتی

بی‌شک اطلاع از فواید قرص ملاتونین و تاثیرات شگفت انگیز آن بر…

فواید ویتامین D3 برای افزایش سلامتی

فواید ویتامین D3، که با نام “ویتامین آفتاب” نیز شناخته می‌شود، بر…

با مواد غذایی افزایش دهنده میل جنسی بیشتر در تخت خواب بمانید!

استفاده از مواد غذایی افزایش دهنده میل جنسی یکی از روش های…

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید