بیماری ها و درمان هاپزشکی

با چه روشی می‌توان باعث سفید شدن پوست تیره شد؟

رنگ پوست با توجه به مقدار ملانین موجود در پوست تعیین می‌شود. ملانین رنگدانه‌ای است که توسط سلول‌های خاصی بنام ملانوسیت تولید شده و افرادی با پوستی تیره، ملانین بیشتری دارند. اگر شما هم از کسانی هستید که می‌خواهید پوستی روشن و شفاف داشته باشید، باید بدانید که سفیدشدن پوست زیاد زمان‌بر نیست، زیرا برخی از روش‌های درمانی می‌توانند به‌ راحتی و حتی در کمتر از یک هفته پوست صورت، دست و بدنتان را سفید کنند.

با این مقاله کافه نبض همراه شوید تا درباره انواع روش های سفید شدن پوست بیشتر برای شما بگوییم. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

راز سفید شدن پوست صورت چیست؟

اگرچه می‌توانید رنگ پوست‌تان را یکدست و روشن‌تر کنید، اما هیچ روش توصیه شده‌ای در این زمینه وجود ندارد. با اینکه برخی از داروهای خانگی موثرند، اما اثبات نشده‌اند، و حتی ممکن است برخی از آن‌ها برای شما خطرناک باشند. بااین‌حال، امروزه کرم‌های بدون نسخه‌ای در دسترس‌اند که شما می‌توانید برای روشن‌کردن لکه‌های تیره پوست‌تان، از آن‌ها استفاده کنید و یا با مراجعه به یک متخصص پوست، از درمان‌های حرفه‌ای‌تری بهره ببرید.

البته ممکن است درمورد انتخاب کرم‌ها و لوسیون‌های سفیدکننده پوستی که در بازار موجود هستند، سردرگم شوید، اما انتخاب درست هنگامی‌آسان می‌شود که، بدانید به دنبال چه چیزی هستید. معمولاً کرم‌های روشن‌کننده فقط برای مناطق کوچک مانند لکه‌های پیری درنظر گرفته می‌شوند. پس قبل از استفاده از آن‌ها، مطمئن شوید که این نوع از کرم‌ها برای مناطق وسیع‌تر، بی‌خطر می‌باشند.

بیشتر بخوانید: قرص کلاژن چیست

آیا سفید کردن پوست سبزه ممکن است؟

با سفیدکردن پوست سبزه، می‌توانید پوست‌تان را یکی دو درجه روشن‌تر کنید، اما این کار منجر به معجزه نمی‌شود و تنها پوست را تا حدی روشن‌تر می‌سازد. پس انتظار روشن و سفید شدن تا حد زیاد را از سر به در کنید.

برای سفیدشدن پوست تیره چه باید کرد؟

لیزر، درمان‌های خانگی و برخی از کرم‌ها، در روشن‌سازی پوست موثرند. علاوه بر آن باید:

  • به‌اندازه کافی استراحت کنید.
  • به میزان لازم آب بنوشید.
  • در بیرون و حتی روزهای ابری از ضدآفتاب استفاده کنید.
  • پوست را مرطوب نگه‌دارید.
  • صورت‌تان را با روغن زیتون و عسل ماساژ دهید.
  • بخور صورت
  • از گلاب سرد استفاده کنید.
  • پوست خود را لایه‌برداری کنید.
  • استفاده از ماسک‌های خانگی مانند ماسک پوست پرتقال، آلوئه‌ورا، خیار، سفیده تخم‌مرغ و…
  • روزانه دو بار از یک تونر طبیعی روی پوست خود استفاده کنید.
  • داشتن رژیم غذایی مناسب
متخصصان پوست و مو معتقدند اگرچه هنوز کاملا مشخص نیست که چه غذاهایی در فرایند روشن سازی پوست های تیره تاثیر دارند اما به طور حتم داشتن یک رژیم غذایی متعادل به طراوت و درخشش پوست کمک می کند.

آیا لیزر باعث روشن شدن پوست می‌شود؟

درحالیکه برخی از کرم‌های بدون نسخه می‌توانند در روشن‌سازی پوست‌تان به شما کمک کنند، اما باز هم نتیجه‌ی کار تضمین شده نیست. خوشبختانه، گزینه‌های دیگری هم برای روشن‌شدن پوست‌تان وجود دارد که می‌توانید با یک متخصص پوست دراین مورد مشورت کنید.

معمول‌ترین روش، لیزر درمانی برای کاهش ملانین موجود در پوست است. متخصص پوست می‌تواند این روش را انجام دهد و رنگ پوست شما را روشن‌تر نماید. البته روشن‌شدن پوست با لیزر ممکن است برای برخی افراد موثر، و برای برخی دیگر، هیچ تأثیری نداشته باشد و یا روشن‌شدن پوست موقتی باشد.

متخصص پوست برای اطمینان از حساسیت به لیزر، آزمایش پوستی جزئی انجام می‌دهد به این ‌صورت که قسمت از پوست‌تان را در معرض لیزر قرار می‌دهد تا ببینند که آیا واكنشی نسبت به لیزر نشان می‌دهید یا خیر. هزینه هر جلسه‌ی لیزر درمانی می‌تواند متفاوت باشد و این هزینه به‌اندازه ناحیه تحت درمان، میزان روشنایی و تجهیزات مورداستفاده بستگی دارد. اما برای افزایش اثرگذاری این روش، معمولاً چندین جلسه نیاز است و هر جلسه معمولاً حدود بین 30 دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد.

بازیابی پوست در اثر روشن‌شدن پوست با لیزر ممکن است 1 تا 2 هفته طول بکشد و قرمز و متورم‌شدن پوست بعد از چند روز پس از لیزر، معمول است و طی چند هفته، پوست‌تان باید شروع به کم‌رنگ شدن کند، در این حالت تا 6 ماه پوست به نورخورشید حساس خواهد بود.

از لیزر می‌توان برای روشن شدن لکه‌های تیره پوستی نیز استفاده کرد که این کار با ازبین بردن لایه خارجی پوست یا آسیب‌رساندن به سلول‌های تولیدکننده ملانین انجام می‌شود.

انواع دارو مناسب سفیدشدن پوست

علاوه‌ بر در نظر گرفتن درمان‌های خانگی و استفاده از ماسک‌ و لیزر درمانی برای روشن‌شدن پوست، می‌توان از کرم‌ها و انواع قرص سفیدکننده پوست نیز، استفاده کرد.

انواع قرص سفیدکننده پوست

قرص ایمدین به کاهش علائم پیری پوست کمک می‌کند. بااستفاده از قرص‌های مراقبت از پوست ایمدین، مزایای زیبایی پوست در کل بدن دیده می‌شود، نه فقط در صورت. ایمدین مکملی غذایی است و می‌تواند از عمق ناحیه‌ی درم، پوست را بازسازی کند.

قرص گلوتاتیون نوعی آنتی‌اکسیدان است که بطور طبیعی در سلول‌های انسانی یافت می‌شود و رادیکال‌های آزاد را خنثی، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و بدن را سم‌زدایی می‌کند. گلوتاتیون همچنین با تبدیل ملانین به رنگ روشن و غیرفعال‌سازی آنزیم تیروزیناز، که به تولید رنگدانه کمک می‌کند، باعث روشن‌شدن پوست می‌شود.

قرص پرفکتیل (Perfectil) برای حفظ سلامت پوست، مو و ناخن در هر سنی توصیه می‌شود. Perfectil جایگزین مولتی‌ویتامین و مکمل معدنی روزانه شما شده و می‌تواند تا هر زمانی که لازم باشد، استفاده شود.

لذا قرص Perfectil یک مکمل منحصربه‌فرد است که تمام نیازهای ویتامینی را برای مو، پوست و ناخن‌ها تامین می‌کند.

انواع کرم گیاهی و دارویی

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چه کرمی ‌برای سفیدشدن پوست خوبه؟ همیشه به‌دنبال داروی مناسب برای سفید شدن پوست و کرمی ‌باشید که حاوی مواد مفید باشد و نه مضر. کرمی‌حاوی اسیدکوجیک، اسید گلیکولیک، اسید آزلاییک، اسیدهای آلفاهیدروکسی، ویتامین C یا آربوتین خریداری کنید.

همچنین می‌توانید با مشورت متخصص پوست و مو، از یک کرم روشن‌کننده پوست قوی‌تر حاوی رتینوئیدها (فرم اسیدی ویتامینA ) یا هیدروکینون استفاده کنید.

قرص کاهش‌ دهنده ملانین پوست

سلول‌های ما حاوی گلوتاتیون هستند که ماده‌ای شامل سیستئین، گلوتامات و گلیسین می‌باشد. گلوتاتیون در بسیاری از واکنش‌های شیمیایی بدن نقش دارد. همچنین به سم‌زدایی موادشیمیایی (که بدن بطور طبیعی و یا آلاینده‌ها و داروها ایجاد می‌کنند) کمک می‌کند.

به ‌نظر می‌رسد که با افزایش سن، میزان گلوتاتیون در بدن کاهش می‌یابد و برای جبران کمبود این اسیدآمینه، ملانین تولید شده، که تولید ملانین زیاد، باعث تیره ‌شدن پوست می‌شود.

سفید کردن پوست چگونه انجام می‌شود؟

تمام این محصولات روشن‌کننده پوست، با کاهش ملانین که در اثر قرارگرفتن در معرض نور خورشید باعث برنزه‌شدن پوست می‌شود، اثر می‌کنند.

اسید کوجیک (kojic acid) ملانین را کاهش می‌دهد و می‌تواند به انواع مشکلات پوستی ازجمله تجمع رنگدانه‌ها در بافت‌ها، کمک کند. البته عارضه اصلی کوجیک‌اسید درماتیت جزئی و تحریک پوست بوده و ممکن است پوست‌تان را در برابر آفتاب سوختگی آسیب‌پذیرتر کند.

رتینوئید را برای مقابله با‌هایپرپیگمنتاسیون (لک پوستی) می‌توانید امتحان کنید. کرم‌های رتینوئید برای درمان انواع مشکلات پوستی مانند لکه‌های پیری و چین‌وچروک مورداستفاده قرار می‌گیرند. این کرم‌ها می‌توانند لکه‌های تیره را روشن و سفید کرده و پوست‌تان را سالم نگه ‌دارند. بنابراین برای روشن‌سازی پوست خود می‌توانید از این نوع کرم‌ها استفاده کنید.

همچنین می‌توانید با تجویز یک متخصص پوست، کرم رتینوئید قوی‌تری دریافت کنید. کرم‌های رتینوئیدی ممکن است در نقاطی که از آن استفاده می‌کنید، خشکی، قرمزی و لایه‌برداری ایجاد کنند.

کرمی‌ که استفاده می‌کنید نباید حاوی جیوه باشد. برخی از کرم‌های روشن کننده پوست، جیوه دارند که مضر است، زیرا قرارگرفتن در معرض جیوه می‌تواند باعث مشکلات کلیوی و همچنین آسیب به بینایی و شنوایی شما شود.

برای سفیدکردن لکه‌های تیره از هیدروکینون استفاده کنید. این ماده می‌تواند تولید ملانین را مسدود کند و در بسیاری از کرم‌های روشن‌کننده بدون نسخه از آن استفاده می‌شود. سعی کنید یک کرم یا لوسیون 2٪ هیدروکینون تهیه کنید.

برخی از پزشکان استفاده از هیدروکینون را توصیه نمی‌کنند، زیرا این ماده دارای عوارض جانبی جدی است. اثر روشن‌کنندگی هیدروکینون موقتی است، بنابراین مجبورید بطور مداوم از آن استفاده کنید. هیدروکینون معمولاً ظرف 4 هفته نتیجه می‌دهد.

قبل از خرید کرم مواد تشکیل‌دهنده محصول را به‌دقت بررسی کنید. اگر هیدروکینون، کورتیکواستروئیدها یا جیوه در مواد تشکیل‌دهنده‌ی محصول ذکر شده باشد و یا اگر محصول مواد تشکیل‌دهنده را لیست نکرده باشد، از خرید آن اجتناب کنید.

سفید شدن پوست غلظت یا تولید ملانین پوست را کاهش می‌دهد. ملانین رنگدانه‌ای است که توسط سلول‌های ملانوسیت تولید می‌شود.

آیا سفیدکردن پوست دائمی‌است؟

همانطور که بیان شد، روش‌های سفیدکردن پوست سبزه و تیره مختلف است و هرکدام زمان درمان و تاثیرات مختلفی بر روی پوست خواهند داشت. استفاده از ماسک‌های خانگی، ساده‌ترین روش جهت روشن و سفید نمودن پوست است، اما این ماسک‌ها اثرات دائمی ‌نداشته، درعوض ارزان ‌قیمت و سریع‌الاثر هستند و عوارض جانبی ندارند.

موثرترین راه جهت درخشندگی و روشن‌کردن پوست تیره استفاده از لیزر است. لیزر درمانی برای جوانسازی پوست، کاهش یا از بین بردن چین‌وچروک و خطوط ریز، لکه‌های تیره و آسیب‌های ناشی از آفتاب، موثر خواهد بود و بهترین نتیجه را می‌دهد.

استفاده از روشن‌کننده‌های پوست ممکن است خطراتی به‌ همراه داشته باشند. یکی از مهم‌ترین خطرات استفاده از برخی از روشن‌کننده‌های پوست، احتمال قرار گرفتن در معرض جیوه است.

خطرات احتمالی دیگر روشن کننده‌های پوست می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • استفاده طولانی‌ مدت از محصولات روشن‌کننده پوست به‌دلیل افزایش حساسیت به اشعه UVA / UVB می‌تواند منجر به پیری زودرس پوست شود.
  • استفاده طولانی‌مدت ممکن است خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش دهد. هنگام استفاده از روشن‌کننده پوست و در زمان بیرون رفتن، همیشه از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.
  • استروئیدها در برخی از روشن‌کننده‌های پوست ممکن است خطر ابتلا به عفونت‌های پوستی، نازک شدن پوست، آکنه و ترمیم ضعیف زخم را افزایش دهند.
  • استفاده از استروئیدها در مناطق وسیعی از پوست ممکن است شما را در معرض خطر مشکلات سلامتی مربوط به جذب استروئید توسط بدن، قرار دهد.
  • هیدروکینون ممکن است باعث تغییر رنگ پوست ناخواسته و غیرقابل درمان (اوکرونوز) شود.
  • عوامل سفیدکننده مختلف، از جمله مواد طبیعی، می‌توانند باعث تحریک پوست و یا واکنش آلرژیک شوند.

بهترین ماسک‌ صورت خانگی سفیدکننده پوست

در مورد راز سفیدشدن پوست صورت و شفاف‌سازی آن چقدر می‌دانید و برای سفیدشدن پوست چه باید کرد؟ برای سفید و درخشندگی پوست می‌توان از درمان‌های خانگی، محصولات طبیعی و ماسک‌ها استفاده نمود.

این مواد علاوه ‌بر این ‌که بسیار مفیدند می‌توانند لکه‌ها را کاهش داده، پوست را یکنواخت و روشن کنند و همچنین قادرند مقاومت پوست در برابر باکتری‌های مضر و اشعه یو وی را بالا ببرند. حال برای شفافیت و روشن‌شدن پوست بهتر است از چه ماسکی استفاده نمود و بهترین ماسک سفیدکننده پوست کدام است؟ در ادامه به این سوالات، پاسخ خواهیم داد.

ماسک‌های ویتامینه و روشن‌کننده پوست

برای داشتن پوستی صاف و روشن، استفاده از ویتامین‌ها و ماسک‌های ویتامینه لازم است. بعنوان مثال برای کلاژن‌سازی، ویتامین C ضروری است که باعث استحکام و روشن‌شدن پوست می‌شود.

  • استفاده از آب‌لیمو

اگرچه از نظر علمی‌هنوز ثابت نشده، اما بسیاری معتقدند که آب‌لیمو می‌تواند در روشن‌شدن پوست موثر باشد.

برای صورت خود ماسک آب‌لیمو درست کنید. این ماسک اجازه می‌دهد تا قسمت اسیدی لیمو به آرامی ‌به منافذ پوست نفوذ کند و به ‌تدریج رنگ پوست را تغییر دهد. 1 قاشق غذاخوری (14.8 میلی‌لیتر) آب‌لیمو، 1 قاشق غذاخوری آب گوجه‌فرنگی، 1 قاشق غذاخوری آب خیار و 1 قاشق غذاخوری (14.8 میلی‌لیتر) پودر چوب صندل را با هم مخلوط کنید. آن را به صورت خود بمالید و اجازه دهید 15-20 دقیقه بماند.

  • با زردچوبه، آبلیمو و خیار، ماسک درست کنید.

 هنگامی‌که زردچوبه بصورت موضعی استفاده می‌شود، می‌تواند برخی از شرایط پوستی را بهبود بخشد. ماسک زردچوبه برای روشن‌شدن پوست تهیه کنید. این ماسک می‌تواند حاوی نصف قاشق چای‌خوری (2.5 گرم) زردچوبه، 2 قاشق چایخوری (9.8 میلی‌لیتر) آب‌لیمو و دو قاشق چای‌خوری (9.8 میلی‌لیتر) آب خیار باشد. ماسک را روی محلی که می‌خواهید روشن شود پخش کنید. قبل از آبکشی بگذارید 15 دقیقه بماند. این ماسک را تا چندین بار در هفته استفاده کنید.

  • یک پنبه را به آب نارگیل آغشته کنید.

برخی معتقدند که آب نارگیل می‌تواند پوست را روشن کند، در عین‌ حال آن را نرم و لطیف نیز خواهد کرد. یک پنبه را به آب نارگیل آغشته کنید. شما می‌توانید با نوشیدن آب نارگیل نیز، پوست خود را از داخل به خارج آبرسانی کنید. آب نارگیل منبع بسیار خوبی از مواد معدنی ضروری است و همچنین کالری کمی‌دارد.

همچنین روغن نارگیل می‌تواند تأثیر مثبتی بر روی پوست بگذارد. لذا جهت بهبود علائم اگزما، آن را دو بار در روز استفاده کنید.

  • ژل آلوئه‌ورا روی پوست خود بمالید.

 ژل تهیه شده از گیاه آلوئه‌ورا برای پوست بسیار تسکین‌دهنده است. همچنین مرطوب‌کننده بوده و باعث جوان‌سازی پوست می‌شود. برخی تصور می‌کنند که آلوئه‌ورا باعث محو شدن لکه‌های تیره و درنتیجه روشن‌شدن پوست می‌شود.

آلوئه‌ورا می‌تواند به بهبود پسوریازیس، التهاب پوستی، شوره سر، سوختگی‌های جزئی، خراش پوستی و همچنین آسیب‌های پوستی ناشی از اشعه کمک کند.

  • سیب‌زمینی خام را روی پوست خود بمالید.

 بسیاری معتقدند که سیب‌زمینی می‌تواند پوست را روشن کند، گرچه درحال حاضر هیچ مدرک علمی‌اثبات‌ شده‌ای براین موضوع وجود ندارد، اما گفته می‌شود که آب حاصل از یک سیب‌زمینی خام، به ‌دلیل اینکه دارای مقادیر زیادی ویتامین C است، خاصیت سفیدکنندگی ملایمی‌دارد و بطور طبیعی پوست را روشن می‌کند.

  • خیار

برای روشن‌شدن رنگ پوست، می‌توانید از خیار استفاده کنید.

از ماست ساده یا شیر استفاده کنید. هردوی اینها اسیدهای آلفا هیدروکسی دارند که می‌تواند لایه‌بردار پوست باشد. ماست ساده و بدون شیرین‌کننده یا شیر را با بلغور جوی دوسر مخلوط کنید تا یک خمیر نسبتا شل به‌دست آورید.

ماسک‌های لایه‌بردار و سفید‌کننده پوست

استفاده از لایه‌بردارها و ماسک‌ها باعث از بین رفتن آلودگی‌ها و سلول‌های مرده پوست می‌شود و مرطوب‌کردن پوست بعد از شستن آن، به آبرسانی پوست کمک می‌کند.

  • از لایه‌بردار لیمو استفاده کنید.

لایه‌بردارها با حذف سلول‌های مرده پوست به روشن‌شدن پوست کمک می‌کنند. 2 قاشق غذاخوری (6/29 میلی‌لیتر) شکر قهوه‌ای، 1 سفید تخم‌مرغ و 1 قاشق چایخوری آب‌لیمو را با هم مخلوط کنید. با استفاده از حرکات دورانی ملایم، لایه‌بردار را روی پوست خود ماساژ دهید. آن را به آرامی‌ مالش داده و یا به ‌مدت 10-15 دقیقه روی پوست نگه‌ دارید، سپس با آب گرم بشویید و مرطوب کنید.

البته نباید از این ماسک زیاد استفاده کنید و جهت جلوگیری از خشک‌شدن پوست فقط یکبار در هفته از آن استفاده نمایید.

لیموها حاوی اسیدسیتریک هستند که یک آلفا هیدروکسی اسیدAHA) ) طبیعی است. لایه‌برداری با AHA به ازبین بردن لایه بالایی پوست (سلول‌های مرده پوست) کمک می‌کند تا پوست جدید رشد کند، این امر ممکن است به کم رنگ ‌شدن مناطق تیره سطحی کمک کند.

  • سفیده تخم‌مرغ روی پوست شما معجزه می‌کند.

 تخم‌مرغ دارای خواص قابض است، می‌تواند منافذ پوست را کوچک کرده و پوست شما را سفت کند و همچنین رنگ پوست را نیز روشن می‌کند. لذا ماسک سفیده تخم‌مرغ، از بهترین روش‌ها جهت سفت‌شدن پوست صورت با طب سنتی است.

رژیم غذایی برای سفیدشدن پوست

آلودگی، آفتاب، استرس، هورمون‌ها و غذای ناسالم می‌تواند پوست شما را کدر و مستعد آکنه و رنگدانه کند. لذا برای داشتن پوستی روشن و یکدست، استفاده از یک رژیم غذایی دوستدار پوست ضروری است. از میوه‌ها، سبزیجات و چربی‌های سالم استفاده کنید.

  • آب زیاد بنوشید. هیدراته نگه‌داشتن پوست به سالم ماندن پوست کمک می‌کند. اگر طعم آب را به تنهایی دوست ندارید، لیمو یا هر نوع میوه دیگری را می‌توانید به آب اضافه کنید.
  • همیشه صبحانه بخورید.
  • در هر وعده غذایی به‌مقدار کافی میوه، سبزیجات و پروتئین بگنجانید.
  • میان‌وعده سالم مصرف کنید. آبمیوه تازه، ماست، دوغ یا آب نارگیل
  • غذاهایی مصرف کنید که برای روده و کبد مفید هستند.
  • از غذاهایی که ممکن است به آن‌ها حساسیت داشته باشید مانند لبنیات، غذاهای دریایی و گلوتن خودداری کنید.

حال از چه موادغذایی باید استفاده کرد؟

سبزیجات برگ سبز تیره، زردچوبه، آووکادو، میوه‌ها، هویج، ماهی و روغن ماهی، چربی‌های سالم، چای سبز/ چای ماتچا، بروکلی و ماست از جمله موادی هستند که نقش مهمی‌در سلامتی پوست‌تان دارند.

از مصرف غذاهای ادویه‌دار، غذاهای فرآوری‌شده و بی‌ارزش، غذاهای حاوی سدیم و قند بالا، غذاهای روغنی و غیربهداشتی، غذاهای حاوی مقادیر بالای استروژن، غذاهایی که دمای داخلی بدن را افزایش می‌دهند و غذاهای بیش‌ازحد پخته‌شده و یا نیم‌سوخته (کباب‌) خودداری کنید.

همواره داشتن تغذیه سالم نه تنها باعث روشن شدن پوست می شود بلکه سلامتیتان را تضمین می کند. مخصوصا استفاده مدام از سبزیجات و ویتامین ها.

تغییر سبک زندگی برای سفیدشدن طبیعی پوست

پوست سالم و درخشان نشانه سلامتی است، بنابراین باید از غذاهایی سالم استفاده کنید و از یک برنامه غذایی مناسب برای درخشش پوست پیروی کنید. تمام عادت‌های غذایی بد را کنار بگذارید و شروع به پیروی از سبک جدید زندگی خود کنید. داشتن برنامه ورزشی مناسب نیز در این امر به شما کمک خواهد کرد.

همیشه از ضدآفتاب استفاده کنید حتی در روزهای ابری. پوست‌تان را همواره پاکیزه نگه‌دارید و در این زمینه از پاک‌کننده‌های ملایم می‌توانید استفاده کنید. برای دورماندن از ترس‌ها و استرس‌ها می‌توانید ورزش، پیاده‌روی، مطالعه و گپ ‌و گفت‌ با دوستان را امتحان کنید.

سایر سوالات متداول

برای سفیدشدن پوست جنین چه باید خورد؟

رژیم غذایی و سبک زندگی، نقش مهمی‌در رشد کودک یا جنین دارد.
 1. پرتقال منبع غنی ویتامین C است و در دوران بارداری توصیه می‌شود. ویتامین C نه تنها برای رشد کودک مفید است بلکه باعث بهبود رنگ پوست کودک و مادر می‌شود.
2. بادام در دوران بارداری بسیار توصیه می‌شود، زیرا حاوی پروتئین، کلسیم، منیزیم و فیبر است. بادام حاوی ویتامین E است که باعث درخشش پوست کودک و مادر می‌شود. خانم‌های باردار باید هرروز حداقل 2 تا 4 بادام مصرف کنند.
3. آب انگور یا انگور حاوی آلفا هیدروکسی‌اسیدAHA) ) است که باعث شادابی پوست کودک می‌شود. مصرف روزانه انگور یا آب انگور، پوست کودک شما را درخشان می‌کند.
4. اگر زن باردار بطور مرتب در طول بارداری مغز نارگیل بخورد، کودکش زیبا خواهد شد.
5. مصرف دانه رازیانه باعث بهبود رنگ چهره کودک می‌شود.
6. شیرزعفران باعث زیبایی کودک می‌شود و یا رنگ چهره را بهبود می‌بخشد. شیرزعفران در سه ماهه اول یا دوم توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است باعث سقط جنین شود.
7. برطبق مطالعات، مصرف روغن حیوانی به روشن‌شدن رنگ پوست کودک کمک می‌کند.
8. قسمت سفیده تخم‌مرغ نیز به زیبایی نوزادان کمک می‌کند.
9. آووکادو سرشار از ویتامین C و ویتامین E است.

آیا لیزر بیکینی باعث سفیدشدن پوست می‌شود؟

رنگ تیره ناحیه تناسلی مربوط به غلظت بالای ملانین است. سفیدکردن واژن با لیزر بسرعت امکانپذیر است. اشعه‌ای بی‌خطر به ناحیه تناسلی تابانده شده که این اشعه باعث از بین بردن رنگدانه‌های پوستی می‌شود.

چگونه می‌توانم پوستم را سریع سفید کنم؟

بااستفاده از ماسک‌ها، کرم‌ها و لیزر به‌راحتی می‌توانید پوست‌تان را روشن کنید.

کلام پایانی

روش‌های روشن‌سازی پوست با کاهش غلظت یا تولید ملانین در پوست مرتبط است. ملانین رنگدانه‌ای است که به پوست رنگ می‌بخشد و به محافظت از آن در برابر آفتاب کمک می‌کند. تکنیک‌های اصلی مورد استفاده برای روشن‌شدن پوست شامل کرم‌های روشن‌کننده پوست، لیزر درمانی و استفاده از محصولات خانگی و طبیعی است. تلاش برای روشن‌سازی پوست، می‌تواند گران، وقت‌گیر و یا سریع باشد، اما نتایج آن را نمی‌توان تضمین کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا